Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hvis man har en høyere poengsum enn en som er førstegangsøker hvem blir prioritert først? 

Anonymkode: 9dc72...28b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Førstegangsøker er jeg ganske sikker på. Det er vel.derfor systemet er der så de ikke må konkurrere med folk som har tatt opp fag senere og har brukt mye mer tid på fagene

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes to kvoter. En ordinær kvote og en førstegangskvote. Som førstegangssøker konkurrerer man i begge kvoter, men som ordinær søker har man ikke mulighet til å søke i førstegangskvoten. 50% av plassene er med andre ord holdt av til førstegangssøkere, men systemet åpner også for flere førstegangssøkere enn 50%. 

Anonymkode: b70fd...328

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvis man har en høyere poengsum enn en som er førstegangsøker hvem blir prioritert først? 

Anonymkode: 9dc72...28b

Eh. Hvis du ikke klarer å skjønne svaret burde du kanskje ikke studere.

Anonymkode: 6ea67...431

Skrevet

Jeg trodde at det var en stor fordel å ha studiepoeng. At det lot deg snike litt i køen. Det har alle mine venninner sagt og jeg trodde at det var årsaken for at man må oppgi studiepoengene når man søker.

For noen måneder siden var jeg på en studiemesse og spurte om dette, og da fikk jeg beskjed om at studiepoengene ikke lar deg snike i køen. Du er likestilt med de andre søkerne.

På 3.5.2017 den 17.39, AnonymBruker skrev:

Eh. Hvis du ikke klarer å skjønne svaret burde du kanskje ikke studere.

Anonymkode: 6ea67...431

For en spydig kommentar. Det er vel ikke så tydelig hva riktig svar er? Hva tror du at det er?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...