Gå til innhold

Folk som fyller instagrammen sin med KUN bilder av seg selv. WHY?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan noen forklare dette for meg? 

Jeg kan ikke fatte og begripe mennesker som fyller instagrammen sin med bare bilder av seg selv. Altså, eier ikke folk skam? Tror virkelig folk at andre mennesker er interessert i å se på dem og bare dem? Jeg forstår godt de med instagram som poster bilder av mat, fine fotografier etc. Men bare selfier? De må da ha en overbevisning om at de er så spennende og unike at folk vil scrolle nedover og tenke "jøss så lekker!!"

Jeg forstår det bare ikke... 

Anonymkode: 16b66...fb4

• Liker 10
Videoannonse
Annonse
Gjest Jessica
Skrevet

Jeg blokkerer sånne forda unfollower de meg. Så fjerner jeg blokkering. Hater 387 selfier fra samme ansikt 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes faktisk det er mindre kjedelig å se på selfier enn å se på bilder av alle dagens måltid fra diverse vinkler med klisjetekster til :fnise:

Anonymkode: 90f39...9cc

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er det som er poenget med insta

Anonymkode: 7511d...bed

Gjest ashanti
Skrevet

Jeg skjønner det ikke selv, føler narsisissme er blitt helt greit i våre dager, det er liksom helt innafor å være besatt og forelsket i seg selv. Har flere venninner (og faktisk noen få kompiser) som holder på med det greiene der, både på instagram og snapchat. En av kompisene mine tar bilde av seg selv hver_eneste_dag med en liten tekst som f eks "på vei til jobb", "skal spise middag", "på vei til kino". Noen er ivrige med å bytte selfie-profilbilde på Facebook også både titt og ofte..

Skrevet

Litt kjedelig når de legger ut bilder av seg selv som er helt like. En venninne gjør det. Legger ut trutmunn bilder hvor puppene er presset opp under halsen på nesten vært bilde. Kjedelig. Hva med å ha litt variasjon da?

AnonymBruker
Skrevet

Det er folk som spør seg selv hele tiden. "Lille speil på veggen der, hvem er vakrest i landet her?"

Merkelig at 95% av slike profiler er av jenter.

Anonymkode: 2fc58...6b4

• Liker 1
Skrevet

Hahaha jeg kunne ikke vært mer enig. En og annen selfie er selvsagt innafor, men jeg orker ikke folk som kun ha bilder av seg selv på profilen. Vet om ei som har fem bilder av seg, tatt med samme possering, bare at de er tatt på forskjellig tidspunkt. Skjønner ikke hahha

AnonymBruker
Skrevet

Vet. Flaut. Visste ikke at menn var like ille som kvinner, men etter å ha skaffet meg Insta og Snap så ser jeg jo det.

Anonymkode: 9d0de...62b

AnonymBruker
Skrevet

Men er det ikke bare å la være følge disse folka da, hvis de er så irriterende? Jeg poster nesten bare naturbilder og utsiktsbilder - så jeg er også veldig enspora - men jeg forventer da ikke at alle skal følge meg. Helt frivillig! 

Anonymkode: 458f9...c69

• Liker 2
Skrevet

Noen er rett og slett for fulle av seg selv og elsker sitt eget speilbilde.

• Liker 1
Gjest Cyrus
Skrevet

Når folk slutter å gi likes, skal jeg slutte å poste av meg selv på Insta 😁

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjedde med at man skulle synes en selv var stygg? Det gjorde vi da jeg gikk på ungdomsskolen. Lenge leve janteloven (ikke sarkastisk - jeg er STOR fan av janteloven.)

Anonymkode: 164c6...4b3

AnonymBruker
Skrevet

Det føles vel bra for dem å få likes på utseende. Slik det føles bra for andre å trene, spille pc spill osv. Bare at tusenvis av bilder av seg selv er ganske kleint, da

Anonymkode: b33e4...ea5

AnonymBruker
Skrevet

Spesielt halvfeite fæle mannfolk. Tar bilde og skriver en teit kommentar feks meg og mitt mårratryne... Hehe. .. teit!

Anonymkode: 556f2...e0b

Skrevet

De får bare holde på, men jeg synes ikke det er spesielt spennende å følge sånne folk. Allikevel så er det mange som liker eller så hadde de vel ikke hatt så mange følgere.

Liker bedre de som har litt mer variert eller følger jeg noen som bare legger ut matbilder så er det jo greit, men da er det fordi jeg leter etter inspirasjon til nye retter.

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er det som er poenget med insta

Anonymkode: 7511d...bed

Poenget med instagram er å fylle hele kontoen med bilder av seg selv? Hva med andre ting, som kjæledyr, natur - you name it! Bare noe annet!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er det ikke bare å la være følge disse folka da, hvis de er så irriterende? Jeg poster nesten bare naturbilder og utsiktsbilder - så jeg er også veldig enspora - men jeg forventer da ikke at alle skal følge meg. Helt frivillig! 

Anonymkode: 458f9...c69

Det er ikke det som er poenget mitt. Selvfølgelig kan jeg unfollow. Selvsagt!

Mitt spørsmål er: hvordan begrunner folk dette? Hva vil de oppnå? Føler de seg så spesielle og unike at de må vise seg frem fra alle mulige vinkler (vent! det er de samme vinklene! bare bilder fra den "gode" siden!)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjedde med at man skulle synes en selv var stygg? Det gjorde vi da jeg gikk på ungdomsskolen. Lenge leve janteloven (ikke sarkastisk - jeg er STOR fan av janteloven.)

Anonymkode: 164c6...4b3

Jeg er også tilhenger av janteloven. Forstå meg rett, jeg mener alle kan føle seg fantastiske, unike, spesielle, utrolige osv. Be my guest! Men bare... bare ikke vis det sånn frem! Gå rundt og føl deg som om du eier verden, men vær mer ydmyk (eller i hvert fall lat som) når du er med andre. Går man rundt og oppfører seg som en dronning hvor hele verden er dine undersåtter, blir det mottatt veldig dårlig, tenker jeg. Det blir pinlig!! 

• Liker 3
Skrevet

De har nok bare et sterkt ønske om å bli sett og beundret/elsket. Nå for tiden er det tydeligvis mer beundringsverdig å være pen (eller flink til å gjøre seg pen) enn å gjøre noe imponerende eller ha kunnskap om noe.
Hadde nå enda selfiene vært mer unike og kreative og ikke bare struttepupp, duckface og falske øyenvipper så hadde det vært mer interessant. F.eks. kunstneriske selfies med forskjellige tema.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...