AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #1 Skrevet 2. mai 2017 Jeg var nylig på jobbintervju hos et vikarbyrå, og hun ville "sende meg videre", som hun sa. Så nå venter jeg på å høre om den aktuelle bedriften ser på meg som såpass aktuell at de vil ha meg inn til intervju. Hun fra byrået ringte i dag og hadde noen siste spørsmål angående CVen min, og når jeg hadde svart på disse sa hun at CVen nå var som hun ville, og den ville bli sendt videre. Spørsmålet mitt er da: Er det hun fra vikarbyrået som ringer referansene mine etter mitt intervju med henne? Eller gjør den aktuelle bedriften det etter mitt intervju med dem? Anonymkode: 8335a...337
Gjest Margit Spat Skrevet 2. mai 2017 #2 Skrevet 2. mai 2017 Det kan nok variere, både med typen stillinger, arbeidsgivers preferanser og hvor god jobb man synes bemanningsfirmaet gjør. De gangene jeg har vært med og ansatt folk via bemanningsfirma, så har jeg av og til ringt referanser selv hvis jeg har vært i tvil, men for stillinger av kort varighet, lite betrodd stilling, eller der firmaet har gjort en god jobb med referansene selv, så har jeg ikke gjort det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå