Gå til innhold

Utgått Vom & Hundemat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kom nettopp hjem fra dyrebutikken og åpnet pakken med Vom & Hundemat (Taste), og så at kjøttet var litt slappere i fargen enn normalt. Ettersom det er en frysevare tenkte jeg ikke på å sjekke datoen før jeg kjøpte det, men ser nå at det står januar 2017 som "best før"-dato. Det lukter ikke dårlig(ere enn normalt...).

Posen er åpnet og jeg fikk ikke med kvittering, så jeg lurer egentlig bare på om andre har gitt utgått V&H til sin hund. Gikk det greit, eller ble hunden dårlig i magen? Vi gir V&H ved siden av annet for, så det er ikke det eneste hunden vår får.

Anonymkode: 1317b...45d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunder er åtselsetere så de blir ikke dårlig i magen av litt utgått kjøtt :-). Eneste som er er at etter tgått dato vil vitamininnholdet reduseres over tid.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Portvinpiken skrev:

Hunder er åtselsetere så de blir ikke dårlig i magen av litt utgått kjøtt :-). Eneste som er er at etter tgått dato vil vitamininnholdet reduseres over tid.

Ikke det? Har møtt nok av hunder som er blitt dårlig av dårlig mat.

Anonymkode: 56be4...a36

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det har vært fryst hele tiden er det ikke farlig :) 

Anonymkode: ffa6f...60a

Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke det? Har møtt nok av hunder som er blitt dårlig av dårlig mat.

Anonymkode: 56be4...a36

Av rent frossent kjøtt som er gått ut på dato med et par md altså?

Ja, jeg vil tro at noen hunder kan reagere på enkelte ting, men hunder kan leve på søppel og matrester (ikke nødvendigvis sunt!), og de spiser altså døde dyr som er råtne. Så i prinsippet er dt ikke farlig dt TS spør om nei.

AnonymBruker
Skrevet

9 av 10 ganger har det gått greit. I verste fall har det blitt litt løs avføring på tur, ikke sprutbæsj midt på natta liksom. Er den veldig dårlig vil som regel hunden nekte og spise. Hvis du ikke synes det lukter råttent hadde jeg prøvd å gi det. Dessuten er den helt fin noen få mnd over datoen så lenge kjølekjeden ikke er brutt, de gangene jeg har fått dårlig vom har det vært fra private forhandlere med tvilsom kjølehåndtering. 

Anonymkode: 44488...6dc

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Noen mnd fra eller til har ikke noe å si med frossen mat.

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar! Da føler jeg meg trygg nok til å gi han et par biter, så får jeg heller følge med på magen hans :)

Jeg kjøpte det på en seriøs dyrebutikk jeg har handlet hos i to år, så er trygg på at det har blitt oppbevart korrekt.

Anonymkode: 1317b...45d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...