Gå til innhold

Menn er så lite kresne på nett! Hvorfor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har drevet med nettdating en god stund nå, mellom hvert forhold. Av de som man har grei nok kjemi med (altså kanskje 80% av de man møter) så vil alle gå videre til noe mer, altså date videre og få et forhold. Er dette vanlig? Hvorfor er i så fall menn så lite kresne? Eller er det jeg som velger å date menn "under mitt nivå"? Jeg blir veldig skeptisk når menn er så lite kresne, jeg vil jo at det på en eller annen måte skal være litt mer spesielt enn det.

Anonymkode: e7dae...614

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da tror jeg kanskje du velger litt under nivået ditt, ja. Ellers kan det hende at du ligger midt på treet og treffer helt legitimt andre menn midt på treet. Poenget er at mange menn som befinner seg i dødens dal på kjøttmarkedet gjerne tar det første og beste de får. Eventuelt vil de prøvekjøre bilen litt inntil de får er bedre tilbud. Det er litt den samme tendensen når et boligmarked er hett: alt går. Det er bedre enn ingenting. 

Analogier aside, jeg tror dette er en beskrivelse av skjevfordelingen i singelverdenen. Noen få menn er vinnere. De velger og vraker, en dame her, en dame der. Du finner dem på byen, de er sjef på jobb. De er sosiale, de har utseendet med seg. Disse mannfolka er alt det en kravstor dame i krever som et greit utgangspunkt. Så har du 'de andre' mannfolka. De damene ikke akkurat snur seg etter, de du går forbi på butikken uten å ense, de nøytrale. For disse mannfolka er ikke nettdating en lekebinge, men en beinhard konkurranse. Det et tøft og lite gøy. De har ikke noe å stille opp med i forhold til six-pack gutta eller herr mystiske høy og mørk. De er plain plumber Joe. Når de får sjansen hopper de på. Det er ikke noe galt i dét, og de kan sikkert være fantastiske partnere. Problemet er at kvinner, de naturlige motpartene til Plumber Joe opplever unaturlig stor konkurranse. Da er det selvfølgelig(!) naturlig at kvinnene som velger disse mennene ikke føler seg spesielt nøye utvalgt - for det er de heller ikke. De er valgt fordi de var de eneste som ville.

Merk at vi her også snakker om mennesker, og jeg tror ikke på så veldig mye bedre eller verre. Ja, det er rift om de mest attraktive der ute, men det har ingen relevans for hvordan man er som person. Det finnes fantastiske mennesker i både pen og mindre pen innpakning. Personlighetsmessig er dating lotto, du vet ikke hva du får. Stygg eller pen - det har ikke så mye å si når man skal leve og sammen.

Så, kvinne, midt på treet, uten knallsterke krav: - ikke nøye utvalgte utvalgte kjærester er ikke nødvendigvis dårligere. Det er helt og holdent et spørsmål om hvem man egentlig er under masken og hvor snille man er med hverandre. En kjæreste er så mye mer enn sin kropp. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...