Gå til innhold

Hvite vegger og lysegrått gulv - Hvordan innrede?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 32 og har nylig kjøpt en ettroms på 25 kvm med hvite vegger, lysegrått gulv, lysegrå dør og ellers hvit innredning bad og kjøkken.

Men hvordan skal jeg innrede den? Jeg er ikke så glad i tre, brunt, svart og skarpe farger. Når jeg tenker over det liker jeg egentlig ikke gull, shabby sølv, lysestaker og slikt. Heller ikke tvbenker og store seksjoner og panduroprosjekter. Jeg liker ikke å ha bilder av familie på vegger heller. Mamma har en bildevegg av hele slekta pluss all verdens farger, nips og store møbler. Jeg ønsker derfor noe helt annerledes. Rent, lunt, enkelt og luftigt. 

Hva slags plakater og møbler kunne passet? Hvilke farger bør jeg gå for på de tingene, slik at det blir mest mulig avslappende? Å male vegger mørke er ikke mye aktuelt for det er lite med lys og få vinduer. Jeg har en 120 rammemadrass som skal beholdes da det er en nisje for seng. 

Sofa skal jeg ikke ha. Kanskje en enkel daybed eller benk med oppbevaring sammen med et spisebord?

Ellers er jeg litt interessert i den minimalistiske trenden noen nevner i andre tråder. 

Jeg reiser endel og ønsker ikke å bruke masse tid på å fylle opp leiligheten med nips og møbler eller måtte bruke mye tid på rengjøring og vedlikehold. Singel og skal ikke ha barn så ønsker å skape en god hule kun for meg selv. Ja, og jeg kan vel ikke ha noe særlig med planter pga det. 

Hvordan få det fint og kult, på lavbudsjett? Det må ikke være sært design heller. 

Anonymkode: 147f2...61c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk ut IKEA og GRANIT?

• Liker 1
Skrevet

Hei.

Stikk på Ikea. Det er godt å ha noe å sitte på. Finn noe slikt som er praktisk til det formålet.

Så må du ha noe å sette i fra deg ting når du f.eks spiser eller bruker laptop. Et bord gjør i mange tilfelller nytten.

Om natta kan det være OK og innta horisontalen. Her er det mange som foretrekker en seng. Spør om de har noe slikt der. Velg den som er billig men også OK å ligge i.

For å organisere ting. Er favoritten til mange en hylle. Hvis du spør om å få se utvalget deres. Så har de mange modeller. Her er det viktig å finne en hylle som har kapasitet som tilsvarer mengden ting du har.

Den vanlige modellen er:

Egen hylle til sko i nærheten av ytterdøren.

En i stuen til ting og enheter som har affeksjonsverdi for deg

Så er det mange som har egen hylle og skap i nærheten av senga de kan ha klær i.

Nå gjennstår tidtrøyte og underhoødning. Det selger de på Elkjøp. Kjøp den laptopen jeg tidligre nevte her. Samt en tv.

Vipps er du ferdig. Dine favoritter og farger kan du bedømme underveis. Det ernofte vanskeligst med det første møbelet. Men når det er gjort så er det enklere å finne noe i stil.

Glemte å nevne gardiner. Finn noe tøy som kan henge forran vinduene dine når du ikke vil ha skarpt lys inn.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Morpheus skrev:

Hei.

Stikk på Ikea. Det er godt å ha noe å sitte på. Finn noe slikt som er praktisk til det formålet.

Så må du ha noe å sette i fra deg ting når du f.eks spiser eller bruker laptop. Et bord gjør i mange tilfelller nytten.

Om natta kan det være OK og innta horisontalen. Her er det mange som foretrekker en seng. Spør om de har noe slikt der. Velg den som er billig men også OK å ligge i.

For å organisere ting. Er favoritten til mange en hylle. Hvis du spør om å få se utvalget deres. Så har de mange modeller. Her er det viktig å finne en hylle som har kapasitet som tilsvarer mengden ting du har.

Den vanlige modellen er:

Egen hylle til sko i nærheten av ytterdøren.

En i stuen til ting og enheter som har affeksjonsverdi for deg

Så er det mange som har egen hylle og skap i nærheten av senga de kan ha klær i.

Nå gjennstår tidtrøyte og underhoødning. Det selger de på Elkjøp. Kjøp den laptopen jeg tidligre nevte her. Samt en tv.

Vipps er du ferdig. Dine favoritter og farger kan du bedømme underveis. Det ernofte vanskeligst med det første møbelet. Men når det er gjort så er det enklere å finne noe i stil.

Glemte å nevne gardiner. Finn noe tøy som kan henge forran vinduene dine når du ikke vil ha skarpt lys inn.

Om du leste HI så har jeg seng allerede. Trolle kan du gjøre andre steder.

25 minutter siden, Pringle skrev:

Sjekk ut IKEA og GRANIT?

Jeg var faktisk på ikea i helgen, men endte opp med å kun kjøpe et laken. Jeg er så redd for å gjøre bomkjøp. 

Da jeg og eksen delte leilighet hadde vi mye av slike ukurrante møbler og nips. Ingenting som egentlig passet sammen. 

Jeg trenger derfor en plan slik at jeg unngår å kjøpe feil møbler og ting som ikke passer inn i det hvite og gråe. 

Hva har de på Granit? Jeg har ikke hørt om det før.

AnonymBruker
Skrevet

Dytter opp og håper noen har gode tips.:)

Skrevet

Jeg ville supplert med én farge til utenom grått og hvitt. Det er jo ikke så mange farger du liker, men en varm, støvete pastellfarge i rosa, gult, turkis, mint eller oransje er fint til grått og hvitt, særlig varm mint eller oransje. Kjøp møbler i nøytrale farger, (hvitt, ulike gråtoner), og suppler med puter, pledd, vaser, lys etc i toner av kontrastfargen. Leiligheten er jo ikke så stor, så mange farger blir fort rotete, men tenk ulike strukturer på overflatene så det ikke blir kjedelig, som grove overflater, glatte overflater, strikk, fløyel, stein, porselen...

Sjekk pinterest eller insta for inspirasjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Amawhatsnot skrev:

Jeg ville supplert med én farge til utenom grått og hvitt. Det er jo ikke så mange farger du liker, men en varm, støvete pastellfarge i rosa, gult, turkis, mint eller oransje er fint til grått og hvitt, særlig varm mint eller oransje. Kjøp møbler i nøytrale farger, (hvitt, ulike gråtoner), og suppler med puter, pledd, vaser, lys etc i toner av kontrastfargen. Leiligheten er jo ikke så stor, så mange farger blir fort rotete, men tenk ulike strukturer på overflatene så det ikke blir kjedelig, som grove overflater, glatte overflater, strikk, fløyel, stein, porselen...

Sjekk pinterest eller insta for inspirasjon.

Tusen takk :) Jeg har bestemt meg for hvite møbler, og kanskje noe pudderfarvet tekstil og pute. 

• Liker 1
Skrevet

Det blir lyst og lekkert!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 timer siden, Amawhatsnot skrev:

Det blir lyst og lekkert!

Håper jeg vil trives med det hvertfall :) Innså at jeg burde velge møbler med helt enkle ben. Ikke buede og slikt. Mer stram stil.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff dette var litt vanskelig for ei som ikke er utprega opptatt av interiør.

Pudderfarget rosa går ut. Det blir for søtt. Jeg har kjøpt en plakat fra desenio, type svart, grå hvit. Gråsort ramme. Og fra kremmerhuset enda jeg opp med en par skåler og vaser i grå/sorte toner. Hvit tvbenk og kommode. Hvitt lite spisebord/stuebord til nattbord/allbruksbord.  Grå rammemadrass hadde jeg fra før. Og ja, et grått sengeteppe fra kid(?) Oooog en gul ananas fra kremmerhuset og det gule ananas duftlyset fra lagerhaus. Jeg kjøpte også en diger vase fra tilbords, perlemor (kahler?) til grener og store blomster.

Si meg. Høres dette ut som en tidløs, moderne, frisk og personlig innredning? Uten at det blir for mye nips og grått? Jeg vil nemlig ikke ha den tunge grå betongstilen som jeg ser at mange har på instagram.

Skrevet (endret)

Det er veldig vanskelig å se det for seg. Kan du legge ut bilde? Hvis du ikke har lyst til det så må jeg svare ut fra hvordan jeg ser det for meg, og da tror jeg at jeg ville plusset på med mer i gultoner, som et par gule (puddergule, lysgule) puter og et bilde med noe gult i, for eksempel. Sånne helt hvit-grå-litt sorte interiører var moderne for noen år siden, nå er det farger som gjelder (siden du skriver at det skal framstå moderne). 

Høres ikke ut som for mye nips, synes jeg. 

Angående bilde, ta noen uansett om du ikke legger dem ut. Jeg merker iallfall ofte at jeg får ideer når jeg studerer mine egne interiørbilder. (Men det er kanskje bare meg :yvonne: )

Og få inspirasjon herfra: http://www.contemporist.com/palette-profile-yellow-gray-and-white-interiors/

Endret av Amawhatsnot
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huff dette var litt vanskelig for ei som ikke er utprega opptatt av interiør.

Pudderfarget rosa går ut. Det blir for søtt. Jeg har kjøpt en plakat fra desenio, type svart, grå hvit. Gråsort ramme. Og fra kremmerhuset enda jeg opp med en par skåler og vaser i grå/sorte toner. Hvit tvbenk og kommode. Hvitt lite spisebord/stuebord til nattbord/allbruksbord.  Grå rammemadrass hadde jeg fra før. Og ja, et grått sengeteppe fra kid(?) Oooog en gul ananas fra kremmerhuset og det gule ananas duftlyset fra lagerhaus. Jeg kjøpte også en diger vase fra tilbords, perlemor (kahler?) til grener og store blomster.

Si meg. Høres dette ut som en tidløs, moderne, frisk og personlig innredning? Uten at det blir for mye nips og grått? Jeg vil nemlig ikke ha den tunge grå betongstilen som jeg ser at mange har på instagram.

Turkis er en fin farge å supplere med på puter/pledd/ gardiner, om du liker turkis

Anonymkode: 1a2a5...42a

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Amawhatsnot skrev:

Det er veldig vanskelig å se det for seg. Kan du legge ut bilde? Hvis du ikke har lyst til det så må jeg svare ut fra hvordan jeg ser det for meg, og da tror jeg at jeg ville plusset på med mer i gultoner, som et par gule (puddergule, lysgule) puter og et bilde med noe gult i, for eksempel. Sånne helt hvit-grå-litt sorte interiører var moderne for noen år siden, nå er det farger som gjelder (siden du skriver at det skal framstå moderne). 

Høres ikke ut som for mye nips, synes jeg. 

Angående bilde, ta noen uansett om du ikke legger dem ut. Jeg merker iallfall ofte at jeg får ideer når jeg studerer mine egne interiørbilder. (Men det er kanskje bare meg :yvonne: )

Og få inspirasjon herfra: http://www.contemporist.com/palette-profile-yellow-gray-and-white-interiors/

Tror det blir for mye fargeklatter om jeg skal ha noe mer nå. Får se etterhvert hva det blir til. 

Tusen takk for link :)

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Turkis er en fin farge å supplere med på puter/pledd/ gardiner, om du liker turkis

Anonymkode: 1a2a5...42a

Turkis gir meg nille assosiasjoner dessverre :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...