Gå til innhold

Hvor lenge er det ok å date flere samtidig? 

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er det ok å date flere samtidig? 

Anonymkode: 0d5cd...36b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kall meg konservativ, men jeg syns aldri det er greit. Jeg kunne aldri møtt flere mennesker løpende som dates. Det hadde føltes feil og uærlig. 

Jeg skjønner at dette i dagens sosiale klima høres naivt ut. Det er vel bare trist egentlig. 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke ok å date flere samtidig. 

Anonymkode: a6023...706

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder meg til 1 om gangen fra første date. Men man kan vel si at man ikke lurer noen så lenge man ikke har avtalt eksklusivitet og begge er innenforstått med at det er ok å date flere samtidig.

Anonymkode: b23f6...71d

AnonymBruker
Skrevet

Oi! Dette trodde jeg var greit, fint jeg skrev her da. Hva med å snakke med flere samtidig på nett? Og hva om det ikke klaffer med etter én date? Hvor lang tid skal man gi det? Om man ikke kysser eller noe slikt? For da forstår jeg at man burde holde seg til én om gangen.

• Liker 1
Gjest New Girl
Skrevet

Hvis man har vært på en date og man liker hverandre og avtaler et nytt møte, så syns jeg ikke det er greit å date andre.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, New Girl skrev:

Hvis man har vært på en date og man liker hverandre og avtaler et nytt møte, så syns jeg ikke det er greit å date andre.

En ting er jo å like hverandre, men de store følelsene kommer jo ikke med én gang hos meg i alle fall. Tar faktisk laaang tid og møtes ofte først mest sånn vennskapelig på en måte.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For menn så burde man date så mange som mulig til man ihvertfall har hatt sex med dem, og funnet ut man vil fortsette å treffes. Fra svarene hitil her så er det ganske klart at damer ikke forstår dette. Beste måten for en mann å miste en dame på er å investere alt innsats på henne. Dette er også beste måten å bli såret/skuffet. Jeg har så mange ganger datet jenter hvor jeg synes det har gått kjempebra, bare for å bli kjølig avvist før nye dates. Eneste måten å vite om hun faktisk er interessert er å sexe henne.

Anonymkode: 70b9b...e2f

Gjest New Girl
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En ting er jo å like hverandre, men de store følelsene kommer jo ikke med én gang hos meg i alle fall. Tar faktisk laaang tid og møtes ofte først mest sånn vennskapelig på en måte.

Men i mellomtiden syns man bør holde seg til en. Man skulle jo jo tro det var enda vanskeligere å få de store følelsene for noen hvis man har flere å konsentrere seg om.

Skrevet

Å snakke med flere samtidig på nett uten å ha møttes må derimot være greit. Det er jo slik man finner kandidater. 

Jeg er ikke enig i at det nødvendigvis er direkte ulovlig å date flere sånn heeelt i starten, men det er vel absolutt mest ryddig å holde seg til én med tanke på et framtidig forhold. Jeg var i et forhold i fire år der den andre sa i starten "jeg er ikke klar for noe fast, jeg vil være åpen for å date andre også" og selv om det ble oss to ganske raskt etterpå og vi hadde et forpliktende forhold derfra, satt usikkerheten fra den samtalen igjen i meg som noe ubehagelig.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For menn så burde man date så mange som mulig til man ihvertfall har hatt sex med dem, og funnet ut man vil fortsette å treffes. Fra svarene hitil her så er det ganske klart at damer ikke forstår dette. Beste måten for en mann å miste en dame på er å investere alt innsats på henne. Dette er også beste måten å bli såret/skuffet. Jeg har så mange ganger datet jenter hvor jeg synes det har gått kjempebra, bare for å bli kjølig avvist før nye dates. Eneste måten å vite om hun faktisk er interessert er å sexe henne.

Anonymkode: 70b9b...e2f

"Å sexe henne" :spy:

• Liker 12
Skrevet

Ser at jeg er i mindretall her:fnise: Synes det er greit fram til noe annet blir avtalt eller fram til det på naturlig vis har blitt såpass seriøst at det sier seg selv at man er eksklusive. Når jeg går på date nummer én, to eller tre så forventer jeg ikke personen jeg går på date med ikke dater andre samtidig. Men nå har det kanskje litt å gjøre med hva man er på utkikk etter også; jeg er ikke på utkikk etter noe seriøst og det gir jeg alltid uttrykk for før jeg går på en date!

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, vscare skrev:

Ser at jeg er i mindretall her:fnise: Synes det er greit fram til noe annet blir avtalt eller fram til det på naturlig vis har blitt såpass seriøst at det sier seg selv at man er eksklusive. Når jeg går på date nummer én, to eller tre så forventer jeg ikke personen jeg går på date med ikke dater andre samtidig. Men nå har det kanskje litt å gjøre med hva man er på utkikk etter også; jeg er ikke på utkikk etter noe seriøst og det gir jeg alltid uttrykk for før jeg går på en date!

Det er sikkert greit. Folk har ulike mål og ulike behov. Men jeg synes det er viktig at du er ærlig om at du leter etter noe casual. For mange er dating dødsens seriøse greier, søken etter en livspartner. Da blir det fort veldig uærlig om man ikke er tydelig på at man ikke leter etter noe seriøst. For for mange er den tanken uutholdelig vond. 

• Liker 2
Gjest Catalina Culès
Skrevet (endret)

Jeg mener det aldri er greit, å date flere samtidig.

Endret av Catalina Culès
Skrevet
Akkurat nå, Arcturus skrev:

Det er sikkert greit. Folk har ulike mål og ulike behov. Men jeg synes det er viktig at du er ærlig om at du leter etter noe casual. For mange er dating dødsens seriøse greier, søken etter en livspartner. Da blir det fort veldig uærlig om man ikke er tydelig på at man ikke leter etter noe seriøst. For for mange er den tanken uutholdelig vond. 

Som sagt gir jeg alltid uttrykk for at jeg ikke er på utkikk etter noe seriøst før jeg går på en date, hadde aldri med vilje villedet noen ved å ikke være ærlig om noe så essensielt :) Jeg er ennå såpass ung at de fleste jeg kommer borti heller ikke ønsker noe seriøst, så det går stort sett i orden!

Gjest Cicero
Skrevet
47 minutter siden, Arcturus skrev:

Kall meg konservativ, men jeg syns aldri det er greit. Jeg kunne aldri møtt flere mennesker løpende som dates. Det hadde føltes feil og uærlig. 

Jeg skjønner at dette i dagens sosiale klima høres naivt ut. Det er vel bare trist egentlig. 

Enig. Synes det er trist at man i dag må snakke om eksklusivitet for å vite at den andre parten ikke driver og dater/puler på andre. 

Skrevet (endret)

Jeg er en person som kun investerer tid til en person i gangen. Så jeg ville ikke likt om han jeg datet ville ønsket å møte andre damer i samme periode. Da hadde nok jeg følt at jeg kastet bort tid på noen som ikke ønsket det samme som meg, og hadde nok valgt å trekke meg unna til en som passet meg bedre dukket opp.

Men jeg tenker at så lenge du informerer om at du dater flere, så fører du ingen bak lyset. De vet at du holder mulighetene åpne. Og da er det jo opp til dem om de vil fortsette å bli kjent med deg eller ikke.

Endret av Elliespelli
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Selv vil jeg ikke date flere på en gang. Kjenner folk som synes det er innafor frem til man ligger med andre (men så skjer det relativt ofte ganske fort for mange da). 

Anonymkode: b80c1...edc

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er ok å sjekke terrenget, gå på førstedates og bli kjent med flere gjennom samme periode. Men møter man en av de til en tredje date er det uhørt å sjonglere, se ann, eller legge inn aksjer på fler. 

Anonymkode: c2d77...a20

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det er ok å sjekke terrenget, gå på førstedates og bli kjent med flere gjennom samme periode. Men møter man en av de til en tredje date er det uhørt å sjonglere, se ann, eller legge inn aksjer på fler. 

Anonymkode: c2d77...a20

Word. Bare synd at de fleste menn må ha masse damer fordi de ikke klarer å holde seg til en :( 

Anonymkode: c2636...162

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...