AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #1 Skrevet 3. mai 2017 Hei arbeidsplassen legges ned, og det er satt dato 31. Mai. Butikken eies av privatperson, og han ga ansatte beskjed idag 03.05.17 om nedleggingen via facebook av alle ting. Det er altså under 1 mnd. til arbeide avsluttes. årsakene er ikke økonomiske, men av sjefens egne ønsker. Hvilke rettigheter har de ansatte her? Butikken er tross alt ikke konkurs. Anonymkode: 010f4...890
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #2 Skrevet 3. mai 2017 Jobbet også i en butikk hvor dette skjedde, da sjefen bestemte seg for å slutte av pga flere faktorer. Vi fikk lønn to uker ekstra etter slutten, det var det eneste vi fikk. Ellers bar det rett med dagpenger etterpå. Jeg tror ikke det er så mange rettigheter for de ansatte siden butikken er privateid og de ikke har policy for noe. Du kan sjekke hva fagforening sier om du er medlem av det (feks Handel og Kontor). Anonymkode: 17b48...d84
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #3 Skrevet 3. mai 2017 Sjekk med fagforeningen, men du har nok ikke rett til så mye mer enn å få utbetalt utestående lønn og feriepenger. Anonymkode: e6d5c...969
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #4 Skrevet 4. mai 2017 Dere har krav på oppsigelse Iht Arbeidsmiljøloven, samt lønn i oppsigelsestiden som er gitt i kontrakt. Anonymkode: 51bf2...dca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå