Gå til innhold

Kjæresten ble forbanna da jeg ikke minnet han på selvangivelsen.. konsekvens?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi eier og leier ut leiligheten sammen. Sammen med selvangivelsen, så leverer man jo med et skjema som skal fylles inn med inntekter/utgifter, greit nok det. Jeg har gjort mitt og sendt inn. Så kom jeg på at det var lurt å spørre kjæresten om han hadde gjort det samme. Vi diskuterte det noen uker tidligere og jeg forklarte da hvordan alt skulle gjøres og hvordan vi gjorde det året før, men i etterkant så har jeg har rett og slett glemt å minne han på det igjen.. Med andre ord, så har han ikke endret/lagt til eller sendt inn selvangivelsen før fristen gikk ut... Han ble selvsagt fly forbanna på meg for at jeg ikke passet på at han fikk gjort det.. For en dust! Men nok om det.. Hvilke konsekvenser kan det få når han ikke har levert inn skjema på utleie av leiligheten? Slipper han unna å betale skatt eller blir det sjekket opp automatisk? 

Takk for svar :)

Anonymkode: 3a122...7df

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mener selvsagt om han slipper unna å betale skatt på leieinntektene, ikke vanlig skatt av lønn osv :) 

TS

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi eier og leier ut leiligheten sammen. Sammen med selvangivelsen, så leverer man jo med et skjema som skal fylles inn med inntekter/utgifter, greit nok det. Jeg har gjort mitt og sendt inn. Så kom jeg på at det var lurt å spørre kjæresten om han hadde gjort det samme. Vi diskuterte det noen uker tidligere og jeg forklarte da hvordan alt skulle gjøres og hvordan vi gjorde det året før, men i etterkant så har jeg har rett og slett glemt å minne han på det igjen.. Med andre ord, så har han ikke endret/lagt til eller sendt inn selvangivelsen før fristen gikk ut... Han ble selvsagt fly forbanna på meg for at jeg ikke passet på at han fikk gjort det.. For en dust! Men nok om det.. Hvilke konsekvenser kan det få når han ikke har levert inn skjema på utleie av leiligheten? Slipper han unna å betale skatt eller blir det sjekket opp automatisk? 

Tosk. Han får da ta ansvar for å fikse slikt selv. Han får ringe skattekontoret da

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Maleficenta skrev:

Tosk. Han får da ta ansvar for å fikse slikt selv. Han får ringe skattekontoret da

Ja, sant han er en tosk! Ikke greit å gi meg skylden for noe som er hans ansvar.. 

TS

• Liker 1
Skrevet

Det er han som er tosk, men det er ikke så vanskelig å ettersende/sende inn ny. Be han gjøre det imorgen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, melly666 skrev:

Det er han som er tosk, men det er ikke så vanskelig å ettersende/sende inn ny. Be han gjøre det imorgen.

Ok, da er det heldigvis ikke krise :)

TS

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er da hans ansvar.

Her i heimen gjennomgår jeg alle selvangivelser men det er likevel de over 18 som til syvende og sist har ansvaret å kontrollere at de er enige i de endringer som er blitt gjort,

Om han ikke er sikker på hvordan han fyller ut bør han få hjelp men likevel hans ansvar å søke den hjelpen, enten innomhus eller eksternt.

• Liker 1
Skrevet

Det er da hans eget ansvar. Så den reaksjonen fortjener du ikke, skal han være sur så får han legge skylden der den hører hjemme, hos seg selv.

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, melly666 skrev:

Be han?? Han er da et voksent menneske og burde klare å sjekke opp og finne ut av dette selv! 

Anonymkode: 0bd83...714

• Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Be han?? Han er da et voksent menneske og burde klare å sjekke opp og finne ut av dette selv! 

Anonymkode: 0bd83...714

Joda, som jeg skrev er det han som er tosken, men jeg tenkte hvis han kom for å krangle så er det lettere å si "du, logg deg inn her og fikse det selv" enn å holde kjeft om muligheten (hvis man har et ønske om å bevare (skape?) en god stemning så klart).

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...