AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #1 Skrevet 2. mai 2017 Er det vanlig at legen åpner døren for en pasient eller vanlig at man åpner og går ut selv? Anonymkode: 35901...4ea
EvaLena Skrevet 2. mai 2017 #3 Skrevet 2. mai 2017 Noen ganger åpner legen, andre ganger jeg. Spørs hvem av oss som kommer til døra først
Frukthage Skrevet 2. mai 2017 #4 Skrevet 2. mai 2017 Legen min gjør det, men han er av "den gamle skolen".
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #7 Skrevet 2. mai 2017 Har erfaring med begge deler. Fastlegen åpner, en spesialist jeg går til åpner ikke. Og har hatt mange andre leger opp gjennom årene og det har vært litt av hvert. Anonymkode: 566cc...9d0
Wilma89 Skrevet 2. mai 2017 #8 Skrevet 2. mai 2017 Legen min åpner alltid døra for meg når jeg skal inn. Også lar hun alltid meg gå først inn på kontoret. Slår aldri feil😆 Jeg åpner døra selv når jeg skal ut. Da blir hun sittende ved pc'en sin for å skrive😊 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #9 Skrevet 2. mai 2017 legen sitter alltid igjen og noterer eller hva han gjør, så jeg går ut døra på egen hånd Anonymkode: 08a15...efe
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #10 Skrevet 2. mai 2017 Ja, fastlegen min gjør alltid det. Veldig hyggelig lege forresten. Anonymkode: 6e5fe...ce1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #11 Skrevet 2. mai 2017 En person på krykker, en mamma med barnevogn og andre som trenger hjelp er det vanlig høflighet å åpne døren til. De fleste leger er utstyrt med høflighet i bagasjen. Er det en pasient som aldri blir ferdig, ikke forstår at dette fører ingen steds hen å argumentere mer med, eller andre ting som legen må markere en slutt på, er det og helt normalt at legen åpner døren for pasienten for å avbryte og markere at nå får du ikke mer tid, her er andre pasienter som venter. Noen pasienter tar ikke tre eller flere hint om å bli ferdig, da er en åpen dør en av metodene eller hjelpemidlene leger har. Anonymkode: e98a3...170
Spiteful Skrevet 2. mai 2017 #12 Skrevet 2. mai 2017 De nyeste legen på kontoret gjør det, men de som har vært der lenge (legen min) bare roper opp navnet.
TML0802 Skrevet 2. mai 2017 #13 Skrevet 2. mai 2017 Min fastlege åpner alltid døren for meg og gir meg et håndtrykk når jeg går! Aldri opplevd noe annet.
Sirah Skrevet 2. mai 2017 #14 Skrevet 2. mai 2017 9 minutter siden, Wilma89 skrev: Legen min åpner alltid døra for meg når jeg skal inn. Også lar hun alltid meg gå først inn på kontoret. Slår aldri feil😆 Jeg åpner døra selv når jeg skal ut. Da blir hun sittende ved pc'en sin for å skrive😊 Samme gjør min Har aldri tenkt over det 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #15 Skrevet 2. mai 2017 Det virker forresten som om mange tror at TS mener om legen åpner døra når dere kommer inn på kontoret. TS skrev jo ut så regnet med hun siktet til slutten av timen. Når det gjelder når jeg kommer inn til legen, så står døra åpent og han lar meg gå inn først Anonymkode: 08a15...efe 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #16 Skrevet 2. mai 2017 Jeg husker ikke. Har aldri tenkt over det. Anonymkode: 9f96a...a8b 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #17 Skrevet 2. mai 2017 Min lege åpner og lukker døren både på vei inn og ut. Dette gjør hun med alle sine pasienter. I hvertfall slik jeg har sett. Anonymkode: 8fd01...04b 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #18 Skrevet 2. mai 2017 Går ut selv. Jeg sitter ganske rett ved døra og legen sitter litt lengre unna. Har vært perioder der jeg har måttet hatt oppfølging hver uke til annenhver uke pga diverse mangler og alvorlig astma o.l, så kjenner legen ganske godt og har derfor ingen behov for at han åpner døra for meg. Anonymkode: c2cd2...965 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #20 Skrevet 2. mai 2017 Legen min kom ut og hentet pasientene sine ved å si navnet og gikk først og åpnet døren når man sa hadet. Jeg har opplevd å måtte gå ut selv også hos andre leger og da blir det litt mer usikkert synes jeg, "er timen over nå?" "Kan jeg gå nå?" kan man lure på og det kan bli litt kleint. Det er nok også mye mer hygienisk at legen henter og følger pasienten ut og inn så slipper det å bli millioner av bakterier på håndtak og diverse. Jeg prøver å unngå å ta legen i hånda og lese og ta på blader og andre ting på venteværelser for å unngå alle sykdomsbakteriene. Anonymkode: 600dc...194 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå