AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #1 Skrevet 2. mai 2017 Hei! Håper noen tar seg tid til å lese alt dette.. har lenge drømt om å jobbe i butikk men aldri fått helt veiledningen for å komme i riktig retning. Gikk på medier og kommunikasjon og nå studerer jeg noe jeg ikke interesserer meg i. Er det nødvendig for meg å studere noe for å få en jobb på en dagligvarebutikk? Hvis det ikke er nødvendig, vil dere anbefale å levere cv med søknad personlig til daglig leder eller sende på mail? + hva bør jeg skrive på søknaden? Anonymkode: fb422...e3d
skogsvandreren Skrevet 2. mai 2017 #2 Skrevet 2. mai 2017 Bruk tid og lag deg en bra CV, gå til flere butikker å snakk med sjefene 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #3 Skrevet 2. mai 2017 Jeg ville kontaktet daglig leder i den butikken der du helst vil jobbe og så ville jeg sagt nesten det samme som du skriver her - at du har en drøm om å jobbe i matbutikk, at du studerer noe du ehentlig ikke trives med og så spør du hva du bør gjøre for å få jobb hos dem. Ellers så er det bare å ta med engasjementet ditt inn i jobbsøkingen, skrive god søknad og CV og gjerne ta en runde. Anonymkode: f01a8...2a9 3
QQbaby Skrevet 2. mai 2017 #4 Skrevet 2. mai 2017 Jaja, ikke alle som har like høye ambisjoner her i livet. 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #5 Skrevet 2. mai 2017 3 minutter siden, QQbaby skrev: Jaja, ikke alle som har like høye ambisjoner her i livet. ?? Nå må du gi deg. Det er veldig koselig å jobbe i butikk. Jeg har jobbet i bakeri, og flere klesbutikker. Ser du vil jobbe i dagligvarebutikk. Men jeg vil bare fortelle om min fortid innenfor de nevnte butikkene. Du bør være litt utadvendt da mange butikker er veldig på MERSALG! Flere butikker i varnerkjeden (bikbok, dressmann, carlings, cubus m.fl) har flere konkurranser innenfor mersalg. Men det koselige er jo når du får stamkunder. Og mange ganger føler du jo virkelig at du har gitt en god innsats i å hjelpe. Jeg jobbet i en butikk hvor flere eldre kom innom. De hadde ikke så mye annet å gjøre, og kom innom for å prate. Da jeg var butikksjef og skulle ansette sommerhjelp valgte jeg bare dem som hadde levert søknad i butikk. Da får butikksjefen se hvordan du er i personligheten og får et sannsynligvis godt førsteinntrykk. Dersom du klarer å formulere deg bra så klarer du nok å "overbevise" sjefen at dette er det du faktisk vil jobbe med. Det kjekke er at i flere butikker kan du jobbe deg oppover. Jeg, og flere av mine venner, begynte som deltidsansatt, så assisterende butikksjef, og til slutt butikksjef. Som butikksjef får du fort bonuser også Lykke til! Anonymkode: e9f47...459 8
QQbaby Skrevet 2. mai 2017 #6 Skrevet 2. mai 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: ?? Nå må du gi deg. Det er veldig koselig å jobbe i butikk. Jeg har jobbet i bakeri, og flere klesbutikker. Anonymkode: e9f47...459 Kan godt hende det er koselig, sier ikke det. Men du kan ikke benekte at man har rimelig lave mål om kassa i butikk er drømmen.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #7 Skrevet 2. mai 2017 Som AB over så hjelper det å prate med butikksjefen, ofte trenger de spesielt folk i sesonger feks til sommer og til jul da er de ofte veldig interesserte! Gå rundt i butikker nå siden sommeren står på tur, mange skal ha sommerferie og da trenger de vikarer. Vanligvis får også vikarene fortsette og plutselig får du en større stilling Jeg gjorde det samme rett før jul (spurte butikk i september og fikk jobben i oktober), jeg var julehjelp så fikk jeg stilling videre etter jul. Så lenge man får tariff lønn er det ikke værst å jobbe i butikk, mange høytutdannede jobber i butikk fordi de trives heller med det. Anonymkode: 1c46d...c93 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #8 Skrevet 3. mai 2017 12 timer siden, QQbaby skrev: Jaja, ikke alle som har like høye ambisjoner her i livet. Hva er galt med å jobbe i en dagligvarebutikk? Å sitte i kassa er som oftest begynnelsen og man kan jobbe seg oppover hvis man viser seg frem. Jeg har en onkel som elsker jobben sin og han har jobbet i samme butikk i over 20 år med varepåfyll. Og vet du hva? Han er lykkelig. Han er fornøyd med livet sitt. Han liker å kunne gå til en jobb hvor det ikke er mye stress og han har aldri hatt et behov for å oppnå status. Til tross for at alle i hans familie tjener masse penger og har gode karrierer.. Sånne folk som DEG har et problem. Sånne som deg kommer til å løpe rundt her i livet og prøve å tilfredsstille hva samfunnet anser som viktig, og etterhvert kommer du til å bli sliten av alt det jaget på status. Kanskje da innser du at livet handler ikke om å ha det beste yrket eller å tjene godt med penger, men å være lykkelig med seg selv og gjøre det man selv ØNSKER. Anonymkode: 931a4...728 13
Linnea27 Skrevet 3. mai 2017 #9 Skrevet 3. mai 2017 12 timer siden, QQbaby skrev: Kan godt hende det er koselig, sier ikke det. Men du kan ikke benekte at man har rimelig lave mål om kassa i butikk er drømmen. Hva er ditt eget mål da? Og hva skulle du gjort hvis ingen gadd å jobbe i butikk? Sydd klærne selv og dyrket/slaktet din egen mat? Det er ingenting galt med å jobbe i butikk. Jeg har mye mer respekt for en person som gjør et ærlig stykke arbeid, enn for en snobb. 7
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #10 Skrevet 3. mai 2017 Tusen takk for alle svarene! Tenker å printe ut mange CV'er samt en søknad med litt mer info om meg, så gå innom butikk for butikk og levere til daglig leder. Om de ikke vil ta den i mot så får jeg bare sende den på mail om de heller ønsker det. Anonymkode: fb422...e3d 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #11 Skrevet 3. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for alle svarene! Tenker å printe ut mange CV'er samt en søknad med litt mer info om meg, så gå innom butikk for butikk og levere til daglig leder. Om de ikke vil ta den i mot så får jeg bare sende den på mail om de heller ønsker det. Anonymkode: fb422...e3d Hvilken kjede vil du jobbe i? De ulike kan se etter forskjellige ting Anonymkode: 4fd14...a22
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #12 Skrevet 3. mai 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken kjede vil du jobbe i? De ulike kan se etter forskjellige ting Anonymkode: 4fd14...a22 Hadde tenkt meg ut Matkroken, coop og kiwi. Men lurer også litt på om jeg skal skrive i søknaden at jeg ønsker et friår og er derfor jeg søker? eller er det en dårlig ting å nevne? Anonymkode: fb422...e3d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #13 Skrevet 3. mai 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Hadde tenkt meg ut Matkroken, coop og kiwi. Men lurer også litt på om jeg skal skrive i søknaden at jeg ønsker et friår og er derfor jeg søker? eller er det en dårlig ting å nevne? Anonymkode: fb422...e3d Tror ikke jeg ville nevnt dette når du sier at du har et så sterkt ønske om å jobbe i butikk. Da sier du indirekte at det blir midlertidig. Anonymkode: 4fd14...a22 1
Tibbie Skrevet 4. mai 2017 #14 Skrevet 4. mai 2017 Du har en veldig gjennomførbar drøm, for å si det sånn! Alle kan få en butikkjobb, også du. Du trenger ikke noe utdanning eller spesielt med erfaring. Når det kommer til personlighetstrekk bør du være utadvendt, serviceinnstilt og arbeidsom. Om du har disse egenskapene, må du få dem på CV'en din. Bare lever den i en butikk og si at du er interessert dersom det skulle bli en ledig stilling. Mange trenger sommerhjelp, så det er en godt start. Liker de deg, er det godt mulig du får en fast ansettelse når sommerferien er over. Men når du blir eldre vil nok ambisjonene dine forandre seg litt
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #15 Skrevet 4. mai 2017 Et fagbrev i slag er vanlig for butikkyrker men ikke nødvendig. Ser du en stilling som kunne vært aktuell for deg, så ring kontaktperson og si at du er interessert og spør om h*n foretrekker søknad på mail eller levert personlig. Anonymkode: 4ad84...e3a
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #16 Skrevet 4. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Et fagbrev i slag er vanlig for butikkyrker men ikke nødvendig. Ser du en stilling som kunne vært aktuell for deg, så ring kontaktperson og si at du er interessert og spør om h*n foretrekker søknad på mail eller levert personlig. Anonymkode: 4ad84...e3a SALG* Anonymkode: 4ad84...e3a
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #17 Skrevet 5. mai 2017 Jeg drømmer også av og til om å jobbe i matbutikk. Jeg gjorde det når jeg studerte -og likte det kjempegodt. Nå har jeg jobbet 17 år som lærer - og drømmer om en butikkjobb jeg kan "legge i fra meg" når jeg går fra arbeidsstedet. Lei av å ha jobb i hodet, eller fysisk også når jeg er hjemme. Så lykke til TS, ikke så dumt! Anonymkode: fad11...78d
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #18 Skrevet 5. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg drømmer også av og til om å jobbe i matbutikk. Jeg gjorde det når jeg studerte -og likte det kjempegodt. Nå har jeg jobbet 17 år som lærer - og drømmer om en butikkjobb jeg kan "legge i fra meg" når jeg går fra arbeidsstedet. Lei av å ha jobb i hodet, eller fysisk også når jeg er hjemme. Så lykke til TS, ikke så dumt! Anonymkode: fad11...78d Butikkjobben er helt fantastisk. Sunn den blir sett ned på av de fleste. Anonymkode: 4fd14...a22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå