Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg har prøvd å tråle internett etter andre som har erfaringer med epiduo og bivirkninger, men ikke funnet så mye om mine plager. Jeg begynte på kuren for ca 1 uke siden. Jeg har fulgt legens råd om å smøre på et tynt lag hver kveld, og i tillegg bruke en god fuktighetskrem. Jeg begynte etter dag 2 og blir rød og flassete i huden. Det kan jeg leve med, fordi kvisene og urenhetene forvant nesten med en gang. (FANTASTISK). Men, så begynte øyelokkene mine og blir fryktelig såre (jeg har IKKE smurt i nærheten av øynene), og etterhvert ble jeg veldig hoven både på øyelokkene og under øyene. Dette er fryktelig ubehagelig, og jeg ser ut som har enten grått i en uke i strekk, eller fått juling. Er dette vanlig?? Jeg har nå sluttet å ta på kremen, fordi jeg ble engstelig, og fordi det var vondt og blunke til og med.

Er det en vanlig bivirkning? Jeg vet at mye av bivirkningene vil roe seg ned etterhvert, men jeg vet ikke om jeg tør å ta sjansen på å bruke det mer. Noe som er veldig trist, fordi jeg endelig fant noe som virkelig tok knekken på kvisene.

Anonymkode: ef39e...d76

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det er ingen vanlig bivirkning... Rødhet, tørr hud og flassing er vanlig. Tåler du benzoylperoksid alene? Er jo mulig du er allergisk. Eller mulig du kan ha fått stoffet på puten når du sover og fått det nær øynene?

Du har vel ikke pollen allergi for tiden, kanskje? 

Skrevet

Jeg har kun brukt Epiduo lokalt på enkelte kviser, og ikke hatt noe problem bortsett fra veeldig tørr hud der jeg smører på. Rart at du skulle ha den reaksjonen. Jeg ville kanskje hørt med lege.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...