AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #1 Skrevet 2. mai 2017 er det noen som syns det er for mye å vær bonusmamma? Jeg kjenner jeg passer ikke inn, vi er gift og har ett barn sammen, han har vært gift før og har et barn fra før. angrer sånn på at jeg fant en som har vært gift og barn fra før, alt er jo så komplisert, skulle løpt når han fortalte han hadde barn og ekskone. Anonymkode: 8098a...037 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #2 Skrevet 2. mai 2017 Nja, jeg anser ikke meg selv som bonusmamma, det gjør kanskje ting lettere? Jeg er hans kjæreste og samboer, og det er det. ansvar for barna tar han selv, om han er i knipe med barnepass når han må på jobb og jeg tilfeldigvis ikke har jobb, så tar jeg meg av det. Men noe mer ansvar for hans barn har jeg egentlig ikke. Og det passer meg ypperlig. Vi kvinner har en tendens til å prøve å være reservemor, du ser sjeldent en stefar prøve å påta seg alle rollene en stemor gjør, og det er nok derfor det er lettere for menn å være stefar enn for kvinner å være stemor. Nå vet jeg ikke hvordan dere gjør det i ditt hjem, men kanskje det hadde vært en mulighet om du slapp ansvaret for ditt stebarn? Anonymkode: de138...681 18
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #3 Skrevet 2. mai 2017 Jeg heller passer ikke inn som bonusmor for min samboers barn. Jeg er mamma for min datter fra tidligere og vår felles, men jeg har ikke noen moderlige følelser for hans barn. De er en del eldre enn mine, så det kan ha noe med det å gjøre. Jeg føler meg mer som en tante. Her i huset er alle inneforstått med at det er sånn, men barnas mor mener dette er riv ruskende galt og vil ha med til å være deres "mor" når de er hos oss. Dette er noe hun sier til oss og andre rundt, men hvis jeg så mye som prøver meg å oppføre meg som mor (altså blande meg inn i oppdragelse f.eks) får jeg beskjed om å backe unna og ikke overstyre (overstyrer ingen, det er strengt talt ingen som styrer i huset vårt...) Denne dobbeltmoralen er utrolig slitsom og jeg aner rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg tenker også sånn som deg Ts, jeg burde ha løpt da jeg fant ut at han hadde barn fra før. Anonymkode: ee29a...169 6
Britt Banditt Skrevet 2. mai 2017 #4 Skrevet 2. mai 2017 Men blir det så mye bedre når du blir skilt da? Da sitter jo du i situasjonen som din mann var. Du har tidligere vært gift og har ett barn. Deres barn får da en stefar, som kanskje ikke takler den rollen. Eller tenkte du å forbli singel? 12
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #5 Skrevet 2. mai 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nja, jeg anser ikke meg selv som bonusmamma, det gjør kanskje ting lettere? Jeg er hans kjæreste og samboer, og det er det. ansvar for barna tar han selv, om han er i knipe med barnepass når han må på jobb og jeg tilfeldigvis ikke har jobb, så tar jeg meg av det. Men noe mer ansvar for hans barn har jeg egentlig ikke. Og det passer meg ypperlig. Vi kvinner har en tendens til å prøve å være reservemor, du ser sjeldent en stefar prøve å påta seg alle rollene en stemor gjør, og det er nok derfor det er lettere for menn å være stefar enn for kvinner å være stemor. Nå vet jeg ikke hvordan dere gjør det i ditt hjem, men kanskje det hadde vært en mulighet om du slapp ansvaret for ditt stebarn? Anonymkode: de138...681 Men hvordan er det praktisk gjennomførbart? Din datter Dolly og bonusbarnet Bonnie sitter og ser tv. -Kom Dolly, nå må du gjøre lekser! Jeg kan hjelpe deg med å høre deg i engelsk. Det er middagstid. - Dolly, nå må du spise gulrøttene dine! - Må ikke Bonnie? -Hun er jo ikke mitt barn, men i morgen er det kjæresten min som lager mat, så da passer han sikkert på at Bonnie spiser gulrøtter. - Vi får ikke sove, vi er redde! - Kom Dolly, du kan få sove i min seng du. - Jeg vil også! - Nei, du får vente til faren din kommer fra kveldsskift om en times tid, så får du spørre ham. Anonymkode: 8cdad...219 16
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #6 Skrevet 2. mai 2017 Ja, kjenner meg igjen. Jeg har ikke egne barn, og vi har heller ingen felles. Barna hans har det med å mase på meg om det er noe, og jeg er også lei av å aldri få være i fred. Skillsmisse er en mulighet. Anonymkode: fba62...7f7 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #7 Skrevet 2. mai 2017 De fleste forhold som har mine barn, dine barn og våre barn splittes i løpet av de 2 første årene. Det er naturstridig å leve under sånne konstillasjoner. Anonymkode: 5a791...1ac 6
ValarMorghulis Skrevet 2. mai 2017 #8 Skrevet 2. mai 2017 Når jeg leser her så forstår jeg at jeg har vært svært heldig med min familie. Har fått vokse opp med en fantastisk mamma og pappa, i tillegg til verdens beste bonusmamma og bonuspappa. Bonusmamma og pappa har egne barn, men det har aldri vært slik at ikke hun skulle ha noe ansvar for meg. Bonuspappa trådte inn i farsrollen fra første stund, og alle sammen går godt overens. Synes synd i stebarna deres, de må jo merke at dere ikke bryr dere noe særlig? Ville nok vurdert en skilsmisse om jeg havnet i en slik situasjon, både for mannens og barnas skyld. 8
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #9 Skrevet 2. mai 2017 Jeg synes også det er utfordrende til tider. Det som er mest utfordrende hos oss er oppdragelse, regler og slike ting. Han har to barn, men jeg har et. Jentene våre er like gamle og jeg vil si desverre. Jeg skulle ønske at det har flere år i mellom dem, for de er mye i tottene på hverandre. I starten snakket vi om fellesregler, men det sklir ut fra hans side. Så jeg er nok mer opptatt av at barna skal hjelpe til hjemme enn han. Dvs rydde etter seg, ha oppgaver å tjene litt lommepenger. Men samtidig det å hjelpe til for fellesskapet. Jeg ser at han kvier seg hver gang for å si nei til jenta si og hun prøver seg hver gang med å "få mer". Det kommer av at moren gir mye etter og jenta selv har sagt til mor st pappaen kjefter. Kjeft er for henne alt fra nei til veiledning.. Anonymkode: 121ef...48e
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #10 Skrevet 2. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: er det noen som syns det er for mye å vær bonusmamma? Jeg kjenner jeg passer ikke inn, vi er gift og har ett barn sammen, han har vært gift før og har et barn fra før. angrer sånn på at jeg fant en som har vært gift og barn fra før, alt er jo så komplisert, skulle løpt når han fortalte han hadde barn og ekskone. Anonymkode: 8098a...037 Hvorfor tror du at du skal være mor?! Barnet har en mor og en far! Anonymkode: f2f42...2be 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #11 Skrevet 2. mai 2017 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes også det er utfordrende til tider. Det som er mest utfordrende hos oss er oppdragelse, regler og slike ting. Han har to barn, men jeg har et. Jentene våre er like gamle og jeg vil si desverre. Jeg skulle ønske at det har flere år i mellom dem, for de er mye i tottene på hverandre. I starten snakket vi om fellesregler, men det sklir ut fra hans side. Så jeg er nok mer opptatt av at barna skal hjelpe til hjemme enn han. Dvs rydde etter seg, ha oppgaver å tjene litt lommepenger. Men samtidig det å hjelpe til for fellesskapet. Jeg ser at han kvier seg hver gang for å si nei til jenta si og hun prøver seg hver gang med å "få mer". Det kommer av at moren gir mye etter og jenta selv har sagt til mor st pappaen kjefter. Kjeft er for henne alt fra nei til veiledning.. Anonymkode: 121ef...48e Hvorfor tror du at dine holdninger og regler skal gjelde barnet som ikke er ditt? Dette barnet HAR en mor og en far. Anonymkode: f2f42...2be
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #12 Skrevet 2. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, kjenner meg igjen. Jeg har ikke egne barn, og vi har heller ingen felles. Barna hans har det med å mase på meg om det er noe, og jeg er også lei av å aldri få være i fred. Skillsmisse er en mulighet. Anonymkode: fba62...7f7 Du får holde deg unna menn med barn fra før av da. Anonymkode: f2f42...2be
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #13 Skrevet 2. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan er det praktisk gjennomførbart? Din datter Dolly og bonusbarnet Bonnie sitter og ser tv. -Kom Dolly, nå må du gjøre lekser! Jeg kan hjelpe deg med å høre deg i engelsk. Det er middagstid. - Dolly, nå må du spise gulrøttene dine! - Må ikke Bonnie? -Hun er jo ikke mitt barn, men i morgen er det kjæresten min som lager mat, så da passer han sikkert på at Bonnie spiser gulrøtter. - Vi får ikke sove, vi er redde! - Kom Dolly, du kan få sove i min seng du. - Jeg vil også! - Nei, du får vente til faren din kommer fra kveldsskift om en times tid, så får du spørre ham. Anonymkode: 8cdad...219 Vel, far må klare å selv ta ansvar og omsorg for sitt barn. Partner Nr 2-med barn fra før-ryker som perler på en snor. Anonymkode: f2f42...2be 2
Fjaselina Skrevet 2. mai 2017 #14 Skrevet 2. mai 2017 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får holde deg unna menn med barn fra før av da. Anonymkode: f2f42...2be Ser ut som du er mamma med ei stemor på sidelinja. Alle svara dine er godt forenkla i forhold til det virkelige liv.... 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #15 Skrevet 2. mai 2017 1 minutt siden, Fjaselina skrev: Ser ut som du er mamma med ei stemor på sidelinja. Alle svara dine er godt forenkla i forhold til det virkelige liv.... Hvis "virkelig liv" er Stryn, Stord, Snåsa og Mjøsa? 😊 Anonymkode: f2f42...2be
Fjaselina Skrevet 2. mai 2017 #16 Skrevet 2. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men hvordan er det praktisk gjennomførbart? Din datter Dolly og bonusbarnet Bonnie sitter og ser tv. -Kom Dolly, nå må du gjøre lekser! Jeg kan hjelpe deg med å høre deg i engelsk. Det er middagstid. - Dolly, nå må du spise gulrøttene dine! - Må ikke Bonnie? -Hun er jo ikke mitt barn, men i morgen er det kjæresten min som lager mat, så da passer han sikkert på at Bonnie spiser gulrøtter. - Vi får ikke sove, vi er redde! - Kom Dolly, du kan få sove i min seng du. - Jeg vil også! - Nei, du får vente til faren din kommer fra kveldsskift om en times tid, så får du spørre ham. Anonymkode: 8cdad...219 Sannsynlig? Nei... Må vel vere mulig å ta ansvar for borna som til ei kvar tid bur i huset, enten det er mine, dine eller våre barn. Alle borna må ha dekt sine primære behov, og det blir teit å late som om stemor/bonusmor skal la nokre av borna i huset få andre former for hjelp og behovsdekking enn dei andre. Litt fleksibilitet er smart! 3
Fjaselina Skrevet 2. mai 2017 #17 Skrevet 2. mai 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis "virkelig liv" er Stryn, Stord, Snåsa og Mjøsa? 😊 Anonymkode: f2f42...2be For i resten av landet fins det ikkje foreldre som har skilt lag og funne ein ny partner??
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #18 Skrevet 2. mai 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tror du at du skal være mor?! Barnet har en mor og en far! Anonymkode: f2f42...2be 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor tror du at dine holdninger og regler skal gjelde barnet som ikke er ditt? Dette barnet HAR en mor og en far. Anonymkode: f2f42...2be 59 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du får holde deg unna menn med barn fra før av da. Anonymkode: f2f42...2be 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, far må klare å selv ta ansvar og omsorg for sitt barn. Partner Nr 2-med barn fra før-ryker som perler på en snor. Anonymkode: f2f42...2be 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis "virkelig liv" er Stryn, Stord, Snåsa og Mjøsa? 😊 Anonymkode: f2f42...2be Jeg blir helt slått over hvor nedrig enkelte av dere oppfører dere og likevel antar at det er deres rett å se ned på andre mennesker igjen. Du har helt sikkert klart å jage vekk bonusmødrene til dine barn som perler fra en røket snor, din eks er sikkert helt fortvilet over hvordan du påvirker miljøet, og jeg ser heller ikke for meg hvordan dette gagner barna dine. Hadde det dreid seg om at bonusmoren var så fryktelig ille, så kunne jeg forstått det. Men det gjør jo ikke det. Det dreier seg om at du finner glede i å luske på og skyte med sprettert på en kvinne som har stukket av med eksen din. Anonymkode: cb56a...fc4 12
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #19 Skrevet 2. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: De fleste forhold som har mine barn, dine barn og våre barn splittes i løpet av de 2 første årene. Det er naturstridig å leve under sånne konstillasjoner. Anonymkode: 5a791...1ac Hahaha, herregud, du er jo helt historieløs! Det med mine/dine/våre barn var VELDIG vanlig før i tiden. Ikke fordi folk ble skilt, men fordi de rett og slett døde. Menn døde på fjellet og på havet, kvinner døde i barselseng, og både menn, kvinner og barn døde i fleng av sykdommer som kopper, difteri, influensa, lungebetennelse osv. Kirkebøkene er fulle av barn født i "hans tredje, hennes andre" ekteskap. Dette har vært en helt vanlig familieform i Norge før vi fikk moderne medisin, vaksiner og bukt med fattigdom og trangboddhet. Min oldemor ble enke med en liten datter å ta vare på da mannen døde ute på fiske, hun giftet seg igjen med en enkemann som var en god del eldre og hadde mange barn. Hun kunne ikke holde en husmannsplass alene, han trengte noen som stelte med hus og unger. Disse to fikk også barn sammen. Helt normalt. Anonymkode: 8cdad...219 16
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #20 Skrevet 2. mai 2017 At han har vært gift har ingenting med saken å gjøre. Det er barnet som skaper friksjon. Du var nok litt overivrig slik man ofte er når man er forelsket. Ingen skam å snu. Trives du ikke så går du Anonymkode: 36262...51c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå