Gå til innhold

Spise biff som har vært fryst

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har spist en biff fra fryseren etter siste forbruksdag, blir man dårlig av det? 

Anonymkode: ad5e2...218

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vitsen med fryser er at mat skal kunne oppbevares til dels betydelig lenger uten å bli dårlig enn den kan som fersk vare ;) Og jeg har faktisk smakt elgkjøtt som har ligget nedfryst i 20 år uten at jeg tok noen skade av det. Kjøttet er da ikke dårlig i den forstand, men det blir tørt og lite delikat samtidig som det ikke smaker veldig godt lenger. Men bedervet er det ikke.

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er DERFOR vi har fryser! :) For å kunne bevare matvarer lenger enn fersk-holdbarhetsdatoen i kjøleskapet tilsier.

Kjøtt er holdbart i månedsvis i fryser. Opptil et år for noe kjøttslag, 6 mnd for andre (har med fettinnholdet å gjøre, da mye fett kan harskne litt og kan gjøre smaken dårligere over tid). Jeg har spist masse kjøtt som har vært fryst lenger enn dette også, og aldri opplevd noe negativt med det.

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep.

Kragebein, mod

Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge kjøttet er ok når en fryser er så vil det fint kunne brukes og etter frysning..

Skrevet

For det første, så er biff ofte bedre når den har gått ut på dato. For det andre har jeg hørt at den også blir mørere av å ha vært en tur innom fryseren. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet

Den er helt trygg å spise. 

Skrevet

Poenget med å fryse mat er å stoppe prosessen som ødelegger den.

Litt avhengig av hva slags mat og tid i fryseren, er den som ny ved opptining.

Biff tåler mye og er selvsagt helt grei å spise. Forbruksdatoen er jo forskøvet med nedfrysingen. 

- Og...om biff ikke fryses blir den mørere og mer smaksrik litt over dato.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...