Duckie Skrevet 1. februar 2018 #121 Skrevet 1. februar 2018 2 hours ago, AnonymBruker said: Sånn sett, så kan fattighuset nedlegges. Matutdeling nedlegges. Kontantstøtten fjernes. Barnetrygden fjernes. Du vet at du må spare. Du vet at en dag skal du ha barn. Studielån avvikles....det kan foreldre spare til. Det er mye som kan avvikles. Eks kommunale boliger. Hvorfor skal skattepenger gå til det? Det er bare å flytte der det er billig å bo. Bostøtte kan også fjernes...er det så dyrt å bo,så får du flytte langt der det er billig. Anonymkode: 0ae4b...afc Det går ikke an å sammenligne konfirmasjon med det å ha mat og tak over hodet. For meg går det en grense mellom det som er helt nødvendig og det som ikke er det. Mat og bolig MÅ man ha. Jeg synes også det er et godt tiltak at man får barn og unge inn i idrett for eksempel, det gir en arena både for sosialisering og kan sees på som et bra tiltak for folkehelsen. Men konfirmasjon ser jeg overhodet ikke på som nødvendig, bruk heller de pengene på barn og unge som har behov for det i hverdagen.
RoH Skrevet 1. februar 2018 #122 Skrevet 1. februar 2018 La oss ta de som ingenting har. De fortjener ingenting. Flott holdning
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #123 Skrevet 1. februar 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva utgjør minstesats i kr? Skulle vært noe tilbakevirkende kraft på sånne greier. Anonymkode: 143d6...d15 I dag er minstesatsen heldigvis ok for meg som er uten gjeld og barn. Får utbetalt nesten 14.000 kr pr mnd i starten når jeg endelig fikk stønad som den gang het attføring så fikk jeg helt nede mot 9000 kr pr mnd Men det er klart det er tungt selv i dag når man aldri kan tjene ekstra penger i perioder. Jeg er for syk til å jobbe noe som helst ekstra (selv om en del ministere tydelig mener at alle uføre kan jobbe om de bare blir motivert nok) Jeg ble satt i en ganske stor gjeld den gang jeg gikk over 2 år uten en eneste krone. Min daværende samboer tok seg av en del av utgiftene, men han var en drittsekk og lang historie bla bla, jeg endte likevel opp med gjeld jeg ikke ble ferdig å betale ned på før i 2016, 14 år senere Men nå har satsene økt litt og gjelden er endelig nedbetalt, så nå klarer jeg meg ganske greit, men det blir litt vanskelig i perioder bare Anonymkode: fa1db...7b7
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2018 #124 Skrevet 1. februar 2018 Logikken her ; straff barna for "noen jeg kjenner får så lite av nav" Anonymkode: 44a1d...6a0
ajarRun Skrevet 1. februar 2018 #125 Skrevet 1. februar 2018 5000 til feiring? Høres jævlig stusslig ut. Da får du jo bare råd til sko... Hva med kaker og lokaler? Burde være minst 10 ganger mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå