Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har akkurat begynt å bruke Fertilityfriend, og har tidligere hatt det irriterende problemet at TR kommer på 9dpo. Siden det bare er 6 måneder siden pilleslutt, så hadde jeg håpet på en litt lenger lutealfase denne syklusen!

Meeeeen ser at tempen min i dag morges (7dpo) hadde droppet ned, men den er fortsatt over coverline. Er det slik at tempen dropper helt ned til "pre-eggløsning"-temperatur når TR kommer? Er det fortsatt håp for meg? Legger ved bilde dersom dere ikke skjønner bæret av hva jeg mener!

(Ja, jeg vet at jeg kan vente noen dager å se, men er så nysgjerrig på og opphengt i dette tempe-greiene :P

b_kr7tbv.png

Endret av Catnip
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del falt den nesten ned til temperaturen i follikkelfasen (før EL) den dagen jeg fikk mensen, og dagen etter var den stort sett helt nede igjen. Noen ganger falt den helt ned den dagen jeg fikk mensen også, det varierte litt fra gang til gang.

Nå skal ikke jeg sitte her og tolke alt som gravid! gravid!, men hvis du er interesesert i å håpe litt lengre, er det mange som opplever en såkalt "implantation dip", altså at temperaturen synker litt den dagen egget fester seg og stiger opp igjen dagen etter. Siden de aller fleste egg fester seg dag 6 eller 7, kan det jo hende det er det du ser ;) Hvis temperaturen spretter opp igjen i morgen er det lov å håpe, i alle fall! Holder temperaturen seg på det lavere nivået tror jeg ikke jeg ville håpt alt for mye.

Skrevet
32 minutter siden, miore skrev:

For min del falt den nesten ned til temperaturen i follikkelfasen (før EL) den dagen jeg fikk mensen, og dagen etter var den stort sett helt nede igjen. Noen ganger falt den helt ned den dagen jeg fikk mensen også, det varierte litt fra gang til gang.

Nå skal ikke jeg sitte her og tolke alt som gravid! gravid!, men hvis du er interesesert i å håpe litt lengre, er det mange som opplever en såkalt "implantation dip", altså at temperaturen synker litt den dagen egget fester seg og stiger opp igjen dagen etter. Siden de aller fleste egg fester seg dag 6 eller 7, kan det jo hende det er det du ser ;) Hvis temperaturen spretter opp igjen i morgen er det lov å håpe, i alle fall! Holder temperaturen seg på det lavere nivået tror jeg ikke jeg ville håpt alt for mye.

Gøy å høre hvordan det er for andre, og det gir meg jo et håp om at denne temperaturen kanskje ikke er så lav at det er noe å frykte... Ligger jo bare 0,12-0,15 grader under de andre temperaturene etter EL. Og fortsatt en del over temperaturene i folikkelfasen :)

Blir spennende å se i morgen, krysser fingrene for en litt høyere temperatur!

Skrevet

Sant, og den ekstra høye temperaturen var jo tydeligvis tatt på et litt annet tidspunkt enn vanlig - ser man bort fra den er det jo eeegentlig ganske jevnt etter  EL :) 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ble tempen i dag? En enkelt måling trenger ikke å bety så mye, men hvis tempen var lav i dag også spørs det om det ikke er et dårlig tegn.

Hvis du konsekvent får mensen 9DPO, er lutealfasen din bare 8 dager. Det er litt for kort til at et befruktet egg kan rekke å feste seg, dessverre.

Hvis du ikke får lengre lutealfase denne gangen heller, bør du kanskje snakke med legen om progesterontilskudd. Eventuelt kan du først forsøke store doser med vitamin B6 (Pyridoksin), det står litt mer om det her: http://hvordanbligravid.com/egglosning/lutealfasen/.

Anonymkode: 016e2...9cd

Skrevet

Takk som spør :D

Den hadde steget i dag, men ikke så mye som jeg skulle ønske... I går var den 36,56, i dag var den 36,61. De tidligere temperaturene i lutealfasen har alle ligget på rundt 36,7. Vet ikke hvor mye såpass små marginer har å si, men trodde at tempen i alle fall skulle stige en del hvis man var gravid? TR har ikke kommet så langt i dag, men innstiller meg på at den dukker opp snart. 

Jeg er klar over at dette er for kort lutealfase, så har allerede bestemt meg for å avtale time hos legen hvis TR dukker opp i dag eller i morgen :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også bare 9 dager lutealfase, Max 10. Jeg hadde også vært uten pillen i seks måneder den måneden jeg ble gravid :D det var første måneden vi prøvde. så jeg tror ikke alltid at dette med lutealfase trenger å være noe problem, i hvert fall ikke når den er så mye som 9 dager.

Slik temperaturen er som på bildet betyr det ikke at du vil få mensen nei. Den må nok synke mer enn det. Jeg pleide egentlig ikke å få en helt lav temperatur før dagen etter at mensen hadde kommet, jeg pleide ikke å få noe forvarsel med lav temp først. Men der er nok alle forskjellige :) lykke til!

Anonymkode: 2d1d7...b70

Skrevet

Hvordan er temperaturen i dag, @Catnip? Dette er jo spennende - nesten så jeg får lyst til å begynne å tempe igjen :fnise: 

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hva som foregår, disse tempegreiene er spennende!

Jeg og FF er ikke helt enige, jeg mener at jeg hadde EL på CD 26 og derfor er 10dpo i dag... Men jeg fikk i alle fall ikke TR i går, slik som jeg gjorde forrige syklus og den før der igjen :) Kjenner i kroppen at den kommer snart, har mye utflod og det jeg tror (?) er en livmortapp på vei til å åpne seg. Men blir mer fornøyd jo flere dager som går før det skjer!

Tempen har steget- MEN jeg fikk nøyaktig samme temp som i går (36,61) da jeg stakk termometeret i munnen første gang. Følte at det ikke hadde ligget helt på plass, så tok igjen og fikk da 36,67, som var det jeg plottet inn. Og da ser jo kurven ikke så verst ut?

b_kOPRlh.png

Skrevet

Temperaturen på 4dpo tror jeg man må se bort fra, jeg hadde drukket en del alkohol og la meg sent, så tempen ble tatt 3 timer etter vanlig tid :P

Skrevet

Det ser jo ut til at dere har truffet veldig bra denne gangen, uavhengig av om EL var på CD26 eller 27 :) Og lutealfasen ser jo ut til å bli grei uansett den også, siden det fremdeles er høy temperatur og ingen mens!

Når på dagen fikk du den positive EL-testen? Hvis det var tidlig er jeg enig i at det ser ut til å ha vært EL på CD26 med en litt "slow rise" av temperatur, men hvis det var sent på dagen kan det ha vært CD27 (eller natt til CD27) også, i og med den ikke-fullt-så-høye temperaturen den dagen.

Under prøverørsforsøk, der vi har en "falsk" EL-topp (eggløsningssprøyte) for å sørge for eggmodningen, er egguttaket ("eggløsning") nesten nøyaktig 36 timer etter eggløsningssprøyten.

• Liker 1
Skrevet

Den positive EL-testen var faktisk på ettermiddagen på CD25, den var negativ igjen på CD26 og jeg regnet derfor EL til å være den dagen. Men om man tenker 36 timer, så gir det jo mening at FF regner EL til å være CD27. Satser på at vi har truffet uansett :D 

• 3 måneder senere...
Skrevet

Hei :) Jeg er veldig usikker på om jeg har eggløsning pga. temperaturene mine, så håper at noen kanskje kjenner seg igjen i mine mønstre eller kan komme med en mening :) 

• Fikk tilbake regelmessig syklus med en gang etter at jeg sluttet på Mercilon for omtrent 6 mnd sider.
  • Den første El hadde jeg skikkelig EL-slim, men siden den gang har det vært sparsomt med utflod under EL.
  • Jeg har alltid fått TR 14 dager etter at EL-tester var positive og etter at Natural Cycles mener EL var.

Sist syklus: 

CD 12: 36,17ºC (negativ EL-test)
CD 13: 36,02ºC (negativ EL-test)
CD 14: 36,20ºC (negativ EL-test)
CD 15: 36,39ºC (positiv EL-test kl. 14)
CD 16: 36,57ºC (positiv EL-test kl. 9) (Natural Cycles mener EL var denne dagen)
CD 17: 36,57ºC (negativ EL-test)
CD 18: 36,26ºC (sov veldig lite denne natten pga. reise)
CD 19: 36,44ºC
TR kom på dag nr. 14 etter Natural Cycles mente EL var.

Denne syklusen:

CD 12: 36,35ºC (negativ EL-test)
CD 13: 36,47ºC (negativ EL-test)
CD 14: 36,40ºC (negativ EL-test)
CD 15: 36,47ºC (positiv EL-test kl. 11 og kl. 23)
CD 16: 36,60ºC (positiv EL-test kl. 7, negativ kl. 12)
CD 17: 36,43ºC (Natural Cycles mener EL er i dag)
CD 18: imorgen

Jeg vet at stigning i temperaturen ikke skal komme før i morgen dersom EL er i dag, men basert på sist måneds temperaturer og mangel på EL-slim/generelt sparsom utflod, er jeg usikker på om jeg har EL til tross for positive EL-tester og algoritmen i appen.

Skrevet (endret)

Temper dere i munnen eller under armen? Blir det for unøyaktig under armen?🙈

Endret av Gresshoppa
Skrevet
7 minutter siden, Gresshoppa skrev:

Temper dere i munnen eller under armen? Blir det for unøyaktig under armen?🙈

Jeg temper i munnen, fordi jeg leste ulike steder at det var best/enklest der :) Tror kanskje under armen er litt unøyaktig, ja...

Skrevet
2 minutter siden, Kaiaermeg skrev:

Jeg temper i munnen, fordi jeg leste ulike steder at det var best/enklest der :) Tror kanskje under armen er litt unøyaktig, ja...

Var det jeg tenkte meg! Kjekt å vite hvis man bestemmer seg for å tempe😃

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Kaiaermeg skrev:

Hei :) Jeg er veldig usikker på om jeg har eggløsning pga. temperaturene mine, så håper at noen kanskje kjenner seg igjen i mine mønstre eller kan komme med en mening :) 

• Fikk tilbake regelmessig syklus med en gang etter at jeg sluttet på Mercilon for omtrent 6 mnd sider.
  • Den første El hadde jeg skikkelig EL-slim, men siden den gang har det vært sparsomt med utflod under EL.
  • Jeg har alltid fått TR 14 dager etter at EL-tester var positive og etter at Natural Cycles mener EL var.

Sist syklus: 

CD 12: 36,17ºC (negativ EL-test)
CD 13: 36,02ºC (negativ EL-test)
CD 14: 36,20ºC (negativ EL-test)
CD 15: 36,39ºC (positiv EL-test kl. 14)
CD 16: 36,57ºC (positiv EL-test kl. 9) (Natural Cycles mener EL var denne dagen)
CD 17: 36,57ºC (negativ EL-test)
CD 18: 36,26ºC (sov veldig lite denne natten pga. reise)
CD 19: 36,44ºC
TR kom på dag nr. 14 etter Natural Cycles mente EL var.

Denne syklusen:

CD 12: 36,35ºC (negativ EL-test)
CD 13: 36,47ºC (negativ EL-test)
CD 14: 36,40ºC (negativ EL-test)
CD 15: 36,47ºC (positiv EL-test kl. 11 og kl. 23)
CD 16: 36,60ºC (positiv EL-test kl. 7, negativ kl. 12)
CD 17: 36,43ºC (Natural Cycles mener EL er i dag)
CD 18: imorgen

Jeg vet at stigning i temperaturen ikke skal komme før i morgen dersom EL er i dag, men basert på sist måneds temperaturer og mangel på EL-slim/generelt sparsom utflod, er jeg usikker på om jeg har EL til tross for positive EL-tester og algoritmen i appen.

Det er mye lettere å hjelpe deg hvis du legger inn tempene i en graf, eller f.eks. FertilityFriend

Anonymkode: 6477e...c9a

Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye lettere å hjelpe deg hvis du legger inn tempene i en graf, eller f.eks. FertilityFriend

https://www.fertilityfriend.com/home/6be682 

Fungerer den linken? :) Har nettopp registrert meg på fertilityfriend. Her er også skjermdump fra Natural Cycles...

Screen Shot 2017-08-07 at 11.21.31.png

Screen Shot 2017-08-07 at 11.21.45.png

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er skjermdumper fra feritilityfriend.

598831e29de3a_ScreenShot2017-08-07at11_24_07.png.db1e6ad4e8d926c6f1367acd755c6e84.png598831e1d4563_ScreenShot2017-08-07at11_23_36.png.83990151d4c6724da4e23fd1f19f592a.png598831e23b8eb_ScreenShot2017-08-07at11_23_49.png.eff377adeb6230a92267fd0533546cc0.png

Skrevet

Endelig føler jeg at grafene viser en sikker eggløsning :hjerter: Leste i appen at den prikkete linjen kan være fordi jeg ikke har registrert andre elementer enn temp og EL-test for å bekrefte EL, men det er fordi jeg nettopp startet med appen - husker ikke type utflod og "symptom" i forkant av EL...

Noen tanker? :)

598bf414ad303_ScreenShot2017-08-10at07_48_43.png.e75640d8b0559f99c3148d8e6c5f01c8.png

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...