AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #1 Del Skrevet 2. mai 2017 Ja da gikk jeg siste året på VGS og det nærmer seg slutten. Alle mine venner skal enten gå på folkehøyskole eller studere i andre byer, jeg er den eneste som blir i Oslo for å jobbe. Jeg er en del av en skikkelig god vennegjeng som ofte finner på ting, men jeg er veldig spent på hva som skjer med den når alle flytter. Vil alle få nye venner og ny vennegjeng der de flytter? Vil ikke vår gjeng lenger være den sentrale vennegruppen i deres liv? Hvor ofte er det realistisk at vi treffes, kun i ferier? Kjenner at jeg liker ikke det her altså. Skulle ønske alle bare ble i Oslo. Anonymkode: 3a823...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #2 Del Skrevet 2. mai 2017 Er vel ingen fasitsvar om hva som vil skje. Hos oss var det litt forskjellig. De fleste av oss fortsatte og bo der vi møttes og gikk på skole før. Ikke langt unna i alle fall (times tid). Vi fortsatte og møtes. Noen var jeg med flere ganger i uka. Det var gjerne en fest en gang i uka eller hver annen uke. De som bodde langt unna inviterte oss andre gjerne en gang inninellom. Kanskje hver tredje måned eller så. Ikke alle kunne det selvsagt, ofte er det andre ting som skjer eller dårlig råd. De alle sammen har vært innom en del der vi andre holder til siden det er der de har familien sin. Nå er det 8 år siden jeg gikk på VGs og jeg har selv fått barn. Hadde god kontakt med alle helt til jeg fikk barn. Da har jeg kun holdt kontakt med de nærmeste. Det er på grunn av tiden man har når man får barn. Når de er større er jeg ganske sikker på at vi kan gjenoppta kontakten om vi vil. Mulig vi har blitt for forskjellige da. Dette var vel litt utenfor spørsmålene dine. Men det går helt sikkert bra. Mye kontakt via sosiale nettverk også nå så ikke som man ikke kan snakkes selv om avstanden er lenger enn før. Anonymkode: ebb38...c90 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #3 Del Skrevet 2. mai 2017 Mine venner reiste alle til forskjellige byer og land etter VGS og fikk nye studievenner og jobbvenner. Vi møtes ca. 1-4 ganger i året når vi kommer tilbake i ferier. Er jo ikke alltid noen reiser hjem i feriene heller. De fleste fikk seg en jobb på stedet de flyttet til og jobber der i feriene. Vi anser hverandre som veldig gode venner fortsatt (6 år siden vgs), men alle reiste jo ut for å skape sine egne liv og opplevelser, så det blir selvsagt slik at vi ses mindre enn før. Anonymkode: 73d9c...47f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #4 Del Skrevet 3. mai 2017 Hvem vet Min vgsgjeng smuldret sakte men sikkert opp. De første årene passet vi på å møtes hver sommer og hver jul. Men så kunne færre og færre. Til slutt var det meg og en kompis igjen. Vi møtes enda, men blir jo ikke akkurat noen"gjeng". Min samboers vennegjeng fra vgs er enda nære. Er snart 20 år siden han gikk ut av vgs. Anonymkode: 9c905...8a1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
_popcorn_ Skrevet 3. mai 2017 #5 Del Skrevet 3. mai 2017 Min vennegjeng prøvde noen få år å finne på ting i ferier når alle var hjemme, det holdt noen få år. De som flyttet hjem etter studiene og fikk barn fikk kontakt igjen. Vi som ble boende utenbys har ikke kontakt. De siste 8-10 årene har det begrenset seg til gratulere-meldinger på facebook. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 3. mai 2017 #6 Del Skrevet 3. mai 2017 Vennegjengen min spredte seg over hele landet. Vi samles alle en gang i året, ellers møtes vi litt sporadisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #7 Del Skrevet 3. mai 2017 Min venninnegjeng fra VGS møtes en gang i året, på sommeren. Det er nå over 20 år siden vi gikk ut. Noen bor i utlandet så vi prøver å legge det tid når de er i Norge på ferie. Anonymkode: 7527c...4a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #8 Del Skrevet 3. mai 2017 I gjengen min flyttet flere av oss mange timer unna, i forskjellige byer. Har kun møtt igjen en av de når hun var i byen jeg flyttet til.. Er litt trist egentlig, siden vi var en god gjeng. Tror de andre møtes litt oftere siden de har familie der vi gikk vgs, mens jeg flyttet tilbake til hjemstedet mitt. Anonymkode: f0e79...5ed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #9 Del Skrevet 3. mai 2017 Mine nærmeste venninner i dag er de jeg traff på vgs. Jeg er 31 år og vi har veldig god kontakt enda. Vi flyttet litt her og der etter vgs, men alle endte opp tilbake i Oslo til slutt. Anonymkode: bb2f2...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #10 Del Skrevet 3. mai 2017 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja da gikk jeg siste året på VGS og det nærmer seg slutten. Alle mine venner skal enten gå på folkehøyskole eller studere i andre byer, jeg er den eneste som blir i Oslo for å jobbe. Jeg er en del av en skikkelig god vennegjeng som ofte finner på ting, men jeg er veldig spent på hva som skjer med den når alle flytter. Vil alle få nye venner og ny vennegjeng der de flytter? Vil ikke vår gjeng lenger være den sentrale vennegruppen i deres liv? Hvor ofte er det realistisk at vi treffes, kun i ferier? Kjenner at jeg liker ikke det her altså. Skulle ønske alle bare ble i Oslo. Anonymkode: 3a823...292 He He. Jeg tror ikke det forblir. VGS varer kort og vennskapene blir overfladiske. Mye fordi man er så ung så det har ingenting med VGS å gjøre men alderen og omstendigheter som gjør det sånn. Man er visst så ung da. Jeg tror ikke dere kommer til å treffes etter VGS. Det du spør om varierer veldig. :-) Anonymkode: 3a216...cca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #11 Del Skrevet 3. mai 2017 Min gjeng spredte seg over hele landet og alle trodde vi skulle være like bestevenner. Men nope, folk får seg nye venner, og med tiden formes de av nytt miljø og plutselig har man ikke felles interesser lenger eller lyst til å prioritere hverandre. Noen få fortsatte jeg å være like gode venner med når vi var hjemme i ferier osv i noen år, de jeg liksom skulle ende opp på gamlehjem med, men femten år senere er det ingen av de frs vgs jeg henger med eller har kontakt med uten om et par likes i året på Facebook. Anonymkode: f70df...704 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuglekvitter__ Skrevet 3. mai 2017 #12 Del Skrevet 3. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Min gjeng spredte seg over hele landet og alle trodde vi skulle være like bestevenner. Men nope, folk får seg nye venner, og med tiden formes de av nytt miljø og plutselig har man ikke felles interesser lenger eller lyst til å prioritere hverandre. Noen få fortsatte jeg å være like gode venner med når vi var hjemme i ferier osv i noen år, de jeg liksom skulle ende opp på gamlehjem med, men femten år senere er det ingen av de frs vgs jeg henger med eller har kontakt med uten om et par likes i året på Facebook. Anonymkode: f70df...704 Oi, du er gammel. Hvis det er så lenge siden så er det ikke så rart du dere ikke har kontakt lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #13 Del Skrevet 3. mai 2017 Det som skjedde med min vennegjeng var at de fleste ble kjipe kjerringer da de fikk seg mann og barn så jeg ditcha de fleste av de. Holder meg til single venner, de har hvertfall noe interessant å si og ikke bare oppussing, par-ferie og hva lille Ludwig Rafaello dreit i bleia si.. Anonymkode: f808f...6cf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #14 Del Skrevet 3. mai 2017 Halvparten av vennegjengen befinner seg i samme by, mens den resterende halvparten (inkludert meg) har spredt seg rundt i landet. Jeg ser dem bare når jeg er hjemme, og nå tilbringer jeg feriene i stor grad i studiebyen. Når vi først treffes merker vi ikke at det har gått så lang tid, men det blir veldig sjeldent for tiden, og jeg skulle ønske at vi traff hverandre hyppigere. De som er igjen i byen treffes av og til (når de vil og kan). Jeg tror alle i vennegjengen anser dette som en naturlig del av det å begynne på studier og voksenlivet. Det er vel ingen som har forventet mer kontakt, selv om vi gjerne skulle ha hatt det. Det er klart at vennene dine vil få seg nye venner. Anonymkode: cd0a0...210 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #15 Del Skrevet 3. mai 2017 29 minutter siden, fuglekvitter__ skrev: Oi, du er gammel. Hvis det er så lenge siden så er det ikke så rart du dere ikke har kontakt lenger. Ja, for starten av tredveårene er kjempegammelt du din spirrevipp! Jeg har heller ikke kontakt med noen av venninnene fra vgs. Anonymkode: 00162...cc4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2017 #16 Del Skrevet 3. mai 2017 Et år siden jeg gikk ut av vgs, de fleste av vennene mine bor i samme by enda. Jeg dro på folkehøgskole men vi treffes i ferier og de gangene jeg er hjemme! Vi har klart å holde kontakten ganske greit, men merker at ting ikke er det samme som da vi gikk på vgs, da vi traff hverandre så å si hver eneste dag. Får se hva fremtiden bringer! Anonymkode: b1904...537 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #17 Del Skrevet 5. mai 2017 15 år siden jeg var russ og mine beste venninner er fortsatt de fra vgs. Vi ses ikke så ofte (travelt med jobb, mann, barn), men møtes jevnlig og alle er der for hverandre når det trengs. Men det kom ikke av seg selv og man må jobbe for å holde kontakten Anonymkode: 7c579...7a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ekkoet Skrevet 5. mai 2017 #18 Del Skrevet 5. mai 2017 (endret) Vi var vel ca 15 stk som var i gjeng siste året på vgs (litt etter hvem man teller med) Så kom millitæret, her ble man spredt litt utover tid og geografi, men etter 1 år var alle tilbake og det var tid for studier. I løpet av de 5 neste årene flyttet alle unntatt 3 på en eller måte utenbys/utenlands for studier. Noen så mye som 5 år, andre for 2. Etter 5 år, når studiene for det meste var ferdige kom vel ca halvparten tilbake og fikk seg jobb i samme by. Resten jobbet/studerte videre i utlandet eller andre byer. Senere kom resten og sigende tilbake, med unntak av 3 som har bosatt seg utenbys/utenlands. De andre 11 er tilbake i samme by og finner på ting jevnlig. Alle har forpliktelser, så er ikke like hyppig som før, men man treffes i mindre eller større grupper. Det er nå snart 20 år siden vgs. Endret 5. mai 2017 av ekkoet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2017 #19 Del Skrevet 5. mai 2017 Min vennegjeng besto av rundt 15 stykker som alltid spise lunsj i lag og som hadde filmkvelder og sånn, men det var noen som var mer "venner" enn andre. Personlig ser jeg bare en av dem enda. Hvis vi hadde hatt en reuinion så hadde vi sikkert hatt det veldig kjekt, men jeg har egentlig bare behov for å møte hun ene. Noen av dem har jeg seriøst ikke sett siden vgs. Anonymkode: 6dddf...87b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjauritz Skrevet 5. mai 2017 #20 Del Skrevet 5. mai 2017 Noen har jeg fremdeles kontakt med, andre har jeg ikke møtt siden sommeren vi gikk ut. Et par flyttet utenlands, noen til andre byer, noen ble i byen. Jeg flyttet noen år senere til kjæresten min sin hjemby. Men jeg har kontakt med de jeg var nærmest. Mine 2 beste venner og jeg har holdt sammen siden barne/ungdomsskolen, og vi møtes så ofte vi kan. Kan gå opptil 6mnd mellom hver gang, men ikke lenger. Snakker også på telefonen minst 3 ganger i uken. Håper jeg har dem for alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå