AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #1 Skrevet 2. mai 2017 Jeg lurer på dette. Det blir jo sagt at man ikke er helt beskyttet mot HPV når man bruker kondom, og man skulle jo tro at den pakket utstyret mer inn enn undertøy. Undertøy er der lett å f.eks svette gjennom. Hva om noen med HPV eller en kjønnssykdom prøver en bukse i en butikk, og du prøver den senere. Kan du da bli smittet? Hilsen J23 Anonymkode: 40c8d...97f
ValarMorghulis Skrevet 2. mai 2017 #2 Skrevet 2. mai 2017 Etter det jeg har hørt så dør bakterier svært fort utenfor kroppen, så det er nok ikke noen sjanse for at du kan få en kjønnssykdom gjennom en bukse. Man prøver jo heller ikke klær kommando.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #3 Skrevet 2. mai 2017 Hvis man gnikker sin sopp- eller herpesfylte tiss inntil buksa så kanskje... Anonymkode: b1e5f...5c9
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #4 Skrevet 2. mai 2017 Disse bakteriene dør på tørre flater. Det finnes dog bakterier som for eksempel chlostridium (friske mennesker som ikke går på antibiotika blir ikke syk av denne) som danner sporer og kan leve i mange, mange år på tørre flater. Men for å bli smittet må man få en viss mengde av smittestoffet i seg og så må man faktisk få det i seg. Den bakterien smitter jo heller ikke til kjønnsorgan, så man må i grunn sleike på buksa for å i det hele tatt få de i seg. Anonymkode: a9ec9...11b
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #5 Skrevet 2. mai 2017 8 minutter siden, ValarMorghulis skrev: Etter det jeg har hørt så dør bakterier svært fort utenfor kroppen, så det er nok ikke noen sjanse for at du kan få en kjønnssykdom gjennom en bukse. Man prøver jo heller ikke klær kommando. Kommando? Hva har hæren med dette å gjøre? Anonymkode: 936f9...a7f 1
ValarMorghulis Skrevet 2. mai 2017 #6 Skrevet 2. mai 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kommando? Hva har hæren med dette å gjøre? Anonymkode: 936f9...a7f Å gå kommando = å gå uten truse.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #7 Skrevet 2. mai 2017 1 time siden, ValarMorghulis skrev: Å gå kommando = å gå uten truse. Aha. Da heter det vel "å gå uten truse" Anonymkode: 936f9...a7f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #8 Skrevet 2. mai 2017 Jeg har hørt at HPV-virus potensielt sett kan smittes via deling av håndklær, men sjansen er vel minimal. Som nevnt dør bakteriene kjapt også. Anonymkode: a22b0...738
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2017 #9 Skrevet 4. mai 2017 Ja pass deg! Det er grusomt farlig å prøve bukser på en klesbutikk. Og du? For all del aldri ta på en handlevogn, et dørhåndtak eller stå på bussen der andre har stått.. tenk hvis noen har klødd seg i skrittet, har klamydia og tatt der du også har tatt?? Hjelpes.... Anonymkode: c9590...e8a
Godtegrisen Skrevet 4. mai 2017 #10 Skrevet 4. mai 2017 HPV = humant papilloma virus Både virus og bakterier kan dog leve en viss tid "utenfor" kroppen, men jeg tror ikke dette er noe du skal bekymre deg for. Bakterier og virus er overalt. Heldigvis har vi et immunforsvar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå