Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fullført videregående (vg1 TIP og vg2 brønnteknikk) og har fullført lærlingtiden min med bestått fagprøve. Men slik som situasjonen min er nå, så er det lenge til jeg får fast arbeid. Fagbrevet mitt er meget konkret og det er kun to bedrifter i hele Norge som har denne fagretningen (Baker Hughes og Schlumberger), og det kan kun brukes offshore..

Derfor har jeg nå begynt å lure på om jeg skal gå vg2 om igjen og ta kjemi og prosess (jeg trenger kun programfag, har karakterer i norsk, engelsk, samfunn osv). Men er dette mulig? Jeg blir 22 år i år. Har jeg mistet ungdomsretten min? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uansett om du har mistet ungdomsretten så kan du jo søke deg inn på en vgs. Du havner sist i køen, men blir med i klassen hvis det er plass. Så hvis du søker deg inn på en videregående skole på en liten plass kommer du sikkert inn.

Anonymkode: b86a1...3fe

AnonymBruker
Skrevet

Du kan helt fint søke, men du slipper som regel de felles fagene som du har tidl. bestått. Om ikke du får plass, så kan du lese deg opp til eksamen, som du må melde deg privatist. Lykke til :-)

Anonymkode: 0121f...b02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...