Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er midt i behandling for pod, for første gang i mitt liv. Og kjenner at jeg er livredd for å bruke sminke eller kremer som vil få dette dritet tilbake. 

Nå under behandlingen bruker jeg ikke annet enn kremen fra legen. Men når dette er over, så må jeg jo ha en dagkrem og sminke. Foundation, pudder og concealer.

Noen som har tips og råd?

På forhånd tusen takk!!! 🙏🏼 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har slitt med perioral dermatitt i ca 7 år, det startet med en liten kløende prikk til store utbrudd... Jeg forsøkte tre tablettkurer, prøvde sikkert tre forskjellige kremer... Ingenting hjalp... Jeg gikk over til kjerringråd som eplecidereddik rett på utslettet, i tablettform, bestilte tom noen tabletter (helsekost) fra NZ... Jeg kuttet til og med ut fluortannkrem en stund... 

Ikke minst i matveien gjorde jeg tester, og har funnet ut at paprika, meieriprodukt (annet enn litt ost av og til) jordbær og citrus trigger utslettet, sjokolade også. 

Enkelte gloss gir også utslett, jeg tåler kun Clinic, bruker litt solpudder og mascara i tillegg. 

Det jeg tror hjalp meg var en krem jeg kjøpte på apoteket: Avene Cicalfate repair creme, dette er en skikkelig feit krem ( i metalltube) som har noe antibakteriell i seg. En måneds bruk med denne og jeg kjente stor forbedring. Etter tre måneder var alt borte og nå får jeg kanskje en prikk en gang i måneden (den forsvinner med litt salve etter noen timer) Jeg holder meg fremdeles litt unna meieriprodukt, men spiser stort sett alt annet nå. Jeg har som sagt prøvd det meste i årevis, men er hellig overbevist om at denne kremen reddet huden min. 

Kremen er veldig tykk og litt seig å få ut over ansiktet, så nå som det har gått et par år bruker jeg en annen i samme merke, men passer på å bruke repair creme et par dager innimellom, særlig når jeg får den ene prikken tilbake. 

Løp og kjøp! 

Anonymkode: a84d3...20d

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker dermalogica til huden. Fungerer bra. Har vent meg av å bruke så mye annet som pudder og concealer. 

Anonymkode: 5c2e9...8d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...