AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #1 Del Skrevet 2. mai 2017 Hei, jeg har den siste uka hatt skikkelig ømme brystvorter. Tenkte først at jaja, det går nok over etter en dag, for jeg har hatt det innimellom før, men da varer det bare en dag eller to, men nå har det vart over en uke. Før har det også noen ganger hatt sammenheng med sex, men jeg har ikke hatt noe sex, og ingen har klypt (?) eller bitt/sugd på brystvortene. Rett og slett ingen spesiell oppmerksomhet. Skikkelig ømme selve brystvortene, bare man kommer borti er det vondt, og det virker på en måte som om begge puppene er ... hva kan man si, hovnet opp? Føler de er så store, men det kan hende det er fordi jeg bare har lagt merke til dem spesielt nå siden jeg har vondt i brystvortene. PS: Nei, jeg kan ikke være gravid. Hva kan dette være? Og hva kan jeg gjøre? Skikkelig plagsomt! Er dette vanlig? Kvinne 26 år (Sånn helt irrelevant: er det vanlig for de med spedbarn å ha så ømme brystvorter i utgangspunktet, og så skal små barn ammes med så ømme brystvorter, eller er det mer det at brystvortene blir mest såre AV selve ammingen? Ikke viktig, jeg bare kom til å tenke på at hvis et barn skulle få mat av disse, det hadde jo ikke gått når det allerede gjør sånn vondt.) Anonymkode: f4c40...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #2 Del Skrevet 2. mai 2017 Jeg får av og til ømme brystvorter rundt (før/etter/under - dette varierer) mensen. Jeg får det når jeg er syk. Når jeg trener i feil undertøy. Når jeg har tørr hud. Av feil såpe. Av kulde eller å fryse (gnisser.. ikke bra) Mødre får såre brystvorter av suttingen og væten. Var derfor gravide i gamle dager (før det fantes andre valg enn å amme, koste hva det koste ville) fikk råd om å gni dem med en ru håndduk i mnd før fødsel så en bygde opp litt tjukkhud. Til deg: vask godt, tørk godt, sjekk at alt ser ok ut (ift tørr hud/utslett/betennelse e.l.) og ha på krem. Sjekk at bh ikke gnisser.. Anonymkode: 280a1...839 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #3 Del Skrevet 2. mai 2017 Ammingen går for de fleste, seg til. Det er sårt i starten, men så vennes man til det. Jeg var nærmest følelsesløs 1-2 år etter ammeslutt. Jeg var øm før barnet kom til verden, det var endel av greia med å gå gravid for min del. Har du begynt å gå lettere kledd? Jeg får veldig såre og ømme brystvorter om brystene er blitt utsatt for kulde. Det trenger ikke være kulde jeg merker noe til engang, litt som at små barn må ha luer selv i denne varmen, nettopp fordi luften føles varmere enn den er pga sola. Jeg får det også fort ved bading i f.eks svømmehallen. Er du ikke gravid, er dette det eneste jeg kan tenke meg. Da selvfølgelig mtp at det ikke er vanlig til deg å være så lenge sår før/underveis mensen. Anonymkode: 86ce3...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #4 Del Skrevet 2. mai 2017 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg får av og til ømme brystvorter rundt (før/etter/under - dette varierer) mensen. Jeg får det når jeg er syk. Når jeg trener i feil undertøy. Når jeg har tørr hud. Av feil såpe. Av kulde eller å fryse (gnisser.. ikke bra) Mødre får såre brystvorter av suttingen og væten. Var derfor gravide i gamle dager (før det fantes andre valg enn å amme, koste hva det koste ville) fikk råd om å gni dem med en ru håndduk i mnd før fødsel så en bygde opp litt tjukkhud. Til deg: vask godt, tørk godt, sjekk at alt ser ok ut (ift tørr hud/utslett/betennelse e.l.) og ha på krem. Sjekk at bh ikke gnisser.. Anonymkode: 280a1...839 Haha, ikke sant: Ja, jeg kom også på at det hender jeg har ømme brystvorter rundt mensen, men da er det også snakk om noen få dager. Ikke sånn som nå, og dessuten har jeg ikke hatt mensen nå! Ikke er jeg syk, og jeg har trent i samme trenings-BH-er som jeg alltid gjør. Jeg har tørr hud, men ikke på puppene! Og samme såpe! Ikke har jeg fryst heller, men det er jo mulig det er noe kulde jeg ikke har tenkt over. Det ser helt fint ut, men kjennes virkelig ut som jeg må ha SÅR der eller noe sånt, for de er så ømme! Skal bruke SPENol (så kommer den til sin rette bruk) etter dusjen i kveld, og kjenne etter sånn "bli kjent med brystene dine"-sjekk. 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ammingen går for de fleste, seg til. Det er sårt i starten, men så vennes man til det. Jeg var nærmest følelsesløs 1-2 år etter ammeslutt. Jeg var øm før barnet kom til verden, det var endel av greia med å gå gravid for min del. Har du begynt å gå lettere kledd? Jeg får veldig såre og ømme brystvorter om brystene er blitt utsatt for kulde. Det trenger ikke være kulde jeg merker noe til engang, litt som at små barn må ha luer selv i denne varmen, nettopp fordi luften føles varmere enn den er pga sola. Jeg får det også fort ved bading i f.eks svømmehallen. Er du ikke gravid, er dette det eneste jeg kan tenke meg. Da selvfølgelig mtp at det ikke er vanlig til deg å være så lenge sår før/underveis mensen. Anonymkode: 86ce3...9d1 Uffameg, får jo nesten ikke lyst til å få barn med tanken på å ha noen hengende i disse vonde puppene her! Jeg har egentlig kledt godt på meg når jeg har vært mye ute, når jeg har sittet i ly for vind og bare sol har det vært mindre for det er så veldig varmt. Man skulle gjerne hatt puppevarmere da. Siden det blir for varmt å sitte i sola med mye klær på. Æsj, det er skikkelig plagsomt. Som to utstikkende sår som bare kommer borti ting (f.eks BH-en) stadig vekk. Jaja, får i alle fall ikke håpe det er sånn innbilt svangerskap som dyr kan få! TS Anonymkode: f4c40...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #5 Del Skrevet 2. mai 2017 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, ikke sant: Ja, jeg kom også på at det hender jeg har ømme brystvorter rundt mensen, men da er det også snakk om noen få dager. Ikke sånn som nå, og dessuten har jeg ikke hatt mensen nå! Ikke er jeg syk, og jeg har trent i samme trenings-BH-er som jeg alltid gjør. Jeg har tørr hud, men ikke på puppene! Og samme såpe! Ikke har jeg fryst heller, men det er jo mulig det er noe kulde jeg ikke har tenkt over. Det ser helt fint ut, men kjennes virkelig ut som jeg må ha SÅR der eller noe sånt, for de er så ømme! Skal bruke SPENol (så kommer den til sin rette bruk) etter dusjen i kveld, og kjenne etter sånn "bli kjent med brystene dine"-sjekk. Uffameg, får jo nesten ikke lyst til å få barn med tanken på å ha noen hengende i disse vonde puppene her! Jeg har egentlig kledt godt på meg når jeg har vært mye ute, når jeg har sittet i ly for vind og bare sol har det vært mindre for det er så veldig varmt. Man skulle gjerne hatt puppevarmere da. Siden det blir for varmt å sitte i sola med mye klær på. Æsj, det er skikkelig plagsomt. Som to utstikkende sår som bare kommer borti ting (f.eks BH-en) stadig vekk. Jaja, får i alle fall ikke håpe det er sånn innbilt svangerskap som dyr kan få! TS Anonymkode: f4c40...c32 Haha, jeg ser nå for meg et innbilt svangerskap hos menneske ganske artig tanke. Du får smøre denne her SPENolen på, og håpe det hjelper. Du sier du har tørr hud, så kan jo være brystene rett og slett har det... Jeg kom derimot til å tenke på èn ting til. Sopp. Det er fullt mulig å få på brystvortene. Jeg aner ikke hva som gjøres med den slags, men et googlesøk vil nok kunne gi svar. Anonymkode: 86ce3...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #6 Del Skrevet 2. mai 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Haha, jeg ser nå for meg et innbilt svangerskap hos menneske ganske artig tanke. Du får smøre denne her SPENolen på, og håpe det hjelper. Du sier du har tørr hud, så kan jo være brystene rett og slett har det... Jeg kom derimot til å tenke på èn ting til. Sopp. Det er fullt mulig å få på brystvortene. Jeg aner ikke hva som gjøres med den slags, men et googlesøk vil nok kunne gi svar. Anonymkode: 86ce3...9d1 Haha, ja artig tanke, bare ikke hos meg selv! Kan være den er tørr, men jeg ville liksom tro at jeg SÅ det, eller merket det i form av kløe som tørr hud gjerne gjør. Og uæh! Sopp, det vil jeg ikke ha i brystvortene mine! Men jeg skal google det! Trodde det i så fall kunne komme under puppene, altså der de henger over, pga fuktighet, det er jo ikke fuktig på brystvorta! Uff, puppesopp. Men skal det gjøre vondt da? Og burde jeg ikke SE det på ett eller annet vis? Nei, jaja, jeg må google! TS Anonymkode: f4c40...c32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #7 Del Skrevet 2. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Haha, ja artig tanke, bare ikke hos meg selv! Kan være den er tørr, men jeg ville liksom tro at jeg SÅ det, eller merket det i form av kløe som tørr hud gjerne gjør. Og uæh! Sopp, det vil jeg ikke ha i brystvortene mine! Men jeg skal google det! Trodde det i så fall kunne komme under puppene, altså der de henger over, pga fuktighet, det er jo ikke fuktig på brystvorta! Uff, puppesopp. Men skal det gjøre vondt da? Og burde jeg ikke SE det på ett eller annet vis? Nei, jaja, jeg må google! TS Anonymkode: f4c40...c32 Puppesopp kan visstnok være skikkelig smertefullt, ja. Jeg har bare hørt om det i forb. med amming, men hvem vet. Jeg tenker at det jo kan komme av at det er blitt litt fuktig under trening eller noe sånt, og så har det vært en trigger... Sopp finnes jo naturlig på huden vår fra før, kanskje på brystene også? Anonymkode: 86ce3...9d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå