AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #1 Skrevet 3. mai 2017 Hva har barnet? Hva slags vanskeligheter møter dere? Her holder vi på med utredning av barnet pga dårlig konsentrasjon, faller fort ifra. Må vises til å gjøre ting hele tiden. Kan ikke holde fokus lenge av gangen. Men når det gjelder barnet sine egne interesser kan barnet sitte i flere timer. Har vært inne på ADHD og Aspergers. Men utrederen har ikke landet på noe. Før noen kommer med krasse svar på at alt skal handle om diagnoser og slikt hele tiden. Det er oppdragelsen. Hold dere gode til det. Jeg var en av de som faktisk også tenkte at det må jo være oppdragelsen når jeg så andre barn. Og det kan sikkert stemme i mange tilfeller. Her er barnet annerledes enn sine søsken. Føler de andre barna mine er mer "voksen" på en måte. Selv om de er yngre. Dette er ikke lett for mammahjertet, man vil hjelpe barnet sitt mest mulig. Anonymkode: 73022...55a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #2 Skrevet 3. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva har barnet? Hva slags vanskeligheter møter dere? Her holder vi på med utredning av barnet pga dårlig konsentrasjon, faller fort ifra. Må vises til å gjøre ting hele tiden. Kan ikke holde fokus lenge av gangen. Men når det gjelder barnet sine egne interesser kan barnet sitte i flere timer. Har vært inne på ADHD og Aspergers. Men utrederen har ikke landet på noe. Før noen kommer med krasse svar på at alt skal handle om diagnoser og slikt hele tiden. Det er oppdragelsen. Hold dere gode til det. Jeg var en av de som faktisk også tenkte at det må jo være oppdragelsen når jeg så andre barn. Og det kan sikkert stemme i mange tilfeller. Her er barnet annerledes enn sine søsken. Føler de andre barna mine er mer "voksen" på en måte. Selv om de er yngre. Dette er ikke lett for mammahjertet, man vil hjelpe barnet sitt mest mulig. Anonymkode: 73022...55a Glemte å legge til at med fokus mente jeg i skolesammenheng, i timen. Anonymkode: 73022...55a
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #3 Skrevet 3. mai 2017 Datteren min har diagnose lettere psykisk utviklingshemning. Hun blir 11-år til høsten, men går i 4-klasse pga utsatt skolestart. Sen motorisk, språklig, enkroprese, forsinket skjelettmodning, sen språklig og eksem. Hun er umoden til alderen sin, empati er vanskelig, viser med hele kroppen når hun er glad og det samme når hun blir sint, ikke så mye hemninger, liker å møte nye mennesker. Kort arbeidsminne blir fortere sliten mht skolearbeid. Hun har litt færre lekser. Spesialundervisning i norsk, engelsk og matte. Assistent skolen og Sfo. Anonymkode: 6b761...e65
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #4 Skrevet 3. mai 2017 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Datteren min har diagnose lettere psykisk utviklingshemning. Hun blir 11-år til høsten, men går i 4-klasse pga utsatt skolestart. Sen motorisk, språklig, enkroprese, forsinket skjelettmodning, sen språklig og eksem. Hun er umoden til alderen sin, empati er vanskelig, viser med hele kroppen når hun er glad og det samme når hun blir sint, ikke så mye hemninger, liker å møte nye mennesker. Kort arbeidsminne blir fortere sliten mht skolearbeid. Hun har litt færre lekser. Spesialundervisning i norsk, engelsk og matte. Assistent skolen og Sfo. Anonymkode: 6b761...e65 Så bra at hverdagen er blitt tilrettelagt datteren deres Oppdrar dere henne annerledes pga hennes hemninger eller er dere like på regler? Og når ble ppt/bup innblandet. Anonymkode: 73022...55a
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 #5 Skrevet 6. mai 2017 Har en gutt på 7. Under utredning hos bup som er overbevist om at Moe er det, men han faller mellom alle diagnoser fordi han skårer på mye men ikke nok på noe. Har prøvd å få skolen til å de st han trenger mer hjelp (som også kom frem i sakkyndig rapport fra ppt) men skole vil ikke høre og har brukt et år på å innse at "ååå ka det var faktisk en grunn til at det ble mest om mer støtte. Heldigvis er han må lovet mer støtte i andre klasse. Det er vanskelig å de han slite daglig med fag, sosiale settingene og nåde grov og fin motorikk. Hæveldig spent på hva slags diagnose det ender med hvis han noen gan får noen. Håper på en litt rar måte at han blir dignosert for da er det plutselig så mye enklere å få hjelpen han trenger, med diagnose er det mye mer rettigheter man kan slå i bordet med enn nå som han "bare"er treg i tilleg til noen særegenheter. Drit tøft å være mamma til et barn man føler mam ikke kan hjelpe. Anonymkode: 35e50...8ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå