AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #1 Skrevet 2. mai 2017 Jeg er alene med ett barn på 3 år. Jeg kunne godt tenke meg en sydentur, men har ingen å reise med. Venninner er i forhold og skal reise med mann og barn. Noen som har reist alene med ett så lite barn? Er det moro? Er redd det blir veldig ensomt? Del gjerne erfaringer 😊 Anonymkode: 3cf35...fe9
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #2 Skrevet 2. mai 2017 Skulle ønske det fantes hoteller som var spesielt anbefalt for aleneforeldre... Anonymkode: 18118...d86 1
strawberry Skrevet 2. mai 2017 #3 Skrevet 2. mai 2017 Har ikke gjort det selv, har ikke barn ennå, men jeg sier go for it! Ta med lesestoff og annet å gjøre på kvelden når ungen er lagt (kan være lurt å ha balkong på rommet), og nyt turen!
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #4 Skrevet 2. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er alene med ett barn på 3 år. Jeg kunne godt tenke meg en sydentur, men har ingen å reise med. Venninner er i forhold og skal reise med mann og barn. Noen som har reist alene med ett så lite barn? Er det moro? Er redd det blir veldig ensomt? Del gjerne erfaringer 😊 Anonymkode: 3cf35...fe9 Har reist alene med to under to år. Hva som går greit kommer helt an på hva du er innstilt på. På dagen er vi ute, når det er spist middag (har alltid mat på hotellene), så er det leggetid for de små. Da er nettbrett, bok, håndarbeid ol. Gull verdt. For små kropper er liten klær, sol og varme, sand og vann gull cerdt når det er kjølig i Norge. Anonymkode: ee60e...315 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #5 Skrevet 2. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skulle ønske det fantes hoteller som var spesielt anbefalt for aleneforeldre... Anonymkode: 18118...d86 Ja det hadde jo vært perfekt! Anonymkode: 3cf35...fe9
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #6 Skrevet 2. mai 2017 Kan dette være noe, fant det selv en gang jeg satt å søkte litt rundt... Har ikke fått prøvd det ut da. http://www.unnis-aktivitetsferie.no/om/ Anonymkode: 82f2e...c83
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #7 Skrevet 2. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har reist alene med to under to år. Hva som går greit kommer helt an på hva du er innstilt på. På dagen er vi ute, når det er spist middag (har alltid mat på hotellene), så er det leggetid for de små. Da er nettbrett, bok, håndarbeid ol. Gull verdt. For små kropper er liten klær, sol og varme, sand og vann gull cerdt når det er kjølig i Norge. Anonymkode: ee60e...315 Dette må ha vært lenge siden, fordi det er ikke tillat å fly alene med to så små barn lenger. Anonymkode: 18118...d86
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #8 Skrevet 2. mai 2017 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan dette være noe, fant det selv en gang jeg satt å søkte litt rundt... Har ikke fått prøvd det ut da. http://www.unnis-aktivitetsferie.no/om/ Anonymkode: 82f2e...c83 Jeg var på sånt treff med dem, der var det ingen som var unge nok til å ha små barn. Veldig pussig hele greia. Anonymkode: 18118...d86
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #9 Skrevet 2. mai 2017 Jeg har vært alene på ferie med datteren min, men da var hun riktignok fem år. Men det hadde ikke vært noe problem om hun var tre heller. Vi hadde all inclusive og et ganske stort hotellområde, uka gikk igrunn med bading og lekeplasser, og stranda. Det trenger egentlig ikke skje noe mer, og jeg storkoste meg som eneste voksne, jeg. Anonymkode: 2e7f4...104
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #10 Skrevet 2. mai 2017 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på sånt treff med dem, der var det ingen som var unge nok til å ha små barn. Veldig pussig hele greia. Anonymkode: 18118...d86 Uff, så rart... Godt du sa det. Anonymkode: 82f2e...c83
bekka79 Skrevet 2. mai 2017 #11 Skrevet 2. mai 2017 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette må ha vært lenge siden, fordi det er ikke tillat å fly alene med to så små barn lenger. Anonymkode: 18118...d86 Hvor har du det fra? Bestiller du eget sete til et eller begge barna og har med bilsete, så er da det lov... Hvis ikke det er en regel som har kommet helt nå nylig da..?
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #12 Skrevet 3. mai 2017 Hvor drar man alene med barn? Kom gjerne med spesifikke hoteller 😄 Anonymkode: 599bb...e8a
Carrot Skrevet 3. mai 2017 #13 Skrevet 3. mai 2017 Hva med å legge omtanke i valg av reisemål, finne noe som er et tilbud til barnet på dagtid, gjerne all inclusive så man slipper lete etter maten med småtten på slep.. Vi dro all inclusive ett år når minsten fortsatt var i barneskolen: http://www.rhodes-beaches.com/faliraki_badeland.htm Nå elsker minsten og vi vann så det var perfekt for oss.. Vi leide bil og dro hit en dag:http://www.rhodesguide.com/travelguide/rhodes_excursions.php?ssp=1 Ellers er kanskje øya litt "Liten" men for all del - verden er stor, finn et sted og prøv en uke.. Liker dere det ikke kan man klare en uke, liker dere det godt kan du ta to uker neste år..
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #14 Skrevet 3. mai 2017 Jeg var en uke på gran Canaria sammen med datteren på fire. Jeg må innrømme at det var litt ensomt/stusselig og kjedelig for meg... Og det stakk litt da vi traff småbarnsfamilier med begge foreldrene.. Jeg har aldri følt meg så alene før... Datteren min storkoste seg, og hadde det helt topp!! Anonymkode: da396...b0f
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #15 Skrevet 3. mai 2017 Har alltid reist alene med min datter. Hun treffer hele tiden barn å leke med, vi har reist til steder som har barneklubber (TUI har bamseklubben og Ving har Lollo og Bernie) på hotellet. Det fine med charter er at du da også en har sikkerhet dersom noe skulle skje deg, dere står ikke helt alene da. Det tidspunktet jeg er mest 'ensom' på er ved middag, men utenom det er det veldig greit. Vi to legger selv opp dagen slik vi ønsker. Noen dager strand, noen dager basseng og noen dager med tur. Veldig behagelig egentlig. Vi har til og med reist til storby på ferie nå når hun blir eldre. Det gikk kjempebra. Anonymkode: 6d2c2...d53 1
bekka79 Skrevet 3. mai 2017 #16 Skrevet 3. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor drar man alene med barn? Kom gjerne med spesifikke hoteller 😄 Anonymkode: 599bb...e8a http://www.tui.no/feriereiser/spania/gran-canaria/bahia-feliz/g-000085/#sommer-17 Vil absolutt anbefale deg å reise hit.. Jeg valgte å bo på playa feliz. Men det er 3 samarbeidende hoteller.. Så du kan velge hvilket bassengområde du ønsker å bruke. Anbefaler også å bestille med all inklusive, helt suverent når man reiser med barn! Og det er veldig bra mat der, et godt utvalg til alle måltider, og snacks, is og drikke hele dagen (og en av kvelden kan man spise på en tapasresturant). Bamseklubb er det også der, show nesten hver kveld:) Nå var barna mine litt større når jeg reiste dit alene med de, men møtte på ei som reiste alene med 2 små og det var 3 gang hun var der alene med barna. Jeg har reist mye med ungene, vi har vært der 2 ganger.. Og det er det ungene også ser på som sitt favoritthotell anbefales!!!
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #17 Skrevet 3. mai 2017 Hva med å reise til et av familiehotellene som har barneklubb? Ungene syns det er kjempestas med barneklubb, og du kan få et par timer alene på dagtid. Anonymkode: bf41f...25b
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #18 Skrevet 3. mai 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette må ha vært lenge siden, fordi det er ikke tillat å fly alene med to så små barn lenger. Anonymkode: 18118...d86 "Det er som regel tillatt å reise alene med to barn under 2 år, forutsatt at du har bestilt eget sete til ett av barnet og har med bilsete." https://www.abcnyheter.no/reise/2015/06/20/226424/dette-ma-du-vite-du-skal-fly-med-smabarn Anonymkode: bf41f...25b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå