Gjest Anonymous Skrevet 25. desember 2004 #1 Skrevet 25. desember 2004 Jeg er ny i bygda og her forleden kom en gutt på døren og spurte om han skulle bruke snøfreseren utenfor huset mitt. Jeg sa til ham at det behøvde han strengt tatt ikke, men hvis han ville var det kjempesnilt og flott av ham. Etterpå kom jeg til å lure på om han ringte på for å spørre fordi han forventet betaling etterpå? Plassen er ikke stor i gården men hva tror dere- forventet han penger? Burde jeg ha gitt ham det?
Gjest bare en mann Skrevet 25. desember 2004 #2 Skrevet 25. desember 2004 Var han ung? Bare gyv på og vær direkte. "Hei du kjempejobb du gjorde med snømåkinga! Hva skal du ha for jobben da?" Enkelt og greit. Sier han "å det er ikke så farlig med det." Da betyr det ok en 50 eller 100 lapp er greit. Sier han nei nei jeg skal ikke ha noe for det. Da mener han det.
Tusenfryd Skrevet 25. desember 2004 #3 Skrevet 25. desember 2004 100,- for å måke uoppfordret!? Aldri. Da har du fort en ren bil og lukete bed og litt av hvert som kan bli dyrt... Men ja, han var nok ute etter å tjene en slant, bra initiativ, hadde nok støttet det. Men med noen tiere, ikke hundrings. Og ja, bare spør.
Gjest Lea Skrevet 25. desember 2004 #4 Skrevet 25. desember 2004 Enig i at 100 kroner er for mye. Selvsagt kommer det an på arealet fyren måkte og hvor gammel han er. Eksempel: En tenåring som måker hele innkjørselen vår ville nok fått en 50-lapp eller noe. Om han bare måkte en liten sti frem til døren ville jeg kanskje gitt ham en tier eller to. Hvis det er en voksen mann som måkte litt, så ville jeg kanskje sagt: "Vi måker hos deg neste gang vi er ute med freseren."
Gjest bare en mann Skrevet 25. desember 2004 #5 Skrevet 25. desember 2004 Tjah jeg regner jo med at trådstarter bor på en herregård og at måkingen tok 5 timer. :-)
Dagensdiva Skrevet 25. desember 2004 #6 Skrevet 25. desember 2004 Noen TIERE? Synes det hadde vært flaut.. Hadde noen kommet slikt til meg...ville jeg hvertfall gitt en hundrelapp..men kanskje avklart det på forhånd..om han virkelig kjedet seg så mye..eller om han ønsket "en jobb".
ella.P Skrevet 26. desember 2004 #7 Skrevet 26. desember 2004 Var han ung? Bare gyv på og vær direkte. "Hei du kjempejobb du gjorde med snømåkinga! Hva skal du ha for jobben da?" Enkelt og greit. Sier han "å det er ikke så farlig med det." Da betyr det ok en 50 eller 100 lapp er greit. Enig her. Men du kunne jo også spurt på forhånd hvor mye han skulle ha for jobben. Tror nok han var ute etter å tjene litt peng ja. Syns det er flott at ungdom tar initiativ til slike ting.
Gjest Trådstarteren Skrevet 26. desember 2004 #8 Skrevet 26. desember 2004 Jeg ble så perpleks da han ringte på og spurte at jeg ikke fikk tenkt over det før etterpå... Gårdsplassen det er snakk om, den er svært liten (utenfor en leilighet). Gutten er ca. 10-11 år, han bor i samme strøk. Etter det uklare svaret mitt endte det i at han ikke måkte noe snø...
Gjest Devil's Spawn Skrevet 26. desember 2004 #9 Skrevet 26. desember 2004 Hvis han var 10-11 år, ville han nok ha en slant. Om han hadde vært voksen er det ikke sikkert. Kan jo da ha vært at han bare ville være grei. Herregud, gidde å få 50-100 kroner for en jobb når man er voksen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå