Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min datter vil bruke sin bunad på 17 mai. Hun bor i en annen landsdel enn meg, og jeg har ikke anledning til å reise til henne med bunaden før 17 mai. 

Lurer derfor på om noen andre har sendt bunad i posten før? Antar at jeg må tegne en egen forsikring på den. Er dette noe jeg gjør på posten, eller annen forsikring? 

Takknemlig for svar. 

Anonymkode: 4fcef...9b7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring 04004 og spør hvordan du kan sende på sikrest mulig måte

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville sendt pakke over natten i så fall, for å slippe spenningen om den blir borte:P 

Anonymkode: cae24...df5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun kommer vel hjem til neste år? Ville aldri tatt den risikoen. Med mindre du er ok med at den blir skadet, ødelagt eller stjålet

Anonymkode: 80923...56f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen med erfaring fra Bring eller DHL? 

AnonymBruker
Skrevet

Posten har 10 000 maks i forsikring på Norgespakke. Bunaden er vel verdt langt mer enn dette? Tviler på at du får noen til å forsikre en bunadsforsendelse med posten for noe mer. 

Kan du dele opp og sende i to pakker? Med stakken i en pakke og resten i en annen pakke? Koster deg mer i frakt, men da får du 20 000 i forsikring. 

Anonymkode: 5a7ab...e9c

• Liker 2
Gjest førstedamen
Skrevet

Du sender det som rekommandert sending. Da lukkes pakken i en forseglet pose. Det koster litt. Alle personlige dokumenter og id kort ol sendes som rekommandert sending.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Jeg begynner å lure på om det er verdt det. Bunaden har en verdi på ca 30.000,- (ny), og er i tillegg et arvegods. Jeg betaler gjerne for frakt og forsikringer, men det verste som kan skje er at den blir borte underveis. 

Gjest førstedamen
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) Jeg begynner å lure på om det er verdt det. Bunaden har en verdi på ca 30.000,- (ny), og er i tillegg et arvegods. Jeg betaler gjerne for frakt og forsikringer, men det verste som kan skje er at den blir borte underveis. 

Jeg mener en rekommandert sending dekker beløpet på 30.000, men du må spørre posten.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, førstedamen skrev:

Jeg mener en rekommandert sending dekker beløpet på 30.000, men du må spørre posten.

Takk, jeg skal sjekke :) 

Skrevet

Rekommandert brev dekker bare inntil 1000 kr, men verdibrev dekker 40.000. 
Det er ikke alle postkontor som tilbyr tjenesten verdibrev, men du skal kunne finne info om det på posten sine nettsider. 
Du kan også sende den som ekspress, dette har forsikring inntil 50.000.
Husk å pakk bunaden veldig godt og beskyttet, da posten ikke erstatter om det viser seg at den var for dårlig pakket til at den skulle tåle postens håndtering. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke anbefalt deg å sende en så kostbar ting. Du risikerer at den blir borte for godt.

Anonymkode: b2fa6...420

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...