Gå til innhold

Synes det er vanskelig å trene på senter!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært medlem i et treningstudio i et år og kanskje vært der 15 ganger til sammen. Jeg synes det er fryktelig skummelt å dra på trening senter. Jeg føler alle stirrer og at jeg gjør feil, og at alle rundt er skikkelig god på det dem gjør. Så klart er dette bare noe jeg føler, sier ikke det er slik det er. Jeg har hatt PT time med trener og fått en opplegg. Problemet er bare å tørre dra dit uten å bry meg om alle andre som er der. Jeg har vært der med en vennninne mange av gangene, men jeg får ikke gjort like masse når jeg er med noen derfor er det ikke så lurt. Har dere noen råd og tips til hvordan jeg kan slutte bry meg om alle andre som er der, så det blir litt lettere? ALL råd settes pris på!

Anonymkode: 4ee46...46b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det hjelper deg noe særlig, men jeg tenker som så:

jeg bryr meg aldri om de andre på senteret. Ser ikke hva de trener, hva de gjør, hva de har på seg osv. Fordi jeg er så fokusert på mitt eget opplegg. Og jeg tror dette er likt for de aller fleste som er der. Folk er der for å trene og har derfor mer enn nok med seg selv :) 

Anonymkode: ad401...217

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde slike tanker de første gangen jeg og. Men det er tåpelige tanker å ha, av mange grunner: 

- Alle stirrer ikke på deg, med mindre du er helt latterlig pen. De fleste er nemlig helt oppslukt i egen trening.
- Du er der for din egen del. Du trener for at du skal være fornøyd med din kropp, og det bør vel være viktigere enn å bry seg om hva andre syns? 
- Denne tanken kan du kvitte deg med generelt i livet. Jeg vet det er vanskelig. Men man burde prøve å gå gjennom livet uten å bry seg så mye om hva andre måtte mene og tenke. Det er veldig ødeleggende for eget selvbilde og egne aktiviteter.

• Liker 1
Skrevet

Har det helt likedan som deg, hater å trene når det er andre til stede. Med mindre det er noen jeg kjenner godt. Er livredd for at de skal tenke at jeg er veldig svak, eller gjør øvelsene feil. Idiotisk tankegang, men virker som det er veldig vanskelig å snu den. 

Skrevet

Jeg takler heller ikke det der. Heldigvus bor jeg på bygda. Det er masse trapper, veier og skog og mark jeg kan trene i. Da hører jeg gjerne på en lydbok og er alene og kjører mitt eget løp.

Fantastisk avkobling.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke midtpunktet i random folks liv. Kom deg litt ut av ditt eget hode og tren i vei om det du har lyst til. Trist å la sånne tanker hindre deg på denne måten, så velg å ikke la det begrense deg mer. Det er kun du som kan endre dette mønsteret. 

Anonymkode: 95096...106

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler med deg.. Er ikke redd for å gjøre feil osv, men er redd for at andre skal tenke at jeg er for overvektig til å trene..

Har nå godt ned mange kilo ved å spise sunnere, mangler bare treningen, men tørr ikke dra.. 

Anonymkode: 7df40...870

Skrevet

De aller fleste har faktisk nok med å fokusere på seg selv, det har jeg erfart 😁 med mindre du er av typen som feks brøler på trening, bruker magetopp eller gjør noe helt merkelig med et apparat  ( sikter til typisk youtubevideoer). Jeg husker jeg tenkte mye på det før selv. 

Du kan også kombinere det med gruppetimer, jeg ble fort enda litt tryggere av det og gikk ut av min komforsone flere ganger på gruppetimer.  

Skrevet

En liten motivator: for HVER gang du reiser dit, stirrer de mindre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...