Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Livsfarlige :klo: ?

Anonymkode: 3dfa5...494

om figeren rives av kan man dø av blodtap - ergo er det jo i ytterste konsekvens for noen livsfarlig..

Anonymkode: 42342...531

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

om figeren rives av kan man dø av blodtap - ergo er det jo i ytterste konsekvens for noen livsfarlig..

Nei, men herregud da :P Å stoppe en blødning i fingeren klarer de aller fleste, det får være grenser til krisemaksimering! Misforstå meg rett, ikke gøy å miste fingeren, men livsfarlig...

Tror du burde slutte å bruke gensere, de er livsfarlige! I verste fall kan du ende opp med å bli kvalt om du henger deg fast i noe...

AnonymBruker
Skrevet

Faren min har aldri brukt gifteringen. Han har alltid hatt jobber hvor det ikke er sikkerhetsmessig trygt med ringer. De første årene sjonglerte han av og på, så ble den brukt kun i helgene, deretter kun i spesielle anledninger hvor det også var naturlig med dress, før den flyttet inn i smykkeskrinet til mamma for godt. 

Vi har ikke ringer. Da vi prøvde ringer så jeg på mannen min at han syntes det var direkte ubehagelig å ha ring på, så da så jeg ikke poenget.

Anonymkode: a93e1...d07

Skrevet

Jeg kan litt forstå at noen menn, som ikke er vant til ringer, syns det er ubehagelig og uvant. Selv har jeg alltid tatt av meg ringen når jeg har kommet hjem, og lagt den på et fast sted. Dumt, viste det seg, for nå mistenker jeg at et av barna har tatt den som sin skatt, for den er søkk borte...

Jeg vet ikke - jeg er litt delt. Selv ville jeg nok helst ha sluppet ring, meg har gått med det fordi det har vært viktig for mannen min. Og nå som den er borte, syns jeg det er leit, og kommer nok til å kjøpe en ny, hvis den gamle ikke dukker opp igjen. Så, konklusjonen min er vel at jeg syns man godt kan gå med ring hvis partneren vil, hvertfall når man er ute av huset.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør jo det når du bruker det som en begrunnesle for at TS sine reaksjoner er legitime?

Jeg skrev at jeg forstår at hun syns det er leit. Det var alt. Har ikke utdypet det noe mer ei har jeg tenkt til å gjøre det. 

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Nuddelkopp skrev:

Hvis han vet hvor mye det betydde for henne så burde han ikke nølt med å starte å bruke den, og like det nettopp fordi han vet det gleder henne . 

Nå må dere koner slutte å innbille dere at dere eier mannen. Ekteskapet handler ikke om at mannen skal møte alle urimelige krav og ta i mot nykker fra kjærringa.

Eneste støtten dere har har er fra andre eiersyke koner.

Anonymkode: e89fc...b96

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har ikke giftering, han hater å gå med metall på kroppen. 

Jeg eier en giftering og bruker den av og til, men på grunn av idretten jeg driver med må den av nesten daglig uansett, og jeg gidder ikke styre så mye med det. Man er like gift uten å bruke giftering :)

Anonymkode: 1cb73...d9a

AnonymBruker
Skrevet

Faren min går også uten ring. Han synes det er ubehagelig. Moren min synes det er greit at mannen hennes velger selv om han bruker ring eller ikke.

Anonymkode: 28c95...538

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min vil ikke bruke gifteringen. For meg er dette veldig sårt og sårende. Hva tenker dere andre som er gift om dette?

Anonymkode: b2ab4...25f

Jeg bruker ikke min ring, pga gull allergi. 

Gubben bruker ikke sin pga at han mistet de for mange år siden når vi var på telttur.

Ser ikke problemet så lenge vi begge vet at vi er gift, og holder oss til de regler vi har satt opp.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte mest på smitte :) 

Anonymkode: c2e95...6f7

Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis duvet at mannen din helst vil at du skal gå i strømper og hoftehoder med kjole hver dag sommer som vinter fordi det betyr mye for han så vil gjøre det? Eller om han vil du dskal farge håret rødt - det er jo bare hår og han blir såret om du sier nei stakkar...

Ja. Ikke hver dag, men jeg har både farget håret og kledd meg penere etter ønske fra min mann. Ofte har han ikke trengt å be meg om det for jeg gjør det automatisk siden jeg vet han setter pris på det. Her står vi på for å være den beste for hverandre. Det sagt så er det ganske forskjell på noe så stort og viktig som en giftering, og en hårfarge. Gifteringen er et løfte under Gud om evig kjærlighet, hårfarge har jo ingen symbol eller emosjonell tilknytning til kjærligheten direkte eller de løftene man ga hverandre og låste med nettopp en ring. 

Endret av Nuddelkopp
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå må dere koner slutte å innbille dere at dere eier mannen. Ekteskapet handler ikke om at mannen skal møte alle urimelige krav og ta i mot nykker fra kjærringa.

Eneste støtten dere har har er fra andre eiersyke koner.

Handler ikke om eienskap. Handler om dedikasjon. 

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men herregud da :P Å stoppe en blødning i fingeren klarer de aller fleste, det får være grenser til krisemaksimering! Misforstå meg rett, ikke gøy å miste fingeren, men livsfarlig...

Tror du burde slutte å bruke gensere, de er livsfarlige! I verste fall kan du ende opp med å bli kvalt om du henger deg fast i noe...

Er du dum eller gjør du deg til? Nå bør man jo faktisk ta av seg ringen i en del arbeidsaktiviteter som et sikkerhetstiltak. At du sammenligner dette med å bruke ordinære gensere er dumskap. 

Anonymkode: 8a4ce...84d

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, Nuddelkopp skrev:

For koner blir det et synonym.

• Liker 2
Gjest Jessica
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke utro. Forholdet er sterkt og godt, og jeg vet han elsker meg. Han er hjemme hver ettermiddag og hadde han villet være utro så kan jeg ikke begripe når han skulle fått til det. Jeg kjenner han inn og ut, så vet at det ikke er greia. Det står på face at vi er gifte og jeg vet han snakker med andre om meg etc så det er ikke noe slikt.

Han vil ikke bruke den fordi han synes det er ubehagelig. Han har alltid mislikt å ha noe på hendene , men har stort sett brukt den før når han forlater huset- men tatt den av med en gang han kommer hjem eller på kontoret f.eks. Periodevis har han ikke hatt den på. Inntil det siste året hvor den er blitt lagt helt bort. Han sier at for ham så betyr den ingenting, det som betyr noe er at han elsker meg. For meg betyr den masse, og derfor blir jeg trist av at han ikke vil gå med den.

TS

Jeg også tar av meg ringen med engang jeg kommer hjem. Hater ring følelsen.  Dette må mannen min respektere. Kan du ikke bare akseptere dette ved han? Det er liksom ikke verdens undergang 🙄

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Jessica skrev:

Jeg også tar av meg ringen med engang jeg kommer hjem. Hater ring følelsen.  Dette må mannen min respektere. Kan du ikke bare akseptere dette ved han? Det er liksom ikke verdens undergang 🙄

Du bruker den i alle fall til du kommer hjem. Han bruker den ikke i det hele tatt. Big diff. Og det er endringen her som er vanskelig. Fra bruk til null bruk. Og hans motvilje mot å i det hele tatt komme i møte  vedr å ha den på... 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bruker den i alle fall til du kommer hjem. Han bruker den ikke i det hele tatt. Big diff. Og det er endringen her som er vanskelig. Fra bruk til null bruk. Og hans motvilje mot å i det hele tatt komme i møte  vedr å ha den på... 

Hva er problemet? Tror du alle kvinner er ute etter din mann? Du ønsker at mannen skal bruke ringen slik at alle skygger banen? Fordi du ikke stoler på din egen mann? Det er så åpenbart at dette skyldes markeringsbehov at det er til å bli kvalm av.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker det er helt normalt. Min far brukte heller ikke sin giftering så jeg er vant til at det er sånn det skal være. (Årsaken til at han ikke brukte sin var jobb. Det var potensiell fare for å hekte seg fast i forskjellig mekanisk utstyr i den jobben han hadde.) 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke utro. Forholdet er sterkt og godt, og jeg vet han elsker meg. Han er hjemme hver ettermiddag og hadde han villet være utro så kan jeg ikke begripe når han skulle fått til det. Jeg kjenner han inn og ut, så vet at det ikke er greia. Det står på face at vi er gifte og jeg vet han snakker med andre om meg etc så det er ikke noe slikt.

Han vil ikke bruke den fordi han synes det er ubehagelig. Han har alltid mislikt å ha noe på hendene , men har stort sett brukt den før når han forlater huset- men tatt den av med en gang han kommer hjem eller på kontoret f.eks. Periodevis har han ikke hatt den på. Inntil det siste året hvor den er blitt lagt helt bort. Han sier at for ham så betyr den ingenting, det som betyr noe er at han elsker meg. For meg betyr den masse, og derfor blir jeg trist av at han ikke vil gå med den.

TS

Mannen min har også samme mening som din mann. Han er gift med meg, og det er han på livstid, som han sier. Og det er det han mener. Ringen betyr ikke noe for han sånn sett. Og han har aldri likt å gå med ring, eller ha noe på fingrene. Han sluttet å gå med den ca et år etter at vi giftet oss, og da var det ikke fordi han var utro eller fordi han ville skjule at han var gift, han klarte bare ikke å ha noe på fingrene. Jeg syntes også det var sårt at han ikke ville ha ring på fingeren den gangen, og vi hadde noen diskusjoner om det. Nå har vi vært gift i mange år, og jeg vet at det er løftet han ga meg som betyr noe, ikke det at han går med ring. 

Jeg går heller ikke med ring nå. Det er mange år siden jeg sluttet med det, og jeg sluttet fordi jeg ble plaget med eksem og kløe under ringen. Så nå går ingen av oss med ring, men vi føler oss like tilknyttet hverandre likevel.

• Liker 1
Skrevet
12 timer siden, Nuddelkopp skrev:

Hæ? Er man mindre dedikert til partneren om man velger bort et stykke metall? :riste: ærlig talt, dette blir for dumt for meg. ER nesten enig med AB som skrev at enkete kvinner (og sikkert også menn for den del) har en eiertrang som er utenfor rimelighetens grenser, og når de i tillegg bruker "følelser" for å få viljen sin er det bare ikke OK. Da er det emosjonell utpressing:

"jeg blir så glad hvis"

"jeg blir såret"

"det viser at du bryr deg"

"hvis du elsker meg"

Fysj!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...