Gå til innhold

Hva gir du til hunden om du ikke har hundemat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det hender fra tid til annen at jeg har glemt å kjøpe hundemat, feks når det er helligdager eller jeg har glemt å ta med på hyttetur osv. Lurer derfor på hva dere pleier å gi til hunden dersom dere ikke har hundefor osv. 

Jeg har jo som oftest noe jeg kan gi, feks kjøtt eller fisk i frysen jeg kan tine og steke, makrell i tomat, leverpostei på skiver, ris, kokt egg. 

Anonymkode: e0032...931

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fiskeboller uten saus

ris 

kjøtt (rødt kjøtt gir jeg rått) 

fisk/kylling uten bein, fisken kan gies rå her hvis den lukter fint, kylling tørr jeg ikke gi rå :P 

man kan gi det aller meste så lenge det ikke er krydret/saltet. Gulrot er mettende, så det kan man gi i tilleg dersom man føler at det kanskje ble litt lite mat. 

Anonymkode: d559c...95f

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet

Gir aldri hundemat. Gir kjøtt, fisk, bein og innmat, kokte og rå grønnsaker, brød, middagsrester, hva som helst nesten. Det jeg vanligvis gjør er å kjøre noe av middagen min i en food prosessor og tilsette rått kjøtt, eller om jeg ikke har nok middagsmat, kjøre noe rå frukt/grønnsaker og tilsette rått kjøtt.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Den Lille Heksa skrev:

Gir aldri hundemat. Gir kjøtt, fisk, bein og innmat, kokte og rå grønnsaker, brød, middagsrester, hva som helst nesten. Det jeg vanligvis gjør er å kjøre noe av middagen min i en food prosessor og tilsette rått kjøtt, eller om jeg ikke har nok middagsmat, kjøre noe rå frukt/grønnsaker og tilsette rått kjøtt.

Hvilke hund har du? Dette er helt irrelevant, bare nysgjerrig siden jeg har sett noen innlegg av deg på kjæledyrforumet osv

Anonymkode: ae4f3...a0a

Gjest Den Lille Heksa
Skrevet (endret)
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke hund har du? Dette er helt irrelevant, bare nysgjerrig siden jeg har sett noen innlegg av deg på kjæledyrforumet osv

Anonymkode: ae4f3...a0a

Har en stor blanding nå, før hadde jeg schæfer.
Edit: schæferen tålte ikke noe tørrfor, så jeg måtte legge om og finne ut om naturlig foring. Den jeg har nå er blanding av schæfer, vizla, leonberger og et ukjent villdyr.

Endret av Den Lille Heksa
Skrevet

Da koker jeg kyllingfilet og blander med ris og grønnsaker. Frøkna får generelt lite tørrfôr. Blander det alltid ut med Vom, innmat, fisk, kylling og grønnsaker. I tillegg får hun ølgjær uten druesukker og omega 3😊

Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fiskeboller uten saus

ris 

kjøtt (rødt kjøtt gir jeg rått) 

fisk/kylling uten bein, fisken kan gies rå her hvis den lukter fint, kylling tørr jeg ikke gi rå :P 

man kan gi det aller meste så lenge det ikke er krydret/saltet. Gulrot er mettende, så det kan man gi i tilleg dersom man føler at det kanskje ble litt lite mat. 

Anonymkode: d559c...95f

Du kan helt fint gi rå kylling til hund, det er ikke noe farlig. Til og med kyllingbeinet kan gis så lenge det ikke har blitt varmebehandlet, for når beinet blir varmebehandlet, så splintrer det lett.

Skrevet

Jeg kan ikke gå tom for for, mi blir syk av menneskemat. Så jeg må derfor alltid passe på at jeg har hennes spesialfor i hus😣

AnonymBruker
Skrevet

Har katter, så da pleier jeg å gi litt kattemat og eventuelt andre ting hunder kan spise i små mengder.

Men det blir ikke mer enn et veldig lite måltid, akkurat nok til at han klarer seg til jeg får skaffet mer mat. I verste fall drar jeg på  bensinstasjonen når den åpner neste dag og kjøper noe hundemat der, frem til jeg får kjøpt den vanlige hundematen hans.

Anonymkode: 18357...82c

Skrevet

Skive med leverpostei er favoritten. Ellers får han grønnsaker, stekt ukrydret kjøtt/kylling evt det jeg har av middagsrester som ikke er salt eller krydret

AnonymBruker
Skrevet

Det har skjedd en, men jeg råforer med vom og hundemat nå. Dersom jeg hadde gått tom (det har vært nære på, flere ganger) så hadde jeg gitt noe kjøtt og bein fra frysen, egg og grønnsaker. Jeg gir ofte grønnsaker til hunden om hun er sulten, da slår hun seg kjapt til ro.

Anonymkode: 6e9ee...2ca

Skrevet (endret)

Det har aldri skjedd meg at jeg har gått tom for hundemat, så det har aldri vært noe problem for meg. Hunden har i tillegg ganske sensitiv mage, så å dytte i henne masse menneskemat ville sannsynligvis endt med sprutbæsj hele natta...ikke aktuelt. (sur erfaring fra tidligere år der...) Det eneste hun får en sjelden gang (1-2 ggr pr mnd) er stekt kyllingfilet, hvis vi har rester etter middagen vår. Det ser hun ut til å tåle greit.

Jeg fôrer med Royal Canin tørrfôr og i blant våtfôr av samme merke (en gang i uka kanskje)

Èn gang da eksmannen min skulle ha med hunden på hyttetur, glemte han å ta med hundefôret hennes. Han stakk derfor innom landhandleriet der oppe og kjøpte en gul pose med Pedigree hundetørrfôr (sånn som alle butikker har), som magen hennes heldigvis viste seg å tåle.

Endret av Million
Gjest chiki
Skrevet

Da får han rått kjøtt, feks en kotelett eller kylling, og/eller grønnsaker. Gir han aldri middagsmat som lasagne eller brød.

er det snakk om bare en dag lar jeg være å gi mat den dagen

Gjest Margit Spat
Skrevet

Da får hunden som regel kokt torsk og kokt ris, eventuelt rått elgkjøtt. Bikkja liker det utrolig godt! 

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri glemt å kjøpe hundemat. Kjøpte alltid ny pose lenge før den andre var tom..

Anonymkode: 975ed...909

AnonymBruker
Skrevet

Brødskive med leverpostei eller middagsrester. 

Anonymkode: 0db0c...0b7

Skrevet

Da gir jeg som regel frossen lakse filet eller en bit rå fårikål kjøtt om jeg har

Skrevet

Kylling, ris, skive med leverpostei. Ting som er rent og ikke krydret (han elsker grønnsaker). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...