Gå til innhold

Familiedrama - Konfirmasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Så, familien min er rar. Det har den vært i alle år. Men i fjor døde mamma, og henne kone overtok ansvaret for min nevø (min søster er syk, og har ikke mulighet til å ta vare på ham selv). 
I år er det min nevøs konfirmasjon, dette fikk jeg vite på søndag. Han skal konfirmeres 7. mai. 
Jeg aner ikke hvor, og etter litt søking trodde jeg at jeg kanskje fant det ut, men menigheten kunne dessverre ikke opplyse om sånn.

Hva gjør jeg nå? Nevøen min er også gudbarnet mitt, og jeg skulle veldig gjerne ha vært der på dagen hans, selv om jeg ikke er religiøs selv. 
Jeg snakker verken med mormor (som er den eneste gjenlevende slektningen jeg har på den siden), eller enka etter mamma. Søsteren min husker dessverre ikke hvor han skal konfirmeres, og har tydeligvis ikke fått svar på fra enka hun heller. 

*lei meg* 

Anonymkode: 52225...5b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor og når konfirmasjonene er er off. opplysninger så det at den lokale menigheten ikke kan opplyse om det er tull. Det annonseres tom. i lokalavisen med komplette navnelister. 

Hvorfor ikke bare sende en sms til konfirmanten selv. Regner med at han vet hvor og når han skal møte opp. 

Endret av Antoinette
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Antoinette Fordi jeg selvfølgelig ikke har noe telefonnummer til ham. De gangene jeg spurte mamma om det, fikk jeg bare beskjed om at han ikke hadde telefon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan fikk du vite når han skal konfirmeres? Kan du bruke samme metode for å finne ut mer?

Nevøen din som et konfirmant har sikkert en mobil. Kan du ikke kontakte han? Ikke for å presse deg på først og fremst (litt dumt å bruke nevø til det dersom det er grums i familieforholdet), men for å være en interessert tante som feks lurer på om han har noen spesielle ønsker (gave) til konfirmasjon. Også tar du det videre derfra. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kattepusen skrev:

@Antoinette Fordi jeg selvfølgelig ikke har noe telefonnummer til ham. De gangene jeg spurte mamma om det, fikk jeg bare beskjed om at han ikke hadde telefon. 

Pfff det finner du om du virkelig vil. Du har hans navn, da kan du finne ut hvilken skole han går på.

Og jo, han har nok mobil skjønner du. Du gir deg for lett. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Marimba Søsteren min som fortalte meg deg, og hun ble selvfølgelig lei seg når hun fikk vite at jeg ikke var invitert. 
men siden jeg ikke vil lage drama mellom henne, og hun som har ansvar for sønnen hennes, kan jeg ikke pushe på så mye mer der. 

Ikke spør hvorfor jeg brukte annonym bruker først, jeg visste jo jeg kom til å glemme det etterhvert :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Antoinette skrev:

Pfff det finner du om du virkelig vil. Du har hans navn, da kan du finne ut hvilken skole han går på.

Og jo, han har nok mobil skjønner du. Du gir deg for lett. 

Du tror virkelig ikke at jeg har sittet siden søndag og googlet dette? 
jeg vet hva skole han går på, jeg vet og hvilken meninghet han hører til med tanke på hvor han bor.. altså har jeg 2 menigheter som alternativ, jeg ringte den ene i dag, og fikk beskjed om at det hadde de dessverre ikke lov å opplyse om! 

Mulig han har mobil, men da har ikke moren hans nummeret, og det ligger heller ikke på gule sider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, kattepusen skrev:

jeg vet hva skole han går på, jeg vet og hvilken meninghet han hører til med tanke på hvor han bor.. altså har jeg 2 menigheter som alternativ, jeg ringte den ene i dag, og fikk beskjed om at det hadde de dessverre ikke lov å opplyse om! 

Mulig han har mobil, men da har ikke moren hans nummeret, og det ligger heller ikke på gule sider. 

Da ringer du den andre, spør hvilket klokkeslett komfirmasjonsgudstjenesten begynner, fordi du har glemt det eller noe. 

Anonymkode: 9eec9...658

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, kontakt skolen, presenter deg og be om å få snakke med han. Si at det gjelder familien hans, da kan de hente gutten. Så får du han på tråden og da kan han gi deg mobilnummeret sitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ClickB4it

Siden du vet hvilken skole han går på, så kan du stikke innom med et brev til ham. Skolen har ikke lov til å opprette kontakt mellom dere, men de kan videreformidle en beskjed.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kattepusen skrev:

Hva med sosiale medier? Nå veit ikke jeg hvor unger er mest aktive, men et eller annet bruker han sikkert? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, ClickB4it skrev:

Siden du vet hvilken skole han går på, så kan du stikke innom med et brev til ham. Skolen har ikke lov til å opprette kontakt mellom dere, men de kan videreformidle en beskjed.

Jeg bor på andre siden av landet :(
Om vi finner ut hvor han står, reiser jeg bort fredag/lørdag for å være der. Ellers er planen å overføre penger til min far, så han an gi det videre til min søster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Marimba skrev:

Hva med sosiale medier? Nå veit ikke jeg hvor unger er mest aktive, men et eller annet bruker han sikkert? 

Da hadde det kommet opp når jeg søkte på navnet hans, noe det ikke gjør.
Man kan forhindre at folk finner seg på fb. og det tipper jeg at enka til mamma har gjort, om han er på fb hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Din søster som er mor til gutten vet ikke hvor han skal konfirmeres eller telefonnummeret hans? Har hun kontakt med han? Og det er din mors kone/enke som har ansvar for gutten? Har jeg forstått det riktig?

Har han facebook? Har du prøvd å ringe 1881? Eller lokalavisen, de skriver om konrfimasjoner som holdes? Hvis du vet hvor han bor så er det en kirke knyttet opp til distriktet, og du har datoen, da kan du jo møte opp. Ring kirkekontoret og be om å få vite hvilken kirke tilhører det området hvor han bor.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trodde dette handlet om taco 

Anonymkode: c2154...b9a

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så denne gutten har ikke mobil, bruker ikke sosiale medier, du kan ikke kontakte skolen, ikke menigheten.... sikker på at denne gutten eksisterer? Eller er familien hans super-religiøe og holder ham fanget i et hull utenom skoletiden?

Og din egen SØSTER som skal i konfen kan ikke si deg når/hvor?

Er dette tull?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@veslefrøken Min søster har hukommelsesvikt etter at hun gikk for lenge uten luft til hjernen for 12 år siden. Så nei, hun husker ikke hvor han skal konfirmeres, og sier selv at hun ikke har noe nummer til ham. 
Hun ser ham en gang i uken (hver søndag), når mormor tar ham med dit. 

Ja det er enken til mamma som har ansvaret for ham nå, dessverre. 

@Antoinette hun har jo fortalt meg når. Men hun husker ikke hvor, hun blir bare hentet, også kjører de der de skal.
jeg har kontaktet menigheten, det har jeg jo alt sagt. De kunne ikke opplyse om hvem som ble konfirmert i år. 

Nei de holder ham ikke i et hull, men han har CP, og er ikke helt på nivå med en normal konfirmant. Som jeg sa, jeg har ingen normal familie. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trodde dette handlet om taco 

Anonymkode: c2154...b9a

Samme her, ble skuffa 

Anonymkode: 7878e...7eb

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så din søster har ingen invitasjon? Hvis hun har en hukommelsessvikt så er det ganske logisk at slike ting blir skrevet ned. Og som jeg skrev tidligere, kirken er knyttet opp mot distrikt. Da er det lett å finne ut via lokalavisen der han bor eller kirkekontoret. Er du sikker på at du er velkommen? Vil det starte drama på HANS dag?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...