Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min vil ikke bruke gifteringen. For meg er dette veldig sårt og sårende. Hva tenker dere andre som er gift om dette?

Anonymkode: b2ab4...25f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil han ikke bruke den? 

Anonymkode: 92aea...6cf

AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig er han utro

Anonymkode: ae83c...795

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han er mann selvsagt er han utro.

Anonymkode: f6afa...e55

Skrevet

Hvorfor blir du såret?

Min mann jobbet offshore, der er det forbud mot ringer da de kan hekte seg og rive av fingeren. Heller en mann med finger enn uten :fnise: hvis han for eksempel jobber slik at ringen er i veien skjønner jeg han godt, har han aldri brukt ring før skjønner jeg også at det er uvant å ha den på - og ringen gjør ingen forskjell, man er like gift - å være gift er en følelse, en forpliktelse - ikke en ring..

Og om man nå er utro er man like gjerne det med ring som uten..

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp

AnonymBruker
Skrevet

Skeptisk. Hadde ikke vært ok. Med mindre han jobber som en type håndverker der ringen skades eller føles vond for han i klem eller lignende er det ingen grunn til å ta den av. Og da setter man den på når man drar fra jobb uansett. Kanskje han pleier å flørte og ikke vil at noen skal se han er gift, eller kanskje han rett og slett skammer seg over å være gift med meg og vil holde det hemmelig fordi han har en annen, eller ønske om en annen, ville jeg ha tenkt.... Merkelig...  Konene tar jo f eks som regel oppvask med ringen på selvom den kan være i veien eller upraktisk, eller også irriterende å fysisk kjenne til tider, så han bør ha en ganske god forklaring her... Især om han blir gjort oppmerksom på hvor mye det naturligvis sårer deg! 

Anonymkode: ac3a5...4d4

• Liker 3
Skrevet

Mange håndtverkere tør ikke bruke gifteringen. Det er veldig mange som har mistet ringfingeren fordi ringen har satt seg fast i noe, og fingeren har blitt røsket av. En del folk som håndterer forsikringssaker bruker ikke ring av samme grunn. 

Hvis mannen synes det er ubehagelig med smykker generelt eller ikke tør bruke den av sikkerhetsmessige grunner, så ikke heng deg opp i det. Poenget er ikke ringen, men mannen! Hvis han elsker deg og vil være med deg så spiller det større rolle enn en ring. Og hvis målet hans er å være utro ville den ringen ikke stoppet han. 

Er det en grunn for ring-nekt? Har ringen feil størrelse? Gnager den? 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle menn er utro! Noen er det, og de tilhører den laveste scumbag skruppelløse rangen og bør henges ut så de aldri får privilegiet av å få en kvinnes hjerte og omsorg igjen. 

Anonymkode: ac3a5...4d4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke utro. Forholdet er sterkt og godt, og jeg vet han elsker meg. Han er hjemme hver ettermiddag og hadde han villet være utro så kan jeg ikke begripe når han skulle fått til det. Jeg kjenner han inn og ut, så vet at det ikke er greia. Det står på face at vi er gifte og jeg vet han snakker med andre om meg etc så det er ikke noe slikt.

Han vil ikke bruke den fordi han synes det er ubehagelig. Han har alltid mislikt å ha noe på hendene , men har stort sett brukt den før når han forlater huset- men tatt den av med en gang han kommer hjem eller på kontoret f.eks. Periodevis har han ikke hatt den på. Inntil det siste året hvor den er blitt lagt helt bort. Han sier at for ham så betyr den ingenting, det som betyr noe er at han elsker meg. For meg betyr den masse, og derfor blir jeg trist av at han ikke vil gå med den.

TS

• Liker 2
Gjest Ingenting2
Skrevet

Du legger mye verdi en en gjenstand syns jeg. Sett heller pris på mannen som er glad i deg og som du er glad i. Ringen er bare en gjenstand. 

Skrevet

Kanskje han vært villig til å tatt en tatovering på ringefingeren? Det er noe jeg har sett menn og kvinner gjøre som er gift men ikke kan bruke ringene sine på grunn av jobb eller for at de ikke liker følelsen av smykker. Jeg skjønner at du syns det er sårt, siden det skal representere kjærligheten og forpliktelsen dere har for hverandre.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det kan være veldig uvant å begynne å bruke ring om man ikke er vant til det. Kanskje det bare er det? 

Endret av Blådiamant
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke utro. Forholdet er sterkt og godt, og jeg vet han elsker meg. Han er hjemme hver ettermiddag og hadde han villet være utro så kan jeg ikke begripe når han skulle fått til det. Jeg kjenner han inn og ut, så vet at det ikke er greia. Det står på face at vi er gifte og jeg vet han snakker med andre om meg etc så det er ikke noe slikt.

Han vil ikke bruke den fordi han synes det er ubehagelig. Han har alltid mislikt å ha noe på hendene , men har stort sett brukt den før når han forlater huset- men tatt den av med en gang han kommer hjem eller på kontoret f.eks. Periodevis har han ikke hatt den på. Inntil det siste året hvor den er blitt lagt helt bort. Han sier at for ham så betyr den ingenting, det som betyr noe er at han elsker meg. For meg betyr den masse, og derfor blir jeg trist av at han ikke vil gå med den.

TS

Hvis det var en ting du syntes det var gnagende ubehagelig å bruke, hadde du brukt det daglig i alle år resten av livet for å bevise for mannen din at du elsket han, eller hadde du tenkt at han kjenner meg da så godt at han må forstå at jeg elser han uten at jeg går og har det ubehagelig? 

Jeg tenker at du må jobbe mentalt med deg selv og din reaksjon her. Du elsker han jo, du vil vel ikke at han skal ha det mindre bra?? 

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Ring er bare en slags formalitet. Jeg ser ikke at det spiller noen som helst rolle om han bruker den eller ikke. Dere blir ikke mindre gift av den grunn. Han synes ringen er ubehagelig - ønsker du virkelig at han skal måtte ha det ubehagelig hele tiden? Blir du virkelig såret av det? 

Hadde min mann ønsket å ta av seg ringen, så hadde det vært helt ok. Det er hans valg. Det gjør oss ikke mindre gift. Vi får ikke et dårligere eller mindre sterkt forhold av den grunn. 

Anonymkode: 4f4b3...2a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Blådiamant skrev:

Det kan være veldig uvant å begynne å bruke ring om man ikke er vant til det. Kanskje det bare er det? 

Han har hatt den i 9 år, og stort sett brukt den når han har vært utenfor huset. Det er siste året den er blitt lagt helt bort.. Hadde det vært slik fra starten av så hadde det kanskje ikke vært så sårt. Men det er liksom en endring i bruken. Ringen ble veldig trang for  ham for over et år siden og da kuttet han den ut. Og etter det så har han fortsatt å ikke bruke den, selv om han nå kan få presset den på. Ikke gidder han å ta den ut heller, siden han egentlig ikke bryr deg om den.

ts

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ring er bare en slags formalitet. Jeg ser ikke at det spiller noen som helst rolle om han bruker den eller ikke. Dere blir ikke mindre gift av den grunn. Han synes ringen er ubehagelig - ønsker du virkelig at han skal måtte ha det ubehagelig hele tiden? Blir du virkelig såret av det? 

Hadde min mann ønsket å ta av seg ringen, så hadde det vært helt ok. Det er hans valg. Det gjør oss ikke mindre gift. Vi får ikke et dårligere eller mindre sterkt forhold av den grunn. 

Jeg glemte å skrive at det også finnes alternativer her, om det bare er det at ringen er ubehagelig på fingeren. Hva med å ha ringen i et halskjede, evnt gå til innkjøp av et armbånd i stedet for bruk av ring? Dette blir kanskje sett på som en mer feminin greie, men jeg tenker på dette nettopp fordi jeg har to vennepar som har gjort det på den måten. Kvinnen har forlovelsesring og et armbånd i stedet for giftering. Mannen har bare armbånd. I det andre forholdet har mannen ringen i et halskjede, nettopp fordi han ikke kan jobbe med ring på fingeren i sitt yrke. Kona har ring på fingeren.

• Liker 1
Skrevet
8 minutter siden, Carrot skrev:

Hvorfor blir du såret?

Min mann jobbet offshore, der er det forbud mot ringer da de kan hekte seg og rive av fingeren. Heller en mann med finger enn uten :fnise: hvis han for eksempel jobber slik at ringen er i veien skjønner jeg han godt, har han aldri brukt ring før skjønner jeg også at det er uvant å ha den på - og ringen gjør ingen forskjell, man er like gift - å være gift er en følelse, en forpliktelse - ikke en ring..

Og om man nå er utro er man like gjerne det med ring som uten..

Samme med min mann. Han jobbet offshore før og brukte ikke ringen på jobb, etterhvert sluttet han å bruke den hjemme også fordi han ikke liker å gå med ring. Nå jobber han ikke offshore lenger, men bruker likevel aldri ringen. Jeg tok den av iibm siste svangerskap (hovne fingrer), og har ikke tatt den på igjen, da jeg ikke gidder å bruke den når ikke han gjør det :P 

Mannen har forresten en kamerat som mangler ringfingeren på en den ene handa etter å ha hektet gifteringen fast på jobb og fingeren ble revet av, så i noen tilfeller er det best å ikke bruke ring.

Gjest Tigress
Skrevet

Eg røskar også av meg ringen med ein gong eg kjem heim, og det gjer mannen min også. Eg kan ikkje fordra å gå med ringar. I tillegg brukar ingen av oss ringar når vi er på tur eller trener, så vi har eigentleg berre ringane på når vi er på jobb. Det tyder ingenting, ikkje legg så mykje i det. Kanskje han blir såra over at du er meir opptatt av at han skal ha på ringen enn av at han elskar deg? 

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min vil ikke bruke gifteringen. For meg er dette veldig sårt og sårende. Hva tenker dere andre som er gift om dette?

Vi er også gifte men begge går uten ring. Jeg hater å ha på ring. Det er så irriterende. Kona liker heller ikke. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...