Camner Skrevet 2. mai 2017 #1 Skrevet 2. mai 2017 Vi reiser på ferie om litt over en uke, og blir borte i to uker. Pusen skal være hos noen i familien og hun har vært der noen ganger før. Hun er veldig glad i å være ute, men hun har ikke vært ute der før og det er mange katter i området. Vurderer å kjøpe bånd til hun så de har muligheten til å ta hun litt ut, men vet ikke hvordan hun kommer til å reagere på det. Hun er 12år, veldig bestemt, men er fryktelig snill. Noen her som har tips eller erfaringer?
Nappetass1 Skrevet 2. mai 2017 #2 Skrevet 2. mai 2017 Helt håpløst. Tror det går bedre om pus tilvennes fra ung alder Min er snill som et lam, ble likevel skikkelig sinna når det var på tide å gå inn igjen 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #3 Skrevet 2. mai 2017 Min erfaring med å sette bånd på så gamle puser, har gjort det på 4 voksne katter, er at de legger seg ned og blir der Om katten skal på tur må den bli dratt Anonymkode: a768f...c6f 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #4 Skrevet 2. mai 2017 Det er nok mye enklere å få en kattunge til å venne seg til og akseptere å gå i bånd, enn en eldre katt. Jeg likevel vil tro at det samme gjelder; venn katten først til å gå med sele innendørs og når hun har akseptert den (ikke prøver å få den av seg),så kan du feste sele på og prøve å gå ute med den. Det var det jeg gjorde med min katt, og det fungerte bra. Han var riktignok kattunge på tidspunktet, så det kan ta noe lenger tid med en eldre katt som aldri har hatt sele på seg før. Anonymkode: 6385a...9d0
Franord Skrevet 2. mai 2017 #5 Skrevet 2. mai 2017 Tror du får en utfordring med å sette katta i bånd, nå som den er godt voksen. Katta vår kan gå i bånd, men vi introduserte det fra hun var 3 mnd gammel. Men - skader ikke å prøve.. Anbefaler å kun ta på båndet som sitter på kroppen ( hva heter det egentlig? ). La katta ha den på lenge, selv om den nok blir å protestere til å begynne med. Med lenge så mener jeg en dag, eller noe slikt.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #7 Skrevet 2. mai 2017 Dårlig erfaring med voksen katt. Den ble helt gal og klarte å rive seg løs og stikke avgårde. Anonymkode: 46a5f...f08
Camner Skrevet 2. mai 2017 Forfatter #8 Skrevet 2. mai 2017 Kanskje hun kan være inne der i 5-6 dager også kan hun gå ut litt? Hun går aldri langt og det er stor hage der, men de som bor over har en katt så vet ikke hvordan de kommer til å reagere på hverandre..
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #9 Skrevet 2. mai 2017 2 timer siden, Camner skrev: Kanskje hun kan være inne der i 5-6 dager også kan hun gå ut litt? Hun går aldri langt og det er stor hage der, men de som bor over har en katt så vet ikke hvordan de kommer til å reagere på hverandre.. 5-6 dager er ofte ikke nok for å få en katt til å skjønne hvor den hører hjemme. Den kan begynne å vandre for å finne hjemmet sitt og blir da borte. Så det ville jeg ikke satset på Anonymkode: a01a5...8f1 3
Tvist Skrevet 3. mai 2017 #10 Skrevet 3. mai 2017 7 timer siden, Camner skrev: Kanskje hun kan være inne der i 5-6 dager også kan hun gå ut litt? Hun går aldri langt og det er stor hage der, men de som bor over har en katt så vet ikke hvordan de kommer til å reagere på hverandre.. Ville nok ikke gjort det så lenge dere ikke er der og kan være ute sammen med henne.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #11 Skrevet 3. mai 2017 Tull! Null problem- jeg har lært 18 år gamle senior katter å gå i bånd, uten vansker. Anonymkode: 44c87...bb3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #12 Skrevet 3. mai 2017 Enklere når den er kattunge, men ikke umulig som voksen. Hadde du drevet med klikketrening tenker jeg det kunne blitt relativt lett. Husk å gi den godbiter underveis Anonymkode: d0a1b...d36 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå