AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #1 Skrevet 1. mai 2017 Ut av det blå ringer moren til min sønn og forteller at han skal konfirmere seg og vil at jeg skal være tilstedte ved den. Litt bakgrunns info. Ut av det blå siden hun har nektet meg å ha samvær eller fått møte ungen de siste 5 årene. Så ringer hun og det eneste jeg sitter igjen med er følelsen av at hun vil ha meg til å dekke endel av utgiftene i forbindelse med konfirmasjonen. Så lurer jeg på om det har noe for seg å møte opp i den konfirmasjonen eller bare fortelle at jeg ikke har noe som helst økonomi til å dekke hennes utgifter og ikke møte opp? Det blir litt sånn bla opp penger eller la være å møte opp. Anonymkode: ab986...2f7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #2 Skrevet 1. mai 2017 Møt opp - dette blir en mulighet til endelig å få treffe sønnen din som du ikke har sett på fem år. Anonymkode: 7438a...fbe 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #3 Skrevet 1. mai 2017 Har du mulighet til å snakke med barnet selv? Å søke om bidrag til konfirmasjon kan hun vel gjøre uansett, så det er vel trolig ikke grunnen. Anonymkode: 1541c...0d0 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #4 Skrevet 1. mai 2017 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Møt opp - dette blir en mulighet til endelig å få treffe sønnen din som du ikke har sett på fem år. Anonymkode: 7438a...fbe Enig, og du må jo ha hatt en viss mistanke om at det kanskje sønnen din ville konfirmeres? Og at det vil bli utgifter... Anonymkode: 2a1de...dcf 3
Gjest Chroma Skrevet 1. mai 2017 #5 Skrevet 1. mai 2017 Hvorfor har du latt henne slippe unna med å nekte deg samvær? Barnet har rettigheter i forhold til samvær med dere begge.
Luckiness Skrevet 1. mai 2017 #6 Skrevet 1. mai 2017 Jeg ville sagt jeg ikke hadde anledning til å dekke utgifter og at det faktisk er hun som må dekke det når hun har fult samvær. Tips henne om at det er mulig å søke støtte. Bruk heller penger (det du har mulighet til) på gave til konfirmanten 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2017 #7 Skrevet 1. mai 2017 Utgifter vil det bli uansett. Konfirmasjon og tannregulering er de to tingene den bidragspliktige må være med å betale utenom bidraget. For sønnen din sin del så bør du møte opp. Det kan hende at det er et av hans største ønske at du kommer. Faren min deltok ikke i min konfirmasjon pga han ikke tåler mamma. Han kom i kirken også stakk han hjem til seg selv. Det var en utrolig trist dag for meg, det ødela hele konfirmasjonen min. Og nå, mange år etterpå, så er det nettopp det minnet som sitter igjen; at pappa ikke kom likevel. Anonymkode: 2d667...b71 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2017 #8 Skrevet 2. mai 2017 Om det har noe for seg, det må du da føle på selv. Hvis sønnen din ønsker deg der, har det da noe for seg. Ønsker du ikke å se ham på konfirmasjonsdagen hans selv? Har det ingen ting for seg? Lurer du ikke på hva slags gutt han har blitt, om han er glad i deg, om han får en fin dag? Er det viktigere å ikke gi moren noen penger enn å stille opp én dag, én gang for din egen sønn? Penger må du vel ut med uansett. Anonymkode: 575a4...f68
Millimani Skrevet 2. mai 2017 #9 Skrevet 2. mai 2017 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ut av det blå ringer moren til min sønn og forteller at han skal konfirmere seg og vil at jeg skal være tilstedte ved den. Litt bakgrunns info. Ut av det blå siden hun har nektet meg å ha samvær eller fått møte ungen de siste 5 årene. Så ringer hun og det eneste jeg sitter igjen med er følelsen av at hun vil ha meg til å dekke endel av utgiftene i forbindelse med konfirmasjonen. Så lurer jeg på om det har noe for seg å møte opp i den konfirmasjonen eller bare fortelle at jeg ikke har noe som helst økonomi til å dekke hennes utgifter og ikke møte opp? Det blir litt sånn bla opp penger eller la være å møte opp. Anonymkode: ab986...2f7 Gjør det for din sønns skyld. De vil bare at du skal være tilstede slik du framstiller det her, - ikke at du skal bidra med noe økonomisk. Vær der for sønnen din, gi han en god gave, ellers trenger du ikke nødvendigvis gjøre noen ting
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå