Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom over en oppskrift på pasta med ricotta idag! Hvordan er ricotta til smak i forhold til creme fraiche og cottage cheese egentlig?

Tenkte å prøve den liksom

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, LISJ skrev:

Kom over en oppskrift på pasta med ricotta idag! Hvordan er ricotta til smak i forhold til creme fraiche og cottage cheese egentlig?

Tenkte å prøve den liksom

Creme fraiche er for sur/syrlig, cottage cheese er av feil konsistens. Men om du prøve med en av de to: gå for cottage cheese.

Anbefaler dog heller at du enten finner ricotta på butikken, lager den selv eller erstatter den med en mindre mengde naturell smøreost av god kvalitet. (Det er ikke verken komplisert eller tidkrevende å lage ricotta)

Anonymkode: c86ba...944

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler dog heller at du enten finner ricotta på butikken, lager den selv eller erstatter den med en mindre mengde naturell smøreost av god kvalitet. (Det er ikke verken komplisert eller tidkrevende å lage ricotta)

Anonymkode: c86ba...944

Ja, anbefaler å kjøpe ricotta. Det er sant at det finnes oppskrifter på nett for det de kaller ricotta og jeg har laget det noen ganger. Men selv om konsistens og smak (hjemmelaget blir mye søtere) i den hjemmelagde versjonen minner om ricotta, ville man heller kalt dette en smørost. I ekte ricotta brukes mysen fra produksjon av mozzarella derav navnet ri-cotta -> "kokt en gang til". Det skaper et helt annet produkt.

Anbefaler å skaffe ricotta. Det er utrolig godt!

Anonymkode: db2de...31e

Skrevet

Jeg så det i butikken idag, det så ingenting spesielt godt ut, men jeg skal teste det når jeg skal lage hverdagsmatoppskrifter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...