AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #1 Del Skrevet 2. mai 2017 Vurderer å ha 18-års bursdagsfest i en offentlig park. Jeg synes det virker som en veldig god idé da vi ikke har så god plass hjemme hos meg (eller, kunne jo feiret hjemme men ville blitt litt trangt.) Tenkte å ha aktiviteter med premier, grilling og musikk. Har noe liggeunderlag men kommer til å be folk ha med seg så det er nok til alle. Det jeg synes er rart er at jeg aldri har vært i en bursdag i en park (men unntak av barnebursdager), har prøvd å søke litt rundt og har funnet veldig lite informasjon og erfaringer rundt dette. Og jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke er mer utbredt, det er jo perfekt for folk med litt lite plass. Er det noen konsekvenser jeg ikke har tenkt på som er grunnen til dette? Har dere noen erfaringer rundt å hoste eller være i bursdagsfest? Og tips mottas selvfølgelig med stor takk Kommer til å invitere rundt 30 personer btw. Anonymkode: f0003...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #2 Del Skrevet 2. mai 2017 helt ok, men det er ikke lov å drikke alkohol offentlig så du bør planlegge et edruelig selskap. Anonymkode: dc975...45e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #3 Del Skrevet 2. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vurderer å ha 18-års bursdagsfest i en offentlig park. Jeg synes det virker som en veldig god idé da vi ikke har så god plass hjemme hos meg (eller, kunne jo feiret hjemme men ville blitt litt trangt.) Tenkte å ha aktiviteter med premier, grilling og musikk. Har noe liggeunderlag men kommer til å be folk ha med seg så det er nok til alle. Det jeg synes er rart er at jeg aldri har vært i en bursdag i en park (men unntak av barnebursdager), har prøvd å søke litt rundt og har funnet veldig lite informasjon og erfaringer rundt dette. Og jeg skjønner ikke helt hvorfor det ikke er mer utbredt, det er jo perfekt for folk med litt lite plass. Er det noen konsekvenser jeg ikke har tenkt på som er grunnen til dette? Har dere noen erfaringer rundt å hoste eller være i bursdagsfest? Og tips mottas selvfølgelig med stor takk Kommer til å invitere rundt 30 personer btw. Anonymkode: f0003...6bb Være i bursdagsfest i park skulle det stå* 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: helt ok, men det er ikke lov å drikke alkohol offentlig så du bør planlegge et edruelig selskap. Anonymkode: dc975...45e Ja det skjønner jeg men det skal nok gå fint. Det er bare "helt ok"? Er hjemmefest egentlig bedre? Anonymkode: f0003...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #4 Del Skrevet 2. mai 2017 Så lenge det ikke er alkohol i bildet, lav musikk dersom det er boligområde rundt, og du har mulighet til å rydde rett etter festen eller tidlig neste morgen så kjør på Anonymkode: e991c...c3b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #5 Del Skrevet 2. mai 2017 Null problem med fest med alkohol i parken Enig at dere burde å tenke på lydnivået. Anonymkode: 9424c...6e6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #6 Del Skrevet 2. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Null problem med fest med alkohol i parken Enig at dere burde å tenke på lydnivået. Anonymkode: 9424c...6e6 og det å rydde etter seg- Anonymkode: 9424c...6e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #7 Del Skrevet 2. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Null problem med fest med alkohol i parken Enig at dere burde å tenke på lydnivået. Anonymkode: 9424c...6e6 Alkohol er da ikke lovlig på offentlige områder? Går jo selvfølgelig an å riske det, men kjipt om man blir tatt Anonymkode: e991c...c3b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #8 Del Skrevet 2. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Alkohol er da ikke lovlig på offentlige områder? Går jo selvfølgelig an å riske det, men kjipt om man blir tatt Anonymkode: e991c...c3b Jeg er 36 år, gjort det mange ganger, politiet kjører bare forbi selvom de ser at det drikkes alkohol. Oppfører man seg bra, blir det godtatt. Så Offiesielt i PARK er det ikke lov, uofissielt er det lov. Men pass på at det ikke blir det fyllekalas med høy musikk, for da blander seg politiet seg inn, for da forstyrer du ro og orden. Anonymkode: 9424c...6e6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #9 Del Skrevet 2. mai 2017 Det er ulovlig å drikke på offentlig sted, og en park går under den regelen. De som drikker kan bli bøtelagt. Synes at en alkoholfri feiring i parken høres kjempekoselig ut, men kanskje aller best som en bursdagslunsj/piknikk? Utpå kvelden kommer jo gjerne myggen og det blir kaldere. Arrangerer du på formiddagen eller ettermiddagen, framfor kvelden, understreker du samtidig at det er en alkoholfri, hyggelig sammenkomst og ikke en fyllefest (jeg forbinder fest i parker med drita full russ, men det er kanskje bare meg). Grillmat er jo en god ide, ellers kan jo servere jordbær/frukt, rundstykker, forskjellig fingermat, smoothies/juice, hjemmelaget iskaffe, kake - bare seremonien som setter grenser for god mat på en piknikk! Du kan dekke bakken med fine pledd, kanskje henge opp noen ballonger eller pynt i trærne rundt, ha fint engangsbestikk (hvis det finnes 😂 Tenker for eksempel servere mozell i plastglass med stett feks), behagelig musikk og kanskje noen leker/aktiviteter som du selv nevner. Jeg hadde synes at dette var en fantastisk fin bursdagsfeiring i hvertfall! Hadde jeg vært født på sommeren skulle jeg definitivt tenkt på dette - bare vært på en lokal strand i stedet, siden vi ikke har noen egnet park her jeg bor. Husk å rydde etter dere! Lykke til! Anonymkode: 03ae0...323 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #10 Del Skrevet 2. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg er 36 år, gjort det mange ganger, politiet kjører bare forbi selvom de ser at det drikkes alkohol. Oppfører man seg bra, blir det godtatt. Så Offiesielt i PARK er det ikke lov, uofissielt er det lov. Men pass på at det ikke blir det fyllekalas med høy musikk, for da blander seg politiet seg inn, for da forstyrer du ro og orden. Anonymkode: 9424c...6e6 Det er nå fortsatt ulovlig, selv om politiet ikke nødvendigvis bruker ressurser på noen som sitter pent og rolig med ølen sin uten å forstyrre noen. Anonymkode: 03ae0...323 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #11 Del Skrevet 2. mai 2017 Hvordan slipper russen unna om det er ulovlig å drikke i offentligheten? Anonymkode: dc73e...c09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #12 Del Skrevet 2. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er ulovlig å drikke på offentlig sted, og en park går under den regelen. De som drikker kan bli bøtelagt. Synes at en alkoholfri feiring i parken høres kjempekoselig ut, men kanskje aller best som en bursdagslunsj/piknikk? Utpå kvelden kommer jo gjerne myggen og det blir kaldere. Arrangerer du på formiddagen eller ettermiddagen, framfor kvelden, understreker du samtidig at det er en alkoholfri, hyggelig sammenkomst og ikke en fyllefest (jeg forbinder fest i parker med drita full russ, men det er kanskje bare meg). Grillmat er jo en god ide, ellers kan jo servere jordbær/frukt, rundstykker, forskjellig fingermat, smoothies/juice, hjemmelaget iskaffe, kake - bare seremonien som setter grenser for god mat på en piknikk! Du kan dekke bakken med fine pledd, kanskje henge opp noen ballonger eller pynt i trærne rundt, ha fint engangsbestikk (hvis det finnes 😂 Tenker for eksempel servere mozell i plastglass med stett feks), behagelig musikk og kanskje noen leker/aktiviteter som du selv nevner. Jeg hadde synes at dette var en fantastisk fin bursdagsfeiring i hvertfall! Hadde jeg vært født på sommeren skulle jeg definitivt tenkt på dette - bare vært på en lokal strand i stedet, siden vi ikke har noen egnet park her jeg bor. Husk å rydde etter dere! Lykke til! Anonymkode: 03ae0...323 Kjenner ingen som noen gang har fått bot av å drikke i en park/strand. jeg er 36 år. Du kan ikke forhindre folk å ta med alkohol/drikke alkohol, og tillegg er ikke du ansvarlig for dems handlinger. Så hvis du er bekymra for at folk skal drikke, anbefaler jeg deg heller å ha fest hjemme, men som sagt jeg har grilla og drukket alkohol i parker og strender hvor politiet har vært til stede og sett oss, og bare kjørt videre. Anonymkode: 9424c...6e6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pterinochilus Skrevet 2. mai 2017 #13 Del Skrevet 2. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nå fortsatt ulovlig, selv om politiet ikke nødvendigvis bruker ressurser på noen som sitter pent og rolig med ølen sin uten å forstyrre noen. Anonymkode: 03ae0...323 Tror det varierer veldig fra sted til sted. Her i Oslo er det greit å drikke i parkene så lenge man ikke er til sjenanse. Andre steder slår politiet faktisk ned på det. http://www.tv2.no/a/7105653/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #14 Del Skrevet 2. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvordan slipper russen unna om det er ulovlig å drikke i offentligheten? Anonymkode: dc73e...c09 De gjør ikke det. Russen får vite tidlig i april av politiet eller russepresident at drikking på offentlige plasser er ulovlig. Å drikke ute i skogen en plass eller privat eiendom er noe annet. Anonymkode: e991c...c3b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #15 Del Skrevet 2. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kjenner ingen som noen gang har fått bot av å drikke i en park/strand. jeg er 36 år. Du kan ikke forhindre folk å ta med alkohol/drikke alkohol, og tillegg er ikke du ansvarlig for dems handlinger. Så hvis du er bekymra for at folk skal drikke, anbefaler jeg deg heller å ha fest hjemme, men som sagt jeg har grilla og drukket alkohol i parker og strender hvor politiet har vært til stede og sett oss, og bare kjørt videre. Anonymkode: 9424c...6e6 Jeg er innom bøteregisteret gjevnlig i jobben min, og en bøteleggelse for å drikke på offentlig sted er ikke uvanlig. Men kommer som regel sammen med at man har laget bråk, siden politiet heldigvis som regel har viktigere ting å bøtelegge folk som oppfører seg greit. Oppfører TS og vennene seg fint og det ikke utvikler seg til noen rølpefyllefest får de antakelig være i fred fra politiet, selv om de drikker litt. Men det endrer ikke at det faktisk ER ulovlig, og da synes jeg personlig det er greit å la det være - og ikke oppfordre andre til det heller. Selvfølgelig kan man ikke kontrollere hva andre gjør, eller om de drikker. Men man kjenner jo folkene man inviterer og man velger selv premissene for festen. JEG hadde lagt opp til en koselig bursdagslunsj eller etter ettermiddagspiknikk uten alkohol. TS kan selvsagt gjøre som hun vil Anonymkode: 03ae0...323 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #16 Del Skrevet 2. mai 2017 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ulovlig å drikke på offentlig sted, og en park går under den regelen. De som drikker kan bli bøtelagt. Synes at en alkoholfri feiring i parken høres kjempekoselig ut, men kanskje aller best som en bursdagslunsj/piknikk? Utpå kvelden kommer jo gjerne myggen og det blir kaldere. Arrangerer du på formiddagen eller ettermiddagen, framfor kvelden, understreker du samtidig at det er en alkoholfri, hyggelig sammenkomst og ikke en fyllefest (jeg forbinder fest i parker med drita full russ, men det er kanskje bare meg). Grillmat er jo en god ide, ellers kan jo servere jordbær/frukt, rundstykker, forskjellig fingermat, smoothies/juice, hjemmelaget iskaffe, kake - bare seremonien som setter grenser for god mat på en piknikk! Du kan dekke bakken med fine pledd, kanskje henge opp noen ballonger eller pynt i trærne rundt, ha fint engangsbestikk (hvis det finnes 😂 Tenker for eksempel servere mozell i plastglass med stett feks), behagelig musikk og kanskje noen leker/aktiviteter som du selv nevner. Jeg hadde synes at dette var en fantastisk fin bursdagsfeiring i hvertfall! Hadde jeg vært født på sommeren skulle jeg definitivt tenkt på dette - bare vært på en lokal strand i stedet, siden vi ikke har noen egnet park her jeg bor. Husk å rydde etter dere! Lykke til! Anonymkode: 03ae0...323 Takk for svar og gode idéer Jeg kjenner vennene mine såpass godt at fyllefest blir det nok ikke uansett, men å ha det om dagen når det er varmt og sol er nok lurt uansett. Kom gjerne med flere forslag dere som har! Til dere som diskuterer alkohol: Jeg tenker at jeg ikke kommer til å servere eller drikke alkohol, men om noen tar med en cider eller to skal jeg ikke nekte dem det. Har noen noe innspill angående antall? Er 30 passende eller litt mye? Jeg kan invitere noen færre (folk som blir glad for å bli invitert men ikke forventer det) om dere tror det er bedre? Men grupperinger blir det nok uansett, så da spiller det kanskje ingen rolle om det er 20 eller 30 der? Eller? Anonymkode: f0003...6bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #17 Del Skrevet 2. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er innom bøteregisteret gjevnlig i jobben min, og en bøteleggelse for å drikke på offentlig sted er ikke uvanlig. Men kommer som regel sammen med at man har laget bråk, siden politiet heldigvis som regel har viktigere ting å bøtelegge folk som oppfører seg greit. Oppfører TS og vennene seg fint og det ikke utvikler seg til noen rølpefyllefest får de antakelig være i fred fra politiet, selv om de drikker litt. Men det endrer ikke at det faktisk ER ulovlig, og da synes jeg personlig det er greit å la det være - og ikke oppfordre andre til det heller. Selvfølgelig kan man ikke kontrollere hva andre gjør, eller om de drikker. Men man kjenner jo folkene man inviterer og man velger selv premissene for festen. JEG hadde lagt opp til en koselig bursdagslunsj eller etter ettermiddagspiknikk uten alkohol. TS kan selvsagt gjøre som hun vil Anonymkode: 03ae0...323 Jeg oppfordrer ikke til noe som helst,men jeg akter ikke sitte juge om hvordan ting egentlig fungerer. Anonymkode: 9424c...6e6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 2. mai 2017 #18 Del Skrevet 2. mai 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Være i bursdagsfest i park skulle det stå* Ja det skjønner jeg men det skal nok gå fint. Det er bare "helt ok"? Er hjemmefest egentlig bedre? Anonymkode: f0003...6bb Ville spurt kommunen/politiet om det går an å ha en slik fest i en offentlig park. Nå kjenner ikke jeg regelverket, men det kan lønne seg å ta en telefon eller to barer for sikkerhets skyld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #19 Del Skrevet 2. mai 2017 2 minutter siden, Honey Dew skrev: Ville spurt kommunen/politiet om det går an å ha en slik fest i en offentlig park. Nå kjenner ikke jeg regelverket, men det kan lønne seg å ta en telefon eller to barer for sikkerhets skyld. Du tuller? Anonymkode: 9424c...6e6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helloAdele Skrevet 2. mai 2017 #20 Del Skrevet 2. mai 2017 36 minutter siden, Honey Dew skrev: Ville spurt kommunen/politiet om det går an å ha en slik fest i en offentlig park. Nå kjenner ikke jeg regelverket, men det kan lønne seg å ta en telefon eller to barer for sikkerhets skyld. De blir jo ikke mer enn 30, tror nok det går greit:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå