Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil skrive en bacheloroppgave om seksuelle overgrep. Men jeg må snevre det inn og finne en problemstilling. 

Jeg har tenkt litt på forebygging av festrelaterte voldtekter. Men er det noen kreative sjeler der ute som har andre interessante forslag?

Anonymkode: e352a...7b5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville undersøkt hvilke studier som allerede finnes om temaet og lest litt på de. Da vil du få litt mer kunnskap, og kanskje også noen andre ideer. Mange som skriver masteroppgaver har også ett kort kapittel på slutten der de skriver noe om hva de tenker er "veien videre". Kanskje du finner noe interessant der?

Anonymkode: b8e5e...ecf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ihvertfall prøvd å sjekke statistikk for hvor de fleste voldtekter skjer og hvem som begår dem. Om festvoldtekter er 5% av alle voldtekter så blir det vel en litt rar problemstilling? Samt at dersom de fleste blir begått av bekjente, venner og partnere, så er det vel begrenset hva man kan gjøre for å forebygge? Skal man slutte å være alene med venner og bekjente av det annet kjønn? (Vet ikke hvor ofte det skjer voldtekt av samme kjønn)

Tror jeg eventuelt ville skrevet om seksuelle overgrep av menn, dersom litteraturen der mangler, noe den godt mulig ikke gjør.

Anonymkode: 71b29...bf5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville ihvertfall prøvd å sjekke statistikk for hvor de fleste voldtekter skjer og hvem som begår dem. Om festvoldtekter er 5% av alle voldtekter så blir det vel en litt rar problemstilling? Samt at dersom de fleste blir begått av bekjente, venner og partnere, så er det vel begrenset hva man kan gjøre for å forebygge? Skal man slutte å være alene med venner og bekjente av det annet kjønn? (Vet ikke hvor ofte det skjer voldtekt av samme kjønn)

Tror jeg eventuelt ville skrevet om seksuelle overgrep av menn, dersom litteraturen der mangler, noe den godt mulig ikke gjør.

Anonymkode: 71b29...bf5

I følge statistikker er flesteparten av voldtekter festrelaterte. Politiet driver blant annet en forebyggende kampanje de kaller kjernekarkampanjen. Jeg tenkte dette var mulig å dra inn i oppgaven.

Jeg tror at seksuelle overgrep av menn blir et for vidt emne. Da må jeg jo skrive om seksuelle overgrep som skjer på fest, i familien, overfall, sårbarhetsvoldtekter + de som faller under gruppen Annet. Jeg må avgrense det litt. Men takk for tipset! 

Anonymkode: e352a...7b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...