Gå til innhold

Foreldre som kjører barna sine overalt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

stedatteren hater å sykle.. På trening: 15 minutter, skolesvømming: 10 minutter, venninner: 10 minutter..

Hun offer seg og klager de gangene jeg ber henne sykle.. og omtrent griner seg til å bli kjørt. Hos meg fungerer det ikke, og hun ender opp med å være hjemme. (ikke skolesvømmingen da)

Far gir etter de gangene han er hjemme.

Men det er ikke så rart. I dag var en av disse dagene. Skolesvømming, og etter MYE styr, så hoppet hun på sykkelen, potte sur. Jeg kjører nesten samme vei, og møtte MANGE biler med sykkel på sykkelstativet, og klassevinnere hoppet ut av bilen da jeg kjørte fordi svømmehallen..( de skal sykle samlet til skolen etterpå) 

Det samme skjer på fotballtreninger... Jeg ber hun sykle, men hun slipper alltid unna fordi alle andre blir kjørt, og hun finner seg noen å sitte på med.. Så da blir jeg den stemoren som aldri bidrar med kjøringen jeg da.

Hva feiler det foreldrene? MÅ de kjøre barna overalt?? 

Anonymkode: 4fe20...1d5

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Gjest Aragorn II Elessar
Skrevet

Hvorfor er dette noe og bry seg om ?

Foreldre kan da fritt kjøre barna sine over alt om de vil det. 

Dette innlegget er bare er et nytt bevis på at vi lever i et syte samfunn.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor plager det deg sånn da?

Mine går eller tar buss til skolen,(VGs) ellers blir de stort sett kjørt.

I går ville en sykle til fotballkampen,og fikk det. Ofte har vi ikke tid og må kjøre bil. Folk jobber vøtt,da blir det ofte sånn.

Anonymkode: a80bb...8db

• Liker 5
Skrevet

Hos oss har været mest å si.

Fint/ greit vær så sykler de

Er det regnvær eller blåser godt, evnt snø og glatt ute, så blir de kjørt. ☺

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor plager det deg sånn da?

Mine går eller tar buss til skolen,(VGs) ellers blir de stort sett kjørt.

I går ville en sykle til fotballkampen,og fikk det. Ofte har vi ikke tid og må kjøre bil. Folk jobber vøtt,da blir det ofte sånn.

Anonymkode: a80bb...8db

Hæ?? Du jobber, derfor har ikke barna tid til å sykle til kamp????

Det plager meg fordi at når alle andre blir kjørt den korte avstanden dette gjelder, så nekter våre barn å sykle.. Dere skjemmer bort barna

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Bayla skrev:

Hos oss har været mest å si.

Fint/ greit vær så sykler de

Er det regnvær eller blåser godt, evnt snø og glatt ute, så blir de kjørt. ☺

Det er jo det samme her.. Jeg ber ikke stedatteren om å sykle dersom det pøsregner og blåser ute..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor måtte hun sykle når du likevel skulle samme veien? Det er nok tryggere å kjøre de. I Amerika blir de kjørt overalt nettopp på grunn av det. 

Anonymkode: 40319...07a

• Liker 11
Skrevet

Syns barn har godt av å sykle til treninger. Og komme seg frem selv. Selvsagt når det er sent er det Ok med kjøring. 

Barn trenger å lære seg å bli selvstendig !

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor måtte hun sykle når du likevel skulle samme veien? Det er nok tryggere å kjøre de. I Amerika blir de kjørt overalt nettopp på grunn av det. 

og derfor er barn ned i 7 års alderen super overvektig. Nei takk. (sier denne amerikaner). 

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi bor på landet.. Og i tillegg så er det faktisk gangvei hele veien.. så ikke farlig nei.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Outlander skrev:

og derfor er barn ned i 7 års alderen super overvektig. Nei takk. (sier denne amerikaner). 

mhm!!!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner en dame.. Som nettopp hadde vert sammens med barna i to uker i syden.. Hele dagen, hadde de vert hjemme i supert sommervær, og så presterer hun å kjøre datteren for at hun skulle ta solarium?? Jeg blir paff av slikt.. Jenta kunne syklet!

• Liker 2
Skrevet

Det overrasker meg at mange i denne tråden er uenig med trådstarter og syns det er rart hun ikke kjører stedatter sin, men ærlig talt.. Norge sliter allerede med mye overvekt og inaktivitet og så skal vi i tillegg kjøre ungene våres på strekninger de fint kan sykle? Barn nå til dags er så sinnsykt late og bortskjemte. De lærer så mye av å klare å komme seg frem og tilbake selv til feks trening. 

• Liker 26
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, mintgrønn skrev:

Det overrasker meg at mange i denne tråden er uenig med trådstarter og syns det er rart hun ikke kjører stedatter sin, men ærlig talt.. Norge sliter allerede med mye overvekt og inaktivitet og så skal vi i tillegg kjøre ungene våres på strekninger de fint kan sykle? Barn nå til dags er så sinnsykt late og bortskjemte. De lærer så mye av å klare å komme seg frem og tilbake selv til feks trening. 

De føler seg nok truffet...  :) 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

fordi hun skulle ta med seg sykkelen fordi de skulle sykle samlet til skolen etterpå

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enten så får ungene komme dit de skal på egenhånd, eller så får de enkelt være hjemme. Basta. Deres valg.
Men, liker hun ikke å sykle, så finnes det alternativer. Ikke alle liker å sykle! Hva med sparkesykkel, rollerblades, skateboard eller bare å ta beina fatt? 

Unntaket er når været "slår seg vrang" eller om det er iiiisende kaldt. Husker jeg måtte gå til skolen i 10 minus og skikkelig sur, kraftig vind. Bor på sørlandet, så her blir det virkelig ufyselig og surt i sånt vær. Jeg var så frossen i neseborene da jeg kom til skolen at de begynte å blø da blodårene fikk varma nesa opp igjen. Husker at jeg kjente nesehårene fryse til is der inni, og jeg var knappe 8 år gammel... Var ikke mulig å puste når vinden halset over meg, og det var tungt å i det hele tatt gå fremover.

Anonymkode: 35170...aed

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker at du ikke kan bestemme hva andre foreldre skal gjøre. Det kan være mange grunner til at andre blir kjørt og ikke sykler selv.

Jeg mener vi kan bry oss om oss selv, og la være å si hva alle andre skal gjøre. Da blir ting enklere. Og om du bestemmer at din stedatter skal sykle og ikke blir kjørt, ja så bestemmer du det (eller faren hennes da som har det egentlige ansvaret). Da er det den måten hun kommer seg dit hun skal på. Samtidig, om andre kjører så bestemmer de det også selv.

Og om hun får sitte på med andre, så er vel strengt tatt det ikke noe stort problem? Hvis hun er på treninger hele tiden så antar jeg at hun får mye aktivitet gjennom dette, og da er ikke den korte sykketuren det store "problemet".

• Liker 5
Skrevet

Enig med Wit. Jeg synes man skal slutte å legge seg opp i hva andre foreldre gjør. Det kan være mange grunner til at andre kjører barna sine til trening. Og hvis hun er på trening får hun jo aktivitet uansett. En kort sykkeltur fra eller til utgjør ikke noen stor forskjell. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vokst opp med å måtte sykle eller gå uansett hvor jeg skulle, uansett vær. Mine yngre søsken blir kjørt hvor enn de skal. 

Synst jenta burde sykle, makan til furting! 

Anonymkode: 937f5...056

• Liker 6
Skrevet

Enten får hun sykle ellers får hun være hjemme, tenker jeg. Hennes valg.

Og hva er hovedårsaken til at mange skoleveier ansees som skumle for små, litt virrete fotgjengere? Jo, foreldre som absolutt skal kjøre ungene sine helt oppå skoletrappa. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...