Gå til innhold

Budsjett/Kostnader utdrikningslag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal arrangere mitt første utdrikningslag og lurer på om det er noen her som kan komme med litt tips ang. mat. Jeg lurer rett og slett på hvor mye penger jeg bør ca ha i bakhodet når det gjelder maten..

Vi kommer til å delta på to ulike aktiviteter som tar litt penger, så jeg prøver å være litt smart når det gjelder maten. Så kom gjerne med litt tips til hva og hvordan vi kan spise. Har tenkt litt på grilling osv, da dette skjer i juni. 

Jeg har også tenkt å gi gjestene mulighet til å "delbetale" litt etter litt frem til laget som vil være neste år, slik at det ikke kommer en stor sum og noen trekker seg. Jeg har satt en maks-sum på 1000kr, da dette er det jeg har betalt i gode utdrikningslag. 

Hva tenker dere om "bindene påmelding"? Det er også litt i planen med "delbetalingen min", siden vi er under 10 jenter er det utrolig kjedelig for meg å sitte igjen med en kjempe stor utgift fordi noen ikke lenger ønsker å være med, men aller værst tenker jeg det er for bruden (som fra før skal ha et lite bryllup) som ser hvor få som stilte opp. 

Mye på en gang her, men håper på litt respons og tips :)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke likt at betalingen ble delt opp, mye kan skje på et år og det ville være veldig kjedelig å ha betalt for noe det viser seg at jeg ikke får vært med på. Å gi beskjed om hvor mye det vil koste god tid i forveien er derimot veldig bra. Det gir gjestene mulighet for å planlegge/sette av en fast sum hver måned hvis de har behov for det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ikke likt å betale masse for å så ikke kunne delta. 1000 kroner er også ganske mye til at man i tillegg skal ha litt drikke osv.

Anonymkode: ad17f...135

• Liker 1
Skrevet

Min første tanke er, "jøss så tidlig ute du er med planlegging!". 

Nå spørs det hvilket forhold jeg hadde hatt til bruden da, men jeg hadde mest sannsynlig sagt nei til både bindende påmelding og delbetaling, når det er snakk om så lang tid i forveien. Som nevnt over her, MYE kan skje på over et år (og for alt du veit blir det ikke noe bryllup heller). Det er vel få aktiviteter som trengs å bookes så lang tid i forveien, så du burde ikke sittende igjen med en kjempeutgift om du drøyer planleggingen din til iallfall starten av neste år.

Det som også er noe å tenke på er om de som som er aktuelle til utdrikningslaget også er aktuelle gjester i bryllupet. Jeg hadde ikke brukt 1000kr på et utdrikningslag til en bekjent liksom. Så hvis du er redd for at folk ikke skal stille opp, hvorfor ikke ta med hele gjengen på planleggingen? Hør med dem hva de syns er greit og ikke av sum og aktiviteter, da får du sikkert bedre forslag til mat og gjennomføring enn du får her.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...