Gå til innhold

Utredning for laktoseintoleranse

Fremhevede innlegg

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv beynnte jeg å reagere på jul- og nyttårmiddag. Det viste seg å være fløten i kålrabistappen som gav mageproblemer. Melkesukker finnes i mye mer enn vi tror. Melk i pølser tror jeg de fleste laktoseintolerante tåler.
Alternativt kan det være saus eller tilbehør som har skremt magen din.

Anonymkode: 96996...83f

Nja, når det er jeg som står for middagen gidder jeg ikke å bry meg så mye med sauser og tilbehør, og de gangene jeg har gjort det har jeg sørget for at det er laktosefritt.

Andre ting jeg kom på at jeg reagerer på er tacolefser(uten noe slags fyll). Mauler en sånn lefse en sjelden gang når vi har det hjemme, og da blir jeg nesten like luftig som når jeg spiser sjokolade. Etter EN sånn lefse!! Inneholder de melk mon tro? Reagerer også veldig på hjemmelagd pizza. (Frossenpizza også for den del).

Det er moren min som pleier å stå for pizzalagingen, noen ganger er det creme fraiche på den pizzaen så da sier det seg selv at jeg reagerer. Men jeg reagerer også når det ikke er creme fraiche på, og da er det i følge moren min ingen melkeprodukter i pizzaen, bortsett fra osten, selvsagt. Det er forøvrig vanlig Norvegia, og den skal jo være naturlig fri fra laktose. Uff. Blir egentlig bare mindre og mindre klok jo mer jeg skriver, jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...