Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg og samboern prøver å bli gravide. Sluttet på p pillene for litt under 2 mnd siden. Vi tar det litt som det kommer.. ikke noe måling av eggløsning eller sånt enda. Har bare fulgt enn app som "sier når" eggløsning er... vet ikke hvor riktige de er men spørsmålet er da.. Avstår dere som prøver fra alt som en som er gravid skal holde seg unna? (rått kjøtt, cola, kaffe, alkohol?) tenker da på perioden mellom eggløsning og en graviditetstest.  Det er jo kjedelig å avstå fra dette hvis man ikke er gravid? vil jo tenke at nederlaget blir større hvis man skal gå rundt å tro man er gravid i ca 14 dager men så kommer TR på besøk.. 

Anonymkode: 40e81...ec6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg levde som normalt :) Unngikk å drikke mye, men et par glass her og der tok jeg.

Det du kan gjøre er å begynne med Folat :) 

Anonymkode: 4c81d...ac1

AnonymBruker
Skrevet

Det er for fanatikere og folk som har kjente fertilitetsproblemer. For de fleste er den greieste kjøreregelen bare å ta det som det kommer og spare fanatismen til en har en positiv test. Folk som har gjort "alt rett" ble gjerne gravid da de lot alt flyte, grunnen til det er gjerne at stressfaktoren var eliminert..

Slapp av og kos deg, så ordner det seg nok.:)

Anonymkode: 0ab36...264

AnonymBruker
Skrevet

Du vet ikke hvor lenge du må prøve, så da lager du mye unødvendig stress for deg selv om du skal kutte "alt". Jeg drakk ikke alkohol, fordi jeg drikker så lite til vanlig at jeg like gjerne kunne kutte det ut. Annet enn det levde jeg som normalt.

Anonymkode: aef0c...81a

AnonymBruker
Skrevet

Lev som normalt inntil positiv test, var rådet fra min fastlege...

Anonymkode: f4afc...fdb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

I starten tok jeg alle forhåndsregler, men det ble veldig slitsomt da prøvingen tok tid, og jeg begynte å leve som normalt etterhvert. Da vi måtte gjennom IVF tok jeg selvfølgelig alle forhåndsregler igjen...og da vi mislyktes, var det rett tilbake til å leve som vanlig. Etter noen år ble jeg overraskende nok gravid helt naturlig, og den måneden hadde jeg drukket alkohol flere ganger (aldri mye, men 1-2 glass vin ved flere tilfeller). Var litt stressa for det, men fikk beskjed om å ta det helt med ro (av legen). Samme skjedde da jeg ble gravid med Nr.2 og 3.

Anonymkode: d4012...de4

AnonymBruker
Skrevet

Det eneste du bør gjøre er å starte å ta folat. Ellers så lev som normalt. Når du får en positiv test så kan du kutte ut div matvarer og spesielt alkohol.

Anonymkode: d7501...cc1

• Liker 1
Skrevet

Jeg begynte å tar folat i dag:) til vanlig så bruker jeg snus, har sluttet å røyke så. Jeg blir å kutte ut snusen med en gang jeg får positiv graviditetstest:) drikker ikke alkohol..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...