Gå til innhold

Litt voldsomme gaveønsker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ei venninne av meg har en litt eldre kjæreste, som fyller 30 om to uker. Jeg og kjæresten min er invitert på feiringen. Ingen av oss kjenner egentlig kjæresten så godt, vi har møtt ham et par ganger (men venninnen er en god venninne av meg). Her om dagen spurte jeg venninnen min hva vi kunne kjøpe i gave til kjæresten (tenkte typ en vinflaske eller noe), men tilbake fikk vi en lang liste med gaveønsker som alle var til rundt 5-600 kroner. Vi er studenter og har ikke råd til å kjøpe en gave til 5-600 kroner, i tillegg til reiseutgifter (vi bor ikke i samme by) og at vi må ha med oss alkohol selv. Er det litt voldsomt å komme med sånne ønsker til personer du nesten ikke kjenner, eller er det jeg som er rar? Jeg tenker at den prisen kunne jeg kanskje brukt i venninna mi sitt 30 års lag, når den dagen kommer. Men til kjæresten hennes synes jeg det er litt for mye..

Anonymkode: f98cb...c3e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jo det er litt mye, men jeg skjønner ikke hvorfor du spør om hva han ønsker seg hvis du allerede tenker vinflaske eller lignende? Jeg hadde bare kjøpt noe til en pris jeg selv mener er passende og regnet med at det hadde blitt satt pris på.

Anonymkode: f9f95...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde for det første ikke dratt i 30-års laget til noen jeg ikke kjenner. Men vil dere dra, så er en vinflaske helt innafor. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke gitt så mye!

Jeg forstår meg aldri på folk som forventer å få dyre gaver av andre. Det skulle vært vanlig høflighet å si at man blir glad for alt, at man ikke trenger gaver men hvis man vil ha med noe så blir man glad for all alkohol eller ting på listen. Da er det helt opp til gjesten hvilket beløp man vil gi bort. Å komme uten gave er jo selvfølgelig frekt andre veien, men å forvente gaver, og spesielt dyre gaver er frekt.

Jeg hadde droppet å komme rett og slett...

Anonymkode: 2cc37...199

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg reagerer enda mer på at dere må ha med drikkevarer selv - i et 30-årslag!!

Anonymkode: c1e5e...faf

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han feirer rett og slett for å få gaver altså... Hadde gitt vin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det er litt mye, men jeg skjønner ikke hvorfor du spør om hva han ønsker seg hvis du allerede tenker vinflaske eller lignende? Jeg hadde bare kjøpt noe til en pris jeg selv mener er passende og regnet med at det hadde blitt satt pris på.

Anonymkode: f9f95...25a

Eksempelet med vinflaske var at vi tenkte i den prisklassen (sånn 150-250 kr), men det kan jo godt være noe annet og. En pocketbok eller et spill liksom. Poenget med å spørre, er jo for at vedkommende kan få en gave han faktisk vil ha. Er for eksempel litt dumt å kjøpe vin hvis han ikke liker vin. Derfor spurte jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cicero

Er jo ikke noe galt i å svare på hva man ønsker seg. Jeg hadde heller ikke brukt 500 på en gave til noen jeg ikke kjenner godt, men det er helt greit at han ønsker seg noe. Så klart, har man kun dyre ting på ønskelisten må man nesten regne med at ikke alle gir ting fra den, men det får være opp til ham. 

Synes det er rarere at dere må ha med egen drikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det var veldig dyre gaveønsker ja. Jeg har brukt å kjøpe for ca 500 til de aller nærmeste vennene mine. Til en såpass perifer bekjent, hadde det blitt ei flaske vin i den prisklassen du nevner, eller f.x ei krimbok (mange innbundne bøker som selges for 150-200kr dersom de ikke er utgitt i år).

Anonymkode: f470c...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi spleiser alltid på gaver i slike anledninger. 

Anonymkode: 9f56a...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Meadow skrev:

Jeg hadde for det første ikke dratt i 30-års laget til noen jeg ikke kjenner. Men vil dere dra, så er en vinflaske helt innafor. 

Kjip du er da :) jeg synes det er hyggelig å bli invitert, selv om det nok først og fremst er for at venninna mi også skal ha noen fra "sin side" i selskapet. Jeg og kjæresten min er de eneste av hennes venner som har hilst på kjæresten hennes (så vidt jeg vet), og vi har også tilbragt en kveld med dem ved en tidligere anledning. Hadde syntes det var ganske så uhøflig av oss å avslå invitasjonen så lenge vi faktisk kan dra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...