Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lærer meg piano. Dette er bare eksempel noter som jeg skal gå ut i fra.

Jeg skjønner at jeg skal ta akkorden G maj7, men det er vel noe annet jeg på trykke på for og få mer konkrete detaljerte lyder om dere skjønner? Hvor skal det stå på linjene? Jeg er hel fersk på noter

IMG_1771.JPG

Anonymkode: 62247...fa1

AnonymBruker
Skrevet

Det pleier å være en linje for hver hånd.

Anonymkode: b4705...e36

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du bare spiller akkordene og ikke én og én note, så er det ikke mer lyd å få. Ser dette stykket kun er for den ene hånda, så du vil få mer "detaljerte lyder" når du får på den andre hånda også

Anonymkode: f4fc8...98f

Skrevet (endret)

spill akkorden (Gmaj7 altså) med venstre hånd. Spill notelinjen (4 ganger D) med høyre hånd.

Det er første halvdel av første takt

Endret av Pudderrosa
Skrevet

Kan være det er lettest å starte på linje fire, der teksten begynner, da er det nok lettere å kjenne igjen melodien og forstå sammenhengen mellom hvordan du vil det skal høres ut og hva som står :)  De notene som står skrevet på notelinjen der skal tilsvare vokalen, og matche teksten som står under :)

Skrevet (endret)

Ta en hånd av gangen :)

Notene spilles med høyre hånd, det bør læres først. Akkordene bør "pugges", Finn et hefte eller et sted på nettet hvor du kan skrive ut, og pugg så akkordene i feks denne låten. Står det feks A7, så vet du hvilke (normalt tre) tangenter du skal trykke ned, er en vanesak :) 

Bør imidlertid begynne med en enda enklere sang, f.eks. en som bare har akkorder som C og G. Søk på piano lessons easy eller beginner så finner du nok noe :)

Endret av JackIost
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...