Gå til innhold

Hvor lenge må jeg vente før jeg kan dusje vanlig etter å ha tatt tatovering ?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok en tatovering på ankelen for 3-4 dager siden. Hvor lenge må jeg vente til jeg kan dusje vanlig ? Nå når jeg dusjer så dekker jeg tatoveringen til sånn som de gjør når man forlater tatoverings studioet. Og så har jeg en liten stol utenfor dusjen som jeg har beinet på mens jeg dusjer ( for at beinet/ ankelen ikke skal bli så våt eller få såpe på seg) Veldig tungvint 😂

Anonymkode: f8df7...bb8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man dusjer akkurat sånn som vanlig etter at man har tatt tatovering,
eneste du skal være litt forsiktig med er parfymert såpe bare,
så skyll tatoveringen veldig godt.

Legger ved et par etterbehandlinganbefalninger fra to studioer jeg har brukt mye.
http://www.blackcatink.no/etterbehandling/
https://www.attitude.no/single-post/2017/04/12/God-Etterbehandling

Anonymkode: e3f11...662

• Liker 1
Gjest Ingenting2
Skrevet

Jeg har aldri holdt på sånn og jeg er relativt dekket med tatoveringer. Dumt å overdrive tror jeg, behandle huden som et sår. 

Skrevet

Du kan dusje som vanlig, og du behøver heller ikke å dekke til tatoveringen med plastikk eller noe. Den behøver å vaskes, men gjerne med intimsåpe eller noe annet som er mildere enn vanlig såpe! 

AnonymBruker
Skrevet

Man skal vel vaske og smøre tattoveringen minst en gang om dagen, så dusjing er greit. 

Anonymkode: d0dc9...d70

Skrevet

Jeg fikk beskjed om og dusje som vanlig utover de et par timene plasten satt på . Fikk du ingen skriv / instrukser fra studioet ? 

Skrevet

Dusja samme kvelden jeg for å få bort blid og gørr, så på med salve og fikk den dekket til etterpå. Fikk beskjed om å gjøre det slik av tattovøren som jeg campa over hos.

Skrevet

Eg dusjar heilt vanlig etter tattoveringane er tatt. Eg vaskar med grønnsåpe og skrubbar sjølvsagt ikkje på den, og smører den inn som vanlig etterpå. Det er viktig å vaske tattoveringane og la den få puste litt under all den kremen ein smører på, elles er det lett å få infeksjon!

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, LittDiva skrev:

Jeg fikk beskjed om og dusje som vanlig utover de et par timene plasten satt på . Fikk du ingen skriv / instrukser fra studioet ? 

Jo jeg fikk skriv, men tror ikke det stod noe om akkurat dusjing. Men hun tatovøren sa noe om det, men jeg husker ikke hva hun sa 🙈 

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for alle svar :) 

-TS

Gjest Ingenting2
Skrevet

Aldri pakket inn mine i plast heller. Tar av plasten etter de timene jeg får instruks om, så vaskes og smøres det og huden forblir upakket. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...