Gakkepus Skrevet 3. mai 2017 #41 Skrevet 3. mai 2017 Jeg kan forstå hva du mener, TS. Jeg hadde nok blitt litt lei meg om mannen min hadde lagt vekk ringen sin. Klarer ikke helt å forklare hvorfor, men jeg forstår helt og holdent. 2
Carrot Skrevet 3. mai 2017 #42 Skrevet 3. mai 2017 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: For meg er gifteringen et symbol på¨at man er tilknyttet en annen og har lovet troskap. Det er jo derfor vi har ring, ikke sant. Så når noen få ikke ønsker å ha den på, så kan det også ligge en symbolikk i det.. Det viktigste er at det er oss. Men det hadde jo vært hyggelig om han kunne ville bruke den i alle fall av og til.. ts Anonymkode: b2ab4...25f I nyere tid er kanskje ringen et slikt symbol, for meg er forlovelsesringen viktigere enn gifteringen fordi den har en mye større symbolsk verdi for egen del - men så er ikke jeg norsk. Og der jeg kommer fra har ikke alltid menn giftering heller så for min del er symbolikken i det å være gift langt mer enn en ring. Symbolikken i å ikke bruke ringen ser jeg ikke, det handler om hva du legger i det - spesielt etter at mannen din har fortalt deg at for han er det overhode ikke noe følelser knyttet til denne ringen, du sårer deg selv, ikke han. Og som @Juniper skriver tenker også jeg at det egentlig er andre issues du sliter med og at ringen har blitt en unnskyldning, noe å henge alt på. Ta noen runder med deg selv, kjenn etter hva som virkelig plager deg og hva som er viktig. Er ringen viktigere enn at han er der, er den viktigere enn at han viser omsorg, omtanke? Du skriver at dere hadde en "knekk" og jeg lurer litt på om den knekken er i forhold til sårede følelser fra din side eller en faktisk handling fra hans..? Mennesker som er følelsestyrte "overreagerer" for mennesker som ikke er så styrt av følelser - bare et innspill..
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #43 Skrevet 3. mai 2017 5 minutter siden, Gakkepus skrev: Jeg kan forstå hva du mener, TS. Jeg hadde nok blitt litt lei meg om mannen min hadde lagt vekk ringen sin. Klarer ikke helt å forklare hvorfor, men jeg forstår helt og holdent. men mannen til TS har ikke plutselig lagt bort ringen sin - han har aldri likt å bruke den. Det er stor forskjell. Anonymkode: 42342...531 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #44 Skrevet 3. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at det er en vanesak. Alle venner seg til ring om de har den på hver dag. For meg er det uvant å IKKE ha den på . Ringen hans har alltid vært litt trang, og det er selvsagt ubehagelig. Men hvorfor kan han ikke da utvide den? Hadde han ønsket at jeg skulle bruke et smykke han ga meg hver dag el.l så ville jeg gjort det for han skyld, fordi jeg syntes det var romantisk. Ja, jeg elsker ham. Og jeg vet at det viktige er at han elsker meg også. Det gjør meg bare så lei meg at "alle" menn jeg ser rundt meg tilsynelatende helt ubesværet går med ring rundt i verden og viser alle at de tilhører noen, men ikke min mann. Kan legge til at dette er blitt et stort issue for meg etter som vi hadd ei lita kneik i forholdet i fjor. Ting ble litt vondt og vanskelig (ikke noe stort og dramatisk, og vi jobba oss gjennom), og i denne vonde fasen ble det veldig leit for meg at han aldri hadde den på.Og enda verre at det ikke hjalp at jeg sa til ham at for meg er det viktig. Ting er normalt igjen nå, men skulle dog ønske vi ar 2 som gikk ut i verden med ring på fingeren.. Antakelig et typisk kvinneproblem å tenke slik...? :/ ts Anonymkode: b2ab4...25f Mens jeg aldri i livet ville ha hatt på meg et smykke hver dag, som jeg i utgangspunktet ikke vil bruke, kun fordi mannen sier at jeg skal gjøre det. Anonymkode: 8a4ce...84d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #45 Skrevet 3. mai 2017 Jeg er dame og går ikke med ring. Grunnen er så enkel som at jeg hater å gå med både smykker og ringer. Det er bare til bry. Anonymkode: d09d1...1f4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #46 Skrevet 3. mai 2017 Alle gifteringer er ikke dønn like i formen. Jeg liker heller ikke å gå med ring, så jeg brukte en del tid på å finne en ring som satt godt på min finger. For meg innebar det at ringen ikke kunne være for bred, ikke bygge for mye utover og at den måtte være avrundet i kantene. Jeg kjente jo at jeg hadde den på allikevel, men den føltes allikevel adskillig bedre enn de andre ringene jeg hadde. Så om det utelukkende er at ringen er ubehagelig som er problemet, så kunne det kanskje være mulig å rett og slett bytte den i en som sitter bedre? Det er kanskje ikke en vanlig ting å gjøre, men bør vel være et greit kompromiss mellom hans behov for å slippe ubehag (som jeg forstår godt!!) og ditt behov for at han skal ha ring? Hvis han overhodet ikke er villig hverken til å bytte ring eller ha den i et kjede eller noe som helst, så ville jeg trodd at ting stikker dypere enn bare at ringen er vond å ha på... Anonymkode: b71ca...f52
Gakkepus Skrevet 3. mai 2017 #47 Skrevet 3. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: men mannen til TS har ikke plutselig lagt bort ringen sin - han har aldri likt å bruke den. Det er stor forskjell. Anonymkode: 42342...531 Ja, jeg fikk det med meg. Uansett, det spiller ingen rolle.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #48 Skrevet 3. mai 2017 4 minutter siden, Gakkepus skrev: Ja, jeg fikk det med meg. Uansett, det spiller ingen rolle. Det gjør jo det når du bruker det som en begrunnesle for at TS sine reaksjoner er legitime? Anonymkode: 42342...531
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #49 Skrevet 3. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: men mannen til TS har ikke plutselig lagt bort ringen sin - han har aldri likt å bruke den. Det er stor forskjell. Anonymkode: 42342...531 Jo, han har "plutselig" lagt den bort. Han har stort sett brukt den til og fra jobb/når han skal ut etc siden bryllupet, og den har aldri vært av så lenge som det siste året. Han har alltid syntes den er ubehagelig, men brukt den "ute" likevel. Men ikke nå. Anonymkode: b2ab4...25f
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #50 Skrevet 3. mai 2017 Jeg er en singel mann. Når jeg går på byen for å finne ei å dele natten med, så bruker jeg å sminke ringfingeren slik at det ser ut som jeg har tatt av ringen for anledningen. Det sender signal om at jeg er opptatt og dermed en bra mann (siden det er kravet jenter stiller til menn at de er potensielt en husbond). En annen ting det sender er et signal om at jeg mest sannsynlig ikke vil stalke jenta i de følgende dager slikt en desperat singel mann ville gjort. Du verden hvor mye mus slikt sminke på ringfingeren drar. Anonymkode: d637c...cfd
Carrot Skrevet 3. mai 2017 #51 Skrevet 3. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis han overhodet ikke er villig hverken til å bytte ring eller ha den i et kjede eller noe som helst, så ville jeg trodd at ting stikker dypere enn bare at ringen er vond å ha på... Anonymkode: b71ca...f52 Men hvis han bare ikke vil ha ring så mener du det må ligge noe mer bak enn det at han ikke vil bruke ring..? Nå syns jeg vi dramatiserer veldig.. 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jo, han har "plutselig" lagt den bort. Han har stort sett brukt den til og fra jobb/når han skal ut etc siden bryllupet, og den har aldri vært av så lenge som det siste året. Han har alltid syntes den er ubehagelig, men brukt den "ute" likevel. Men ikke nå. Anonymkode: b2ab4...25f Han har brukt den fordi du "krever det" kjære deg, det er litt forskjell på det og ikke. Jeg skjønner fortsatt ikke dette behovet for din del, men jeg er tilnærmelig til åvære enig med en over som srkiver at kanskje er det enklere med en smal avrundet ring hvis han for din del MÅ ha ringen på hele tiden? Personlig syns jeg slike "ultimatum" begrunnet i "såret" er en uting.. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #52 Skrevet 3. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er en singel mann. Når jeg går på byen for å finne ei å dele natten med, så bruker jeg å sminke ringfingeren slik at det ser ut som jeg har tatt av ringen for anledningen. Det sender signal om at jeg er opptatt og dermed en bra mann (siden det er kravet jenter stiller til menn at de er potensielt en husbond). En annen ting det sender er et signal om at jeg mest sannsynlig ikke vil stalke jenta i de følgende dager slikt en desperat singel mann ville gjort. Du verden hvor mye mus slikt sminke på ringfingeren drar. Anonymkode: d637c...cfd Takk for at du gjør det Jeg går ikke etter opptatte menn, så nå slipper jeg å være redd for å rote meg bort i deg på noen måte. Nå ligger jeg ikke med tilfeldige menn på byen uansett, men slipper hvert fall å risikere å møte en som virker hyggelig, som egentlig er deg. Anonymkode: 3dfa5...494 2
FluffyJuggernaut Skrevet 3. mai 2017 #53 Skrevet 3. mai 2017 Så han syns du skal godta at han ikke vil bruke gifteringen sin, men om du tar din av så syns han ikke det er greit. Det er skikkelig dobbeltmoral. Han må bestemme seg, enten betyr ikke ringene noe eller så gjør de faktisk det. Jeg reagerer også på at under den tøffe perioden dere hadde så var det bare du som måtte forandre på deg i følge han, men så er han ikke villig til å endre på noe selv. Hva sa psykologen til det? Det virker egentlig ikke som ringen er det største problemet, mer at noe som var ett symbol på noe fint, nå skinner ett lys på det som gjør deg usikker i sitt fravær.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #54 Skrevet 3. mai 2017 Advarsel Sterke bilder av hva som kan skje om ringen renskes av fingeren. Spoiler http://3.bp.blogspot.com/-RfE2zBf-B3U/VRggToSDI1I/AAAAAAAAkT8/yNRE9fIv9Jw/s1600/ring%2Bfinger.jpg Anonymkode: d637c...cfd
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #55 Skrevet 3. mai 2017 Faren min har vært gift i over 40 år og aldri brukt giftering. Han bruker heller ikke klokke, smykker ol, og sier at han hater å gå med selv giftering. Han brukte den som nygift, inntil moren min til slutt ba han legge den vekk for godt etter at han stadig tok av ringen for å gjøre alt fra oppvask til gressklipping - hver eneste dag... Anonymkode: 2e476...362
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #56 Skrevet 3. mai 2017 Jeg kjenner vanvittig mange som synes det er ubehagelig å gå med ring. De kan ikke fordra det rett og slett.Han kan jo ikke tvinges da, om det er tilfellet. Anonymkode: e89fc...b96 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #57 Skrevet 3. mai 2017 Ringer er ubehagelige, samler bakterier, hekter seg fast. De kan være farlige, faktisk livsfarlige, både for en selv og for andre. Da skulle det bare mangle at man kan slippe å gå med. At kvinner vil ha lange negler, ringer og smykker og bakteriebomber i håndvesken sin får de ta ansvar for selv. Anonymkode: c2e95...6f7
Nuddelkopp Skrevet 3. mai 2017 #58 Skrevet 3. mai 2017 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: men mannen til TS har ikke plutselig lagt bort ringen sin - han har aldri likt å bruke den. Det er stor forskjell. Anonymkode: 42342...531 Hvis han vet hvor mye det betydde for henne så burde han ikke nølt med å starte å bruke den, og like det nettopp fordi han vet det gleder henne .
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #59 Skrevet 3. mai 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ringer er ubehagelige, samler bakterier, hekter seg fast. De kan være farlige, faktisk livsfarlige, både for en selv og for andre. Da skulle det bare mangle at man kan slippe å gå med. At kvinner vil ha lange negler, ringer og smykker og bakteriebomber i håndvesken sin får de ta ansvar for selv. Anonymkode: c2e95...6f7 Livsfarlige ? Anonymkode: 3dfa5...494
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #60 Skrevet 3. mai 2017 4 minutter siden, Nuddelkopp skrev: Hvis han vet hvor mye det betydde for henne så burde han ikke nølt med å starte å bruke den, og like det nettopp fordi han vet det gleder henne . Hvis duvet at mannen din helst vil at du skal gå i strømper og hoftehoder med kjole hver dag sommer som vinter fordi det betyr mye for han så vil gjøre det? Eller om han vil du dskal farge håret rødt - det er jo bare hår og han blir såret om du sier nei stakkar... Anonymkode: 42342...531
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå