Gå til innhold

Omplasseringshund. Hva burde jeg spørre eier om?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har dere noen tanker om hva jeg burde vite om hunden? Hunden er voksen, godt oppdratt, ingen problemhund. 

Det jeg foreløpig lurer på er om hunden er redd for fyrverkeri, og om det er noe den ikke tåler av mat. 

Er det noe mer jeg lurer på? :) 

Anonymkode: 83fe0...eb8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville lurt på blant annet følgende:

1. Er den rolig når den er alene hjemme? Hvor lenge har den vært vant med å være alene?
2. Hvordan er den med andre hunder/katter/barn (hvis dere har noe av dette eller omgås noen i nær familie)
3. Hvordan er han på tur når du passerer joggere/syklister/barn og - ikke minst - andre hunder.
4. Hvordan leker han med andre hunder?
5. Bjeffer han mye? Varselbjeffing, lyder osv.

Så ville jeg hørt om jeg kunne hatt ham på prøve noen uker for å se hvordan han er hjemme hos meg før jeg hadde tatt et konkret valg om å overta ham. Ellers gode spørsmål du har tenkt ut. :)

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Siden du sier det ikke er en problemhund regner jeg med at den er vant til å være alene hjemme og oppfører seg ok på tur osv, så da er det vel ikke voldsomt viktige spørsmål å ta opp ut over det. Men jeg personlig hadde spurt hva den har fått av lydighetstrening, kommandoer den kan og hvilke kurs, om noen, den har gått. Ville også spurt litt om hvordan foreldrene er, særlig hvis hunden er ung og den er blandingshund(?).

Anonymkode: b9cea...6d9

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar :) Noen av disse spørsmålene har jeg allerede stilt, og vet at hunden kan være alene hjemme en arbeidsdag, og går ok på tur :) 

Passering av syklister var lurt. Og hvilke kommandoer han kan :)

Det er sikkert mange spørsmål som dukker opp underveis i et hundehold, men greit å kunne være forberedt :)

Anonymkode: 83fe0...eb8

Skrevet

Hvordan er den med bilkjøring? Veldig greit å vite om den blir bilsyk eller redd, om den er vant til å ligge i bur i bil.

Gjest gunnar72
Skrevet

Første jeg hadde spurt om er hva er grunnen til at de ikke kan ha den lenger? Er det tiden som ikke strekker til, har den nappet i en unge osv. 

Etter dette ville jeg lånt den i noen uker for og se med mine egne øyne hvordan hunden er. 

AnonymBruker
Skrevet

Det du bør spørre om er en kontrakt på at hunden kan returneres til eier om omplasseringen ikke går bra! 

Anonymkode: b410b...c20

AnonymBruker
Skrevet

Slutt med maset om at TS liksom bare må forsikre seg om at hunden baaaaare er  til låns!!

Ts sier selv at hunden ikke har noen spesielle problemer og har sikkert IQ nok til å forstå at hunden har sin egen personlighet.

Ikke skaff dere dyr om de kun skal skapes i deres bilde! 

Ts forstår garantert at det kan ta tid før hunden faller til ro. Fra en dag til par uker.

Anonymkode: a15a8...e3d

AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, gunnar72 skrev:

Første jeg hadde spurt om er hva er grunnen til at de ikke kan ha den lenger? Er det tiden som ikke strekker til, har den nappet i en unge osv. 

Etter dette ville jeg lånt den i noen uker for og se med mine egne øyne hvordan hunden er. 

I 99.99% av tilfeller er det fordi folk ikke kjenner kjærlighet til hunden sin,  gir f, gidder ikke bruke tid på hunden sin. De ser på hunder som noe midlertidig.

De juger så det renner om allergier mm.

Er ytterste ytterst sjeldent det er forståelig å kvitte seg med hunden sin. Disse menneskene skulle selvsagt aldri hatt dyr i utgangpunktet. 

Ts blir sikkert en ansvarlig god eier.

Anonymkode: a15a8...e3d

Skrevet

Jeg har en omplasseringshund. Spurte tidligere eier om slike ting som du har fått tips om her. Men det merkelige var at omtrent ingenting stemte. Hehe. Heldigvis så var det positivt det som ikke stemte. Det tok en god stundt til hunden ble vant til sine nye omgivelser. Det ikke før da vi kunne si noe om hvordan han egentlig var..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...