GlitterGlitter Skrevet 2. mai 2017 #1 Del Skrevet 2. mai 2017 Hei! Noen her som har brukt Finacea før? Virkestoffet er azealinsyre. Har fått denne + Tetralysal på resept (har gode erfaringer med denne) mot lett akne. Noen med erfaringer? Er den uttørrende på lik linje som Epiduo/Differin? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hadley Skrevet 2. mai 2017 #2 Del Skrevet 2. mai 2017 Hei. Jeg har prøvd! Nei, jeg synes ikke den er uttørrende som mange andre kremer (Epiduo f,eks). Litt sår og rød hud i begynnelsen, men når du blir vant til den og jeg våkner i alle fall med helt OK hud morgenen etter. Men alle er forskjellige. Min hud tåler det aller meste. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitterGlitter Skrevet 2. mai 2017 Forfatter #3 Del Skrevet 2. mai 2017 6 minutter siden, Hadley skrev: Hei. Jeg har prøvd! Nei, jeg synes ikke den er uttørrende som mange andre kremer (Epiduo f,eks). Litt sår og rød hud i begynnelsen, men når du blir vant til den og jeg våkner i alle fall med helt OK hud morgenen etter. Men alle er forskjellige. Min hud tåler det aller meste. Takk for svar! Har smørt meg i kveld, og har ikke merket noe ubehag umibbelbart. Syns du Finacea var effektivt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hadley Skrevet 2. mai 2017 #4 Del Skrevet 2. mai 2017 Jeg synes den stikker litt i huden med en gang. Litt som glykolsyre, hvis du har prøvd det. Er vel kanskje azealinsyren? De har omtrent samme effekt. Fjerner øverste hudlaget og åpner blokkerte porer så ikke kviser dannes. Jeg varierer mellom Epiduo, Finacea og Zalna, prøver noen uker av hver. Tror alle virker, men Finacea og Zalna er kanskje mest for å forhindre, Epiduo funker best på å fjerne de du allerede har. Alle funker egentlig fint. Men Finacea tørker i alle fall ikke ut min hud, slik Epiduo gjør. Jeg har fremdeles et par lukkede komedoner, tror jeg det heter. Men jeg har hatt NULL skikkelige kviser. Og jeg tror alle tre hjelper for det. Kommer veldig ann på folk da, alle reagerer forskjellig. Bra at du ikke merker noe negativt så langt. Lykke til! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sneeljeeee Skrevet 11. desember 2022 #5 Del Skrevet 11. desember 2022 Jeg fikk diagnosen for et halvt år siden, bruker finacea gel uten at jeg føler at det hjelper noe særlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2023 #6 Del Skrevet 23. mai 2023 Jeg har fått det på resept men sliter bare med rød hud rundt nesen og leser at finacea er mest for å bekjempe nupper og kviser? Har dere fått effekt mot rødhetene og er det en krem som må brukes fast hver dag eller kan effekten etter en periode med bruk vare i lengre tid så man kan ta pauser med produktet? Finner liksom ingen plass i hudpleierutinen min som kremen passer inn da jeg også bruker retinol daglig Anonymkode: 85c19...214 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå