Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er 20, og gikk ut av VGS for to år siden, og har ikke vitnemål. Tenker dog å skaffe det i år. Synes skolen er gørrkjedelig.

Flere som har gjort samme?

Anonymkode: d498f...345

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg fikk vitnemål når jeg var 21 tror jeg. Mangler du mye? :)

Anonymkode: 1b016...4be

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg fikk vitnemål når jeg var 21 tror jeg. Mangler du mye? :)

2 fag. Er ikke at jeg ikke klarer, men at jeg hater å snakke om det, og at det er så ork. 

Hvorfor drøya du det så mye?

AnonymBruker
Skrevet

Fikk vitnemål da jeg var 22. Hadde fått barn og dreit egentlig i skolen før det. Skulle blitt ferdig tidligere, men strøyk i et fag og måtte utsette utdanningen enda et år (kjipt). 

Snart ferdig med en master nå da. Veldig glad for at jeg tok ferdig vgs (som privatist). 

Anonymkode: d3553...ad4

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

2 fag. Er ikke at jeg ikke klarer, men at jeg hater å snakke om det, og at det er så ork. 

Hvorfor drøya du det så mye?

Jeg var ikke så motivert for skolen fordi jeg ikke hadde studieplaner, og klarte ikke gjøre det bra fordi jeg hadde et veldig kaotisk liv med mye sykdom, fest, rus, fjas og vold basically :P gikk tredje klasse to ganger uten å få vitnemål, men andre gangen tok jeg det siste faget opp igjen til høsten bare for å få vitnemål selv om det var et vitnemål med maaange 2ere...

Hadde for lave karakterer til å komme inn på studier, så tok opp igjen fag som privatist når jeg var 24 for å forbedre snitt :) 

Hva ønsker du med å ha vitnemål? Det som motiverte meg til å ta opp fag til slutt var at jeg hadde et mål om hvilket studie jeg ville inn på. 

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var ikke så motivert for skolen fordi jeg ikke hadde studieplaner, og klarte ikke gjøre det bra fordi jeg hadde et veldig kaotisk liv med mye sykdom, fest, rus, fjas og vold basically :P gikk tredje klasse to ganger uten å få vitnemål, men andre gangen tok jeg det siste faget opp igjen til høsten bare for å få vitnemål selv om det var et vitnemål med maaange 2ere...

Hadde for lave karakterer til å komme inn på studier, så tok opp igjen fag som privatist når jeg var 24 for å forbedre snitt :) 

Hva ønsker du med å ha vitnemål? Det som motiverte meg til å ta opp fag til slutt var at jeg hadde et mål om hvilket studie jeg ville inn på. 

Ikke noe annet enn å bare vite at jeg har bestått VGS.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok generell studiekompetanse da jeg var 34 år.

Var så skolelei som ung, så droppet ut halveis på videregående. Og fikk fast full jobb med en gang.

Anonymkode: 9022c...0f4

AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe annet enn å bare vite at jeg har bestått VGS.

Skjønner. Men hvis du ikke skal bruke det til noe så er det ikke så mye vits egentlig, kanskje du like greit bør vente og heller ta det dersom du får bruk for det? Det er lettere når motivasjonen er der!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 20-21 når jeg fulfører vgs. Ser ikke noe problem med det. Vitnemålet trenger du når du søker høye utdanning, men med tanke på at det er vanlig å ikke starte rett på studier, så er ikke 20 år spesielt gammelt. 

Tenk heller at du er flink og smart som fullfører vgs. Mange som sitter uten vitnemål og sutrer over alt og ingenting. 

Anonymkode: 550e8...4be

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 20-21 når jeg fulfører vgs. Ser ikke noe problem med det. Vitnemålet trenger du når du søker høye utdanning, men med tanke på at det er vanlig å ikke starte rett på studier, så er ikke 20 år spesielt gammelt. 

Tenk heller at du er flink og smart som fullfører vgs. Mange som sitter uten vitnemål og sutrer over alt og ingenting. 

Hvorfor tok du ikke opp fag med engang, etter endt VGS?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tok du ikke opp fag med engang, etter endt VGS?

Jeg er fortsatt elev, men jeg bruker nok minst ett år til for å fullføre pga psykisk sykdom. 

AnonymBruker
Skrevet

Så alle dere har hatt noe form for sykdom, enten om det er psykisk eller andre ting?

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner. Men hvis du ikke skal bruke det til noe så er det ikke så mye vits egentlig, kanskje du like greit bør vente og heller ta det dersom du får bruk for det? Det er lettere når motivasjonen er der!

Nå er det jo gjerne slik idag at til og med butikkjobber krever at søkere har studie.komp.Hvor du må sende inn vitnemål.
Jeg vet om en god del som har fått avslag  , tiltross for at de har knallgode referanser fra tidligere butikker, men har ikke fullført VGS.
For det å gi jobben til en nyutdannet snekker/mekaniker, personen kommer garantert ikke til å bli i stillingen så veldig lenge ;p 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nesten ingen jobber krever vitnemål fra VGS.

AnonymBruker
Skrevet

Gikk ut av VGS i 2013, tok noen eksamener som privatist, og fikk vitnemål i 2015 som 20 åring :)

Anonymkode: 572d3...373

Skrevet

Jeg får (forhåpentligvis) vitnemål nå til sommeren. Er 26 ;) Fikk fagbrev når jeg var 21.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nesten ingen jobber krever vitnemål fra VGS.

Disse jobbene krever vitnemål fra universitet/høyskole. For å komme inn der må man ha oppnådd studiekompetanse (altså fått vitnemål), ergo; de fleste jobber krever at du har fått vitnemål fra vgs. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, bobleplast_ skrev:

Disse jobbene krever vitnemål fra universitet/høyskole. For å komme inn der må man ha oppnådd studiekompetanse (altså fått vitnemål), ergo; de fleste jobber krever at du har fått vitnemål fra vgs. 

Så hvis jeg skal bli bartender, trenger jeg vitnemål?

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, Chibi skrev:

Nå er det jo gjerne slik idag at til og med butikkjobber krever at søkere har studie.komp.Hvor du må sende inn vitnemål.
Jeg vet om en god del som har fått avslag  , tiltross for at de har knallgode referanser fra tidligere butikker, men har ikke fullført VGS.
For det å gi jobben til en nyutdannet snekker/mekaniker, personen kommer garantert ikke til å bli i stillingen så veldig lenge ;p 

Mulig det er sånn noen steder. Har ikke opplevd det personlig å måtte levere vitnemål til butikkjobber, servering etc. Så ville ikke stresset med det KUN for den grunn egentlig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...