AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #1 Skrevet 3. mai 2017 I kontrakten står det at det er: 3 mnd gjensidig oppsigelsesfrist fra 1 dagen av hver måned. I prøvetiden er det gjensidig 1 mnd oppsigelse. Prøvetiden min varer frem til 2. juni. Har jeg forstått det riktig når jeg tenker at om jeg sier opp i dag, betyr det at jeg jobber frem til 3.juni?Fordi det nevnes ikke at det må være fra 1 dag i måneden under prøvetiden... Anonymkode: 6fcad...ff5
lilletre Skrevet 3. mai 2017 #2 Skrevet 3. mai 2017 Hvis du er på prøve, og ikke ønsker å fortsette arbeidsforholdet etter utløpsdatoen, så trenger du ikke å gjøre noe. For jeg regner med at du skulle ha fått ny kontrakt uansett etter prøvetiden, hvis de ønsket å ha deg med videre? Men hvis du ønsket å si opp kontrakten din mens du jobbet på prøve, da måtte du ha sagt ifra tidligere slik at du kunne ha sluttet på jobben i mai allerede, og ikke i begynnelsen av juni.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #3 Skrevet 3. mai 2017 2 timer siden, lilletre skrev: Hvis du er på prøve, og ikke ønsker å fortsette arbeidsforholdet etter utløpsdatoen, så trenger du ikke å gjøre noe. For jeg regner med at du skulle ha fått ny kontrakt uansett etter prøvetiden, hvis de ønsket å ha deg med videre? Men hvis du ønsket å si opp kontrakten din mens du jobbet på prøve, da måtte du ha sagt ifra tidligere slik at du kunne ha sluttet på jobben i mai allerede, og ikke i begynnelsen av juni. Nei, man trenger ikke ny kontrakt etter prøvetiden hvis kontrakten er ubestemt. Det står ikke at den er gyldig fra x.x.xxxx til x.x.xxxx Det står bare fra hvilken dato jeg ble ansatt og at prøvetiden er på seks måneder. Anonymkode: 6fcad...ff5 1
Skravla Skrevet 3. mai 2017 #4 Skrevet 3. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: I kontrakten står det at det er: 3 mnd gjensidig oppsigelsesfrist fra 1 dagen av hver måned. I prøvetiden er det gjensidig 1 mnd oppsigelse. Prøvetiden min varer frem til 2. juni. Har jeg forstått det riktig når jeg tenker at om jeg sier opp i dag, betyr det at jeg jobber frem til 3.juni?Fordi det nevnes ikke at det må være fra 1 dag i måneden under prøvetiden... Anonymkode: 6fcad...ff5 Ettersom det for prøvetiden ikke er preisert at oppsigelsen gjelder fra 1 dagen i måneden etter oppsigelsesdato så antar jeg at den går fra oppsigelsesdagen og en måned. For å være sikker må du sjekke med personalavdelingen.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #5 Skrevet 3. mai 2017 1 time siden, Skravla skrev: Ettersom det for prøvetiden ikke er preisert at oppsigelsen gjelder fra 1 dagen i måneden etter oppsigelsesdato så antar jeg at den går fra oppsigelsesdagen og en måned. For å være sikker må du sjekke med personalavdelingen. Ja, skal snakke med sjefen faktisk og se hva som blir sagt. Anonymkode: 6fcad...ff5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå