Gjest Anonymous Skrevet 25. desember 2004 #1 Skrevet 25. desember 2004 Julekatastrofen har ramma familien; femåringen pakka ut en x-boks på julaften, men vi får ikke tuna vår gamle Bang&Olufsen TV til å sende innholdet i x-boksen! Nu hyler og gråter han her, en juledags formiddag... Har kobla den på AV2 inngang med scartkabel og søkt gjennom alle mulige bånd som BO gir adgang til gjennom fjernkontrollen. Men ingen signal slår inn, og det er ikke noe spesifikk AV2-velger på fj.ktr. Og selvfølgelig finner jeg ikke bruksanvisninga til TV'n, fj.ktr er en beolink 1000 Om noen kan hjelpe i denne særdeles vanskelige familiesituasjonen som er i ferd med å legge julen i ruiner, er jeg meeeget takknemlig! mhv Polarlyset
sinicola Skrevet 25. desember 2004 #2 Skrevet 25. desember 2004 Hvilken B&O tv har du? På vår trykker man på 0 flere ganger for å finne AV2-kanalen, men det har du kanskje prøvd?
Gjest Polarlyset Skrevet 25. desember 2004 #3 Skrevet 25. desember 2004 Har trykket 0 så det svir på fj.kontrollen, men den tar bare "i" på de kanalene som allerede er forhåndsprogrammert, når jeg taster 0 skjer det ikke noe som helst. Mulig at fj.ktr må ha et annet "modus", men j aner ikke hva slags. Trykker du noe før du trykker 0 ?? Jeg aner ikke hva slags modell den TV'n er, er ca 10 år gammel 21tommer, dagens modell i butikken ser helt maken ut.... står heller ikke modellnavn bak på den. Og femåringen holder et sabla spetakkel... hadde jeg ant at den boksen ville ødelegge julefreden så til de grader, hadde jeg lempa den ut vinduet...
Gjest bare en mann Skrevet 25. desember 2004 #4 Skrevet 25. desember 2004 Dette tipset er bare for å ta en råtjangs og jeg vet ikke om det holder. Sett Tven på vanlig mottak alså på TV. Skru av X-boxen helt. Ta ut strømmen for å være sikker. Så stetter du på boksen og starter den. Noen TVer har en "intelligent" funksjon som automatisk starter riktig inngang når du setter signal på scart klabelen. Men jeg vet ikke om det går det er bare en ide. Krysser fingere. Vedr. 5 åring i harnisk. Kjøp hørselvern...
sinicola Skrevet 25. desember 2004 #5 Skrevet 25. desember 2004 Trykker først på "TV" knappen, den øverst til venstre, så på 0. Hvis du registrerer deg på B&O får du tilgang til bruksanvisninger, men jeg vet ikke om det hjelper: http://www.bang-olufsen.com/web/members/community.asp
Gjest Anonymous Skrevet 25. desember 2004 #6 Skrevet 25. desember 2004 Hm, har testa alle triksene dere foreslår, foreløpig uten resultat. Tar med meg jævelungen ut i snøen, og får deretter plages alene i kveld. Mandag blir det raka vegen til B&O-forhandler.... hva nytter det med pent design, når produktet er genuint lite brukervennlig.... grrr... mvh Polarlyset
Gjest _14062003_ Skrevet 25. desember 2004 #7 Skrevet 25. desember 2004 Vi har en dvdspiller som er inn på scart. Den ser vi ved å trykke på v.tape. Beolink 1000 på fjernkontrollen her også... Ellers hadde vi suksess med data-inn ved å trykke shift-record (ikke spør hvordan vi kom det). Det er visst supervideoinngangen, det.
Gjest Anonymous Skrevet 26. desember 2004 #8 Skrevet 26. desember 2004 Det siste funka! Romjula er berget! Takk skal du ha, midt i blinken. mvh Polarlyset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå