Gå til innhold

Hva forbrenner man på sykling?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke pulsklokke ennå, så bruker Runkeeper for å se sånn ca hva jeg forbrenner når jeg løper og sykler. Vet at det avhenger av puls, men synes det er greit med en pekepinn. 

Jeg sykler hver dag ca 17 km, bruker i underkant av en halvtime hver vei, og terrenget er ganske kupert, med noen bratte bakker. Jeg tråkker på og får opp pulsen/blir svett. Er et område jeg må gå av sykkelen pga manglende sykkelsti og uoversiktlig trafikkbilde. Dette sinker meg selvsagt noen minutter. 

Lurer på om noen syklister med pulsklokke vet sånn ca hva de forbrenner på sykling, så jeg kan se om Runkeeper er helt på jordet. Den sier at jeg forbrenner til sammen litt over 400 kcal på en time, men så leste jeg et sted at en kvinne på 170 cm og 65 kg forbrenner kun 130 kcal på en times sykling! 

Jeg er 170 cm og 70 kg.

Anonymkode: 0c1e7...5e9

AnonymBruker
Skrevet

Jeg går på treningssenter på spinning-timer og der er det flere som bruker pulsklokke. Her er det sykling i ca. 1 time med intervaller og mye motstand, og gjennomsnittlig forbrenner folk 500-800 kalorier avhengig av innsats. 

Vanlig "sykle til byen"-sykling tror jeg ikke forbrenner langt ifra like mye. 

Anonymkode: 71a62...7ed

Skrevet

Det varierer veldig med hvor mye arbeid du legger ned og hvilken puls du ligger på. Ofte har jeg turer som ligger på 65-80% av HFmax store deler av tiden og da ryker det drøyt 600 kalorier i timen. 180 høy og ca 77kg.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt ann på hvor god form du er og hvor høy intensitet du har. Moderat sykling der du blir svett uten å bli helt utslitt vil jeg generelt si at det høres riktig ut med rundt 400 kcal per time.

Som mann og aktiv syklist i god form, forbrenner jeg opptil 1000 kcal per time dersom jeg sykler max av hva jeg klarer over et par timer. 

Anonymkode: 19b97...d22

Skrevet

Det kommer selvsagt an på intenisteten i treningen.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Takk for svar! Jeg vet at det kommer an på intensiteten, men jeg driver ihvertfall ikke med Brelett-sykling. 😂 Så jeg håper egentlig bare at jeg forbrenner mer enn 130 kcal på denne syklingen. Da kan jeg ta det som en økt de dagene jeg ikke rekker å løpe. Skal ned noen kilo i vekt, så derfor synes jeg det er Ok å vite sånn ca hva jeg har å gå på energimessig. 😊

Anonymkode: 0c1e7...5e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...