AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #1 Skrevet 3. mai 2017 Hvis man spiser 7000 kcal mer enn man forbruker tilsvarer dette 1 kg fett. Hvis man spiser 7000 kcal mer enn man forbruker over en periode på 4 dager, vil man i teorien legge på seg 4 kg. Om man er tilbake til vedlikeholdsinntak eller litt mindre, hvor fort vil disse 4 kg bli synlig på kroppen? Eller vil det utligne seg så fort man spiser mindre igjen? Diskuterer med en treningskompis her. Anonymkode: a7015...dee
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #2 Skrevet 4. mai 2017 Spennende spørsmål, håper noen har gode svar Min ERFARING er at kalorier inn og ut absolutt ikke fungerer sånn. Om jeg for eksempel spiser masse i julen, romjulen og nyttårshelgen, så kommer ikke vektøkningen dag for dag. Den kommer gjerne uti første uke i januar, når jeg selvsagt tror at det gikk greit.... den stjernesmellen har jeg gått på flere ganger Det ligger også en x faktor i forbrenningen, når du spiser mer, forbrenner kroppen mer. Ergo vil ikke alle de 7000 kaloriene legge seg som fett, noen av de blir brukt for å fordøye alle kaloriene. Kalorier, forbrenning, slanking, vektøkning er alltid enkelt i teorien, men kart og terreng samsvarer ikke alltid Anonymkode: 3681a...a6d
Gjest Cyrus Skrevet 4. mai 2017 #3 Skrevet 4. mai 2017 MyFitnessPal sier jeg har hatt energiunderskudd på ca 42000 de siste 5 ukene, og jeg har gått ned mellom 5 og 6 kilo. Just sayin...
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #4 Skrevet 4. mai 2017 Å nå fikk jeg lyst på en stor pose ostepop, en Snickers og 1.5 liter COLA Og det skal være dessert etter en stor meny med Bic Mac (inkl chips og stor cola) - og kanskje en is til. Anonymkode: c50e1...e3f
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #5 Skrevet 4. mai 2017 En tanke kun, men når kroppen får så ekstremt mye vil den da klare håndtere all energien ? Eller vil den rett og slett slippe noe ut med avfallet ? Innspill bare: Hadde anoreksia en gang og fikk sonde-ernæring . Gikk fra nesten nesten ingen føde til 5000 kcal i døgnet, i tre uker. Gikk opp kun 2 kilo. Ekstremt utgangspunkt ja. Men ett innspill Anonymkode: 2df30...f46 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå