Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man spiser 7000 kcal mer enn man forbruker tilsvarer dette 1 kg fett. Hvis man spiser 7000 kcal mer enn man forbruker over en periode på 4 dager, vil man i teorien legge på seg 4 kg. Om man er tilbake til vedlikeholdsinntak eller litt mindre, hvor fort vil disse 4 kg bli synlig på kroppen? Eller vil det utligne seg så fort man spiser mindre igjen? Diskuterer med en treningskompis her.

Anonymkode: a7015...dee

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spennende spørsmål, håper noen har gode svar :)

Min ERFARING er at kalorier inn og ut absolutt ikke fungerer sånn. Om jeg for eksempel spiser masse i julen, romjulen og nyttårshelgen, så kommer ikke vektøkningen dag for dag. Den kommer gjerne uti første uke i januar, når jeg selvsagt tror at det gikk greit.... den stjernesmellen har jeg gått på flere ganger :( 

Det ligger også en x faktor i forbrenningen, når du spiser mer, forbrenner kroppen mer. Ergo vil ikke alle de 7000 kaloriene legge seg som fett, noen av de blir brukt for å fordøye alle kaloriene.

Kalorier, forbrenning, slanking, vektøkning er alltid enkelt i teorien, men kart og terreng samsvarer ikke alltid :) 

Anonymkode: 3681a...a6d

Gjest Cyrus
Skrevet

MyFitnessPal sier jeg har hatt energiunderskudd på ca 42000 de siste 5 ukene, og jeg har gått ned mellom 5 og 6 kilo. Just sayin...

AnonymBruker
Skrevet

Å nå fikk jeg lyst på en stor pose ostepop, en Snickers og 1.5 liter COLA :)Og det skal være dessert etter en stor meny med Bic Mac (inkl chips og stor cola) - og kanskje en is til.

Anonymkode: c50e1...e3f

AnonymBruker
Skrevet

En tanke kun, men når kroppen får så ekstremt mye vil den da klare håndtere all energien ? Eller vil den rett og slett slippe noe ut med avfallet ?

Innspill bare: Hadde anoreksia en gang og fikk sonde-ernæring . Gikk fra nesten nesten ingen føde til 5000 kcal i døgnet, i tre uker. Gikk opp kun 2 kilo. Ekstremt utgangspunkt ja. Men ett innspill

Anonymkode: 2df30...f46

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...